3000 بیمار عروق کرونر کهگیلویه و بویراحمدی در قرنطینه خانگی هستند/لنده و دنا بیشترین پوشش واکسن عروق کرونر را دارند.

ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783961

این موضوع در جلسه ستاد مبارزه با کرونا کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 3000 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب کهگیلویه و بویراحمدی در قرنطینه خانگی هستند. ضمن اینکه رعایت پروتکل ها در استان 50 درصد است که آمار خوبی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاگرس ، هادی زارع پور در جلسه استانی ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازگشایی مدارس اظهار داشت: الگوی بازگشایی در بستر بیماری کرونا تدوین شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: دانش آموزان روستاهای زیر 15 نفر با رعایت پروتکل های بهداشتی از 12 مهرماه در کلاس درس حاضر شده اند و مشکل زیادی در روستاها نداریم.

وی گفت: بر اساس تصمیم ستاد کرونا، مدارس متوسطه دوم از 15 آبان ماه به صورت گروهی بازگشایی می شود و دانش آموزان مدارس اول و ابتدایی از آذرماه در کلاس درس اولی حضور خواهند داشت.

زارع پور گفت: کلاس اولی ها یک روز در هفته به صورت گروهی به کلاس می آیند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل کمیسیون های بهداشت و درمان در مدارس گفت: 98.3 درصد معلمان نوبت اول و 90 درصد نوبت دوم واکسن کرونا دریافت کردند و 88.64 دانش آموز نوبت اول و 59 درصد نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند. دوز دوم دریافت کردند.

نگرانی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس غیرانتفاعی

مجید احمدی فرماندار بویراحمد رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در مدارس غیرانتفاعی را هشدار دهنده خواند و گفت: در صورت ادامه روند فعلی در مدارس غیرانتفاعی با بحران مواجه خواهیم شد.

همچنین سیدعلی ساداتی رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راکد بودن پروژه شهید سلیمانی گفت: بخش نظارت، مراقبت و پشتیبانی پروژه به فراموشی سپرده شده است و ما راکد هستیم. فقط روی واکسیناسیون تمرکز کرده‌اند که نگران‌کننده است.»

وی خاطرنشان کرد: 3 هزار و 800 نفر در قالب 703 تیم در قالب طرح شهید سلیمانی با تمام جزئیات آماده ورود به میدان هستند تا استان وارد قله بعدی تاج نشود.

آرمین به نمایندگی از بانک قرض الحسنه مهر ایران از خرید تجهیزات بیماران عروق کرونر در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: در خردادماه ۷ میلیارد ریال تجهیزات خریداری و در استان توزیع شد.

وی گفت: سهمیه جدید استان اعلام شده و 5 میلیارد ریال تجهیزات در اسرع وقت خریداری و توزیع می شود.

واکسیناسیون خوب در استان کهگیلویه و بویراحمد

بانشعی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به مراجعه 3 هزار نفری به صنوف مختلف گفت: 318 متخلف صنفی تحت تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

این مسئول با اشاره به وضعیت خوب استان در بیماری عروق کرونر گفت: پوشش خوبی با واکسیناسیون داشته ایم و سطح ایمنی در جامعه افزایش یافته است.

وی با اشاره به تاخیر در روند واکسیناسیون در استان گفت: استان تجربه تزریق حدود 20 هزار واکسن را دارد که به 6 هزار دوز رسیده است که از مردم می خواهیم برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

62 درصد افراد دوز دوم واکسن را دریافت کردند

پرویز یزدان پناه به نقل از 3 گفت: 82 درصد افراد بالای 12 سال در استان دوز اول و 62 درصد دوز دوم تزریق کرده اند که بیشترین پوشش در شهرستان دنا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی 30 روز گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر بیماری عروق کرونر در دنا گزارش نشده است که می تواند به دلیل پوشش خوب واکسیناسیون در این شهرستان باشد.

وی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان نیز گفت: 86 درصد دانش آموزان نوبت اول و 59 درصد نوبت دوم دریافت کردند که لنده و دنا بیشترین پوشش واکسن تاج را داشتند.

یزدان پناه نیز جلسات را عامل اصلی بیماری عروق کرونر قلب می داند و می افزاید: رعایت پروتکل ها در استان 50 درصد است که آمار خوبی نیست.

آخرین وضعیت رنگ در شهرستان کهگیلویه و بویراحمد توسط استاندار

سیدعلی احمدزاده در جلسه استانی ستاد کرونا با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان نسبت به قبل بهتر شده است و شهرهای نارنجی رنگ از 4 شهر به دو شهر کاهش یافته است. “

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون مارگون، باشت، بهمئی و لنده آبی، دنا، چرام و گچساران زرد و بویراحمد و کهگیلویه نارنجی هستند و وضعیت در این دو شهرستان شکننده است.

وی با اشاره به اثربخشی طرح شهید سلیمانی گفت: به هیچ وجه نباید جلوی طرح شهید سلیمانی گرفته شود. رئیس جمهور در ستاد ملی ولیعهد بر اجرای این طرح تاکید دارد.

مدیران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بالا بودن شاخص نمونه در استان گفت: شاخص نمونه در استان 50 درصد و در کشور 43 درصد است که نسبت بالای بیماران را نشان می دهد و عملکرد بهتری را نشان می دهد. از دستگاه ها.”

احمدزاده گفت: روز گذشته در بویراحمد و کهگیلویه دو فوتی بر اثر یک تاج داشتیم که نشان داد تاج همچنان خطرناک است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات کمبود تجهیزات و داروهای بیماران کرونایی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دلیل آن این است که خرید دارو به خود استان ها واگذار شده است اما اعتبار لازم در این خصوص در اختیار استان ها قرار نگرفته است. دانشگاه علوم پزشکی هنوز

فرماندار ادامه داد: از اواخر آبان و آذر تا زمستان شیوع آنفلوآنزا و تشابه علائم تاج و آنفولانزا مشکلاتی را ایجاد می کند که کادر درمانی با ارزیابی تلاش شبانه روزی می خواهند به شدت عمل کنند. در این زمینه دقت کنید».

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: اصل بر بازگشایی و آموزش در مدارس است بنابراین باید تمامی پروتکل ها رعایت شود و وضعیت تاج گذاری مدارس به صورت دقیق ارائه شود.

مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مدیران یک مدرسه روستایی تماس گرفتم و گفتند مدرسه ای که 10 دانش آموز داشت اکنون به 20 دانش آموز رسیده و کلاس کامل پر شده است. این را برای مدیرکل آموزش و پرورش فرستادم تا بررسی کند: «آهسته آهسته

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش مسافران در اتوبوس ها و هواپیماها نباید بیش از 60 درصد باشد، گفت: وضعیت نورآباد ممسنی قرمز است، به بویراحمد و باشت به دلیل همجواری با این شهر هشدار می دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید