بیماری عروق کرونر قلب در استان قزوین به 800/60 درصد بیماران واجد شرایطی که دوز سوم را دریافت نکرده اند رسید.

وی به آمار واکسیناسیون گروه های سنی 9 تا 11 سال در استان قزوین اشاره کرد و افزود: 4200 دوز بین گروه های سنی مذکور تزریق شد.

کاسین، مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی درباره شیوع بیماری امیکرون در استان گفت: تعداد مبتلایان در روز گذشته 700 تا 800 نفر بوده و این آمار روند رو به رشدی را نشان می دهد.


60 درصد از واجدین شرایط برای دور سوم واکسینه نشده بودند

وی با اشاره به آمار افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، گفت: اگرچه دریافت نوبت سوم واکسن در کاهش شدت امیکرون موثر است، اما 60 درصد از افرادی که واجد شرایط دریافت نوبت سوم هستند، 5 درصد از کسانی که نوبت اول را دریافت می کنند، می باشد. دوز و 12 درصد از کسانی که این دوز را دریافت کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اختصاص سهمیه واکسن رازی کوپرس به استان قزوین گفت: روز گذشته 72 هزار و 400 دوز از این نوع واکسن در تمامی شهرستان های استان توزیع شد. با توجه به حجم محدود این نوع واکسن نسبت به سایر واکسن ها، ممکن است هنوز توزیع آن در برخی شهرها آغاز نشده باشد.


افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی در قزوین

فیض اللهی یادآور شد: برای افرادی که یکی از 6 نوع واکسن را دریافت کرده اند به استثنای اسپیکوژن و پاستوکوکس می توان کوپارس را برای سومین بار تزریق کرد.

وی اذعان داشت: با وجود اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به هفته های گذشته در استان قزوین افزایش یافته است، اما همچنان میزان رعایت آن پایین است و از مردم می خواهیم پروتکل ها به ویژه استفاده از ماسک را رعایت کنند.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان گفت: آمارها نشان می‌دهد اکثر افراد مبتلا به امیکرون واکسینه نشده‌اند، بنابراین توصیه می‌شود افرادی که واجد شرایط هستند هر چه سریع‌تر واکسن خود را تکمیل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید