شایع ترین علائم عروق کرونر دیگر سرفه و تب نیست / علائم جدید بیماری عروق کرونر قلب را حدس بزنید

ساعت: 10:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799931

بر اساس مطالعات، 51.3 درصد از افرادی که علائم شبیه سرماخوردگی را تجربه می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به سرماخوردگی علامتی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مطالعات اخیر محققان نشان داده است که شایع ترین علائم کرونری با ظهور سویه omicron تغییر می کند و سرفه یا تب دیگر شایع ترین علائم کووید-19 نیستند.

بروز سویه جدید تاج به طور تصاعدی در حال افزایش است و تعداد زیادی از موارد در سراسر جهان تایید شده است. این موج جدید همه گیری ها منجر به علائم جدید عروق کرونر شده است که در دوره های قبلی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. تقریباً دو سال است که شایع ترین علائم گزارش شده کووید تب و سرفه بوده است، اما اکنون به نظر می رسد که علائم جدید و متفاوت از زمان شیوع Omicron بیشتر شده است.

بر اساس مطالعات، 51.3 درصد از افرادی که علائم شبیه سرماخوردگی را تجربه می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به سرماخوردگی علامتی هستند. علائم بیماری کرون شامل گرفتگی بینی، گلودرد و سردرد است که بسیار شبیه علائم سرماخوردگی است.

دکتر کلر استیو، محقق ZOE COVID و خواننده در کینگز کالج لندن گفت: «خبر خوب این است که تعداد موارد جدید در روز در حال کاهش است. داده های این مطالعات نشان می دهد که این تاخیر به دلیل کاهش عوارض در گروه های سنی جوان تر است. با این حال افزایش بروز در گروه سنی بالای 75 سال نگران کننده است.

به گفته دکتر استیو، گروه مسن‌تر افرادی هستند که باید از آنها محافظت کنیم زیرا احتمال بستری شدن آنها در بیمارستان در نتیجه عفونت عروق کرونر بیشتر است. در دو سال گذشته شاهد ایجاد موج‌های جدید از این همه‌گیری و گسترش عفونت بوده‌ایم. سیستم های بهداشتی تحت فشار زیادی قرار دارند، بنابراین همه ما باید مسئولیت شخصی برای محدود کردن گسترش کووید را بپذیریم.

این مسئولیت شخصی ممکن است شامل آزمایش منظم، پوشیدن ماسک، دوری از مکان‌های شلوغ و دریافت دوزهای واکسن تقویت‌کننده باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید