صدور بیش از 300 هزار نسخه الکترونیکی در قزوین / هزینه 800 میلیاردی بیمه سلامت قزوین برای بیماران عروق کرونر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاسم بهرامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به مزایای اجرای طرح نسخه الکترونیک گفت: نسخه پیچ و طرح نسخه الکترونیک از اوایل سال 98 در استان قزوین اجرا شده است.

وی افزود: این طرح با هدف ایجاد قبوض الکترونیکی، کاهش هزینه‌های شهروندان و دولت، بهبود محیط زیست، کاهش قطع درختان کاغذی، کاهش خطاهای پزشکی، کنترل سوء مصرف مواد مخدر، کاهش استفاده از کتاب‌های کاغذی، تسهیل دسترسی به خدمات پزشکی است. خدمات. ” ثبت الکترونیکی درمان و نگهداری سوابق بیمه شده.

مدیرکل بیمه سلامت قزوین گفت: اجرای طرح نسخه الکترونیکی موجب صرفه جویی سالانه حدود 400 میلیارد تن در صدور دفترچه بیمه کاغذی و جلوگیری از صدور حدود 20 میلیون جلد کتاب در سال می شود.

وی با اشاره به جمعیت بیمه سلامت در استان گفت: جمعیت استان قزوین حدود یک میلیون و 300 هزار نفر است که از این تعداد حدود 461 هزار و 239 نفر بیمه شده سلامت هستند که حدود 35 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند. شامل می شود.


35 درصد جمعیت استان قزوین بیمه سلامت دارند

بهرامی گفت: تعداد بیمه شدگان روستایی استان قزوین 266 هزار و 907 نفر و تعداد بیمه شدگان شهری شامل کارکنان دولت، بیمه سلامت همگانی رایگان، ایرانیان و سایر گروه ها 194 هزار و 332 نفر است.

وی گفت: هم اکنون 374 هزار و 534 نفر از جمعیت بیمه سلامت در استان قزوین خدمات رایگان دریافت می کنند.

این مسئول بیان کرد: بیمه سلامت قزوین با 489 مرکز درمانی شامل پزشک عمومی و پزشک متخصص، داروخانه، بیمارستان دولتی و خصوصی، آزمایشگاه و رادیولوژیست قرارداد دارد.

وی گفت: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک، دفترچه بیمه از ابتدای سال 98 به صورت الکترونیکی صادر و به صورت الکترونیکی در سامانه بیمه سازمان ثبت می شود و برای تمامی بیمه شدگان بیمه نامه صادر می شود.

بهرامی گفت: 959 بیمار خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، بیماران کلیوی و ام اس تحت پوشش بیمه سلامت در استان قزوین هستند و سالانه بیش از 104 میلیارد و 850 میلیون ریال به این بیماران پرداخت می شود.

959 بیمار خاص در استان قزوین بیمه سلامت دارند

وی در خصوص پرداخت مطالبات بیمارستان ها و درمانگاه ها در طرح نسخه نویسی الکترونیکی گفت: مطالبات پزشکان عمومی، متخصصان و دندانپزشکان تا مهر ماه 1400 پرداخت شده است. همچنین مطالبات بیمارستان های دولتی در شهریور ماه سال جاری تا سقف 60 درصد پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت قزوین افزود: مطالبات آزمایشگاه ها، داروخانه ها، کلینیک ها، رادیولوژیست ها و فیزیوتراپ ها تا مهرماه امسال و مطالبات بیمارستان های خصوصی نیز تا شهریورماه امسال پرداخت شده است.

بهرامی گفت: از زمان شیوع بیماری عروق کرونر قلب تاکنون بیش از 11 هزار و 701 مورد گزارش شده و بیش از 800 میلیارد ریال برای خدمات بیمه سلامت بیماران بستری در استان قزوین هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: کل نسخه های الکترونیکی صادر شده در استان قزوین 182 هزار و 469 نسخه است که شامل ویزیت الکترونیکی از درمانگاه ها با بیش از 71 هزار نسخه، بیمارستان ها با بیش از 43 هزار نسخه و مطب ها با 67 هزار و 456 نسخه است.

این مقام مسئول در پایان تعداد کل نسخه های پیچ الکترونیکی تولیدی استان قزوین را 304 هزار و 581 نسخه شامل داروخانه، 195 هزار و 159 نسخه، آزمایشگاه، 65 هزار و 686 نسخه، تصویر، 41 هزار و 497 نسخه و سایر موارد شامل 200203 نسخه عنوان کرد. موارد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید