علائم جدید بیماری عروق کرونر قلب چیست؟


ساعت: 18:30
تاریخ انتشار: 1393/02/14
کد خبر: 1833936

مطالعه اخیر منتشر شده در The Lancet نشان داد که سرماخوردگی و سردرد از علائم رایج آمیکرون با سویه های قبلی است، اما از دست دادن بویایی و چشایی در 52.7 درصد دلتاها دیده می شود، اما تنها در 16 7. افراد مبتلا به آمیکرون دچار این عارضه می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آزمایش‌های اولیه با emicron که برای اولین بار در نوامبر 2021 در آفریقای جنوبی کشف شد، نشان داد که سویه جدید از نظر سرعت انتقال، بیماری‌زایی و علائم تفاوت قابل توجهی با پیشینیان خود دارد. اولین چیزی که در مورد آمیکرون آشکارتر بود این بود که بیماری زایی کمتری نسبت به Corona Delta داشت و این موضوع چند ماه بعد در آزمایشات و مشاهدات بالینی تایید شد. از سوی دیگر، حتی سه نوبت واکسن نیز نمی تواند از شیوع آمیکرون جلوگیری کند، بنابراین همه افراد جامعه در معرض این ویروس قرار دارند و توصیه می شود پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از علائم عروق کرونر آگاه باشند.

علائم آمیکرون چه تفاوتی با سویه های قبلی دارد؟

با توجه به گسترش زیاد و گسترش سریع Emkiron در کشورهای مختلف، این سویه به نوع غالب در جهان و همچنین در ایران تبدیل شده است. این را نتایج مطالعه ای که اخیراً در The Lancet منتشر شده است نشان می دهد آبریزش بینی و سردرد آمیکرون یک علامت شایع در سویه های قبلی است، اما از دست دادن بویایی و چشایی در 52.7 درصد از بیماران دلتا دیده می شود، اما تنها 16.7 درصد از افراد مبتلا به آمیکرون به این عارضه مبتلا می شوند. از طرفی گلودرد با آمیکرون بسیار شایع است و در حدود 70 درصد بیماران رخ می دهد، زیرا هدف اصلی آمیکرون در بدن تکثیر در گلو و سپس در بینی است. تعداد روزهای علائم در آمیکرون کمتر از دلتا است و علائم چند روز (2 تا 3 روز) زودتر فروکش می کند. همیشه همینطوره علائم کرونری برای تعیین اینکه چه نوع تاجی وارد بدن شما شده است، این را در نظر داشته باشید.


علائم آمیکرون کرونا

آیا زیرگروه های جدید آمیکرون خطرناک هستند؟

همانطور که گفته شد آمیکرون بسیار متغیر است و به دلیل تغییرات زیاد به شکل تاج دیگری تبدیل می شود. این جهش ها همچنان ادامه دارد و محققان به تازگی دو زیرگروه از امیکرون ها به نام های BA.1 و BA.2 را کشف کرده اند. مطالعات مرتبط نشان داده‌اند که زیرگروه BA.2 که به عنوان ویروس نهفته نیز شناخته می‌شود، 60 درصد عفونت‌پذیری بالاتری نسبت به emicron اصلی دارد. در حال حاضر به نظر می رسد که در حالت مخفی کاری یا BA.2، نوع تاج غالب در جهان است. گسترش BA.2 به حدی سریع است که چین بزرگترین قرنطینه تاریخ را برای جلوگیری از شیوع گسترده قرنطینه کرده است و شانگهای شرقی، قلب تپنده اقتصاد 26 میلیونی چین، مانع از شیوع گسترده بیماری می شود. آمیکرون قرنطینه است. اگرچه بسیاری از پزشکان معتقدند که علائم زیرگروه جدید شدیدتر از آمیکرون اصلی نیست، برخی از پزشکان معتقدند که شروع علائم ممکن است طولانی‌تر باشد.

علائم سویه جدید آمیکرون چیست؟

آخرین گزارش WHO بیان می کند که بسیاری از علائم جدید کووید-19 بسیار شبیه سرماخوردگی و آنفولانزا است. آژانس سلامت و ایمنی بریتانیا اخیراً تعدادی از علائم جدید را به لیست علائم کووید-19 اضافه کرده است:

  • رکود و کمبود انرژی
  • درد و کوفتگی عضلانی
  • سردردهای غیر معمول
  • گلو درد
  • گرفتگی بینی یا آبریزش بینی
  • اسهال
  • از دست دادن اشتها

اما اخیراً یک نسخه جهش یافته از تاج به نام XE کشف شده است که ترکیبی از زیرگروه های BA.1 و BA.2 است. XE ده برابر قدرتمندتر از مخفی کاری است. با چنین سرعت انتقال، اغراق نیست که XE در ماه های آینده به ترند غالب برای جایگزینی Emicron تبدیل خواهد شد. علائمی که تاکنون برای XE توضیح داده شده مشابه است علائم آمیکرون کرونا علائم شامل خستگی، بی حالی، تب، سردرد، بدن درد و گاهی تپش قلب است. البته افرادی که واکسن نزده اند و بیماری های اساسی دارند می توانند علائم متفاوت و شدیدتری داشته باشند.


تست تاج آمیکرون

چرا هنگام داشتن ایمیکرون انجام تست تاج مهم است؟

اگرچه واکسیناسیون یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از بیماری کرون است، اما سویه آمیکرون، به ویژه سویه BA.2 آن، به دلیل جهش های زیاد و قابلیت انتقال بالا، همه را در معرض این بیماری قرار می دهد. بنابراین علاوه بر واکسیناسیون، اقدامات دیگری برای پیشگیری و کنترل ویروس مانند آزمایشات عروق کرونر و قرنطینه باید در نظر گرفته شود تا شیوع ویروس به حداقل برسد. می توان در نظر گرفت که این ویروس علائم شدیدی ندارد و بیماری زایی آن چندان خطرناک نیست، اما در نظر داشته باشید که به دلیل تفاوت ژنتیکی افراد و بیماری های عمده در جامعه، نمی توان همه افراد را به طور یکسان ارزیابی کرد، زیرا امکان ابتلا به ویروس آمیکرون وجود دارد. انسان کمی . برای طرف مقابل سخت و خطرناک باشید. بنابراین در صورت بروز علائم اولیه بهتر است اقدامات اولیه برای پیشگیری از انتقال ویروس مانند فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه انجام شود. در محیط‌هایی مانند ادارات و شرکت‌هایی که افراد دیگر در آن فعالیت می‌کنند، بهتر است در اولین علائم بیماری عروق کرونر قلب، برای جلوگیری از ابتلای افراد دیگر، آزمایش بیماری عروق کرونر قلب انجام شود.


تست تاج در خانه

با Humka از تست تاج در خانه لذت ببرید

هنگامی که فردی علائم کرونری را تجربه می کند، قرنطینه و استراحت برای جلوگیری از انتقال بیماری و همچنین سرعت بخشیدن به بهبودی ضروری است. رفتن به آزمایشگاه و منتظر ماندن در صف جلو و نمونه برداری و سایر ترافیک برای دریافت نتایج آزمایش می تواند علائم شما را بدتر کند. اما استفاده از خدمات تست تاج در خانه برای معاینه نیازی به مراجعه به آزمایشگاه تشخیص پزشکی نیست. با این روش کافی است که آزمایش خود را بخواهید وب سایت همکا به آدرس www.homeca.ir ثبت نام یا از طریق تلفن 02167371 یک نیروی متخصص از Humka در اسرع وقت در منزل شما حضور یافته و نمونه گلو و بینی را انجام خواهد داد. این روش نیازی به صرف چندین ساعت در آزمایش تاج ندارد. علاوه بر این، خدمات آنلاین تست خانگی Humka تهران و کرج، در شهرها مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز و راش نیز ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید