افزایش تعرفه پزشکان در راستای طرح پیشنهادی بوده و به تصویب نرسیده است.میانگین هزینه بیماران عروق کرونر در زنجان 5 میلیون و 800 هزار تن است.


ساعت: 20:46
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823479

مدیرکل صندوق بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به موارد مطرح شده در خصوص تغییر تعرفه پزشکان گفت: “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; یعقوب شیویاری ظهر امروز در نشست خبری گفت: 52.2 درصد از جمعیت استان زنجان بر اساس آخرین آمار تا 29 اسفند 93 بیمه شده اند.

وی با اشاره به اینکه 42 میلیون نفر در سراسر کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند، خاطرنشان کرد: نسخه نویسی الکترونیک یکی از اولویت های این سازمان در سال گذشته بود که به طور میانگین 98 درصد نسخه ها در سراسر کشور و 100 درصد نسخه ها در استان زنجان به صورت الکترونیکی بود. .

شیویاری گفت: علاوه بر زنجان، اکثر استان های دیگر نیز به صورت صددرصدی کپی رایتینگ الکترونیکی انجام می دهند. ما هم قبول کردیم که البته خیلی کم اهمیت بود.

وی با بیان اینکه نسخه الکترونیکی در سال 1401 نیز از اهداف مهم این سازمان است، افزود: قانون کار خود را انجام می دهند.

شیویانی در خصوص ایجاد پنل مشترک بین صندوق های بیمه ای برای صدور نسخه الکترونیک گفت: این موضوع در اختیار وزارت بهداشت است و در صورت ایجاد به نفع بیمه شدگان و شرکای تجاری است.


* 6000 زوج نابارور تحت پوشش بیمه سلامت زنجان هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بستر درمان زوج های نابارور از سال گذشته راه اندازی شد و 6000 زوج نابارور بیمه سلامت دارند و خدمات لازم به آنها ارائه می شود.

وی با بیان اینکه هزینه هر ویزیت زوج های نابارور در مراکز دولتی بین 550 هزار تن تا 4 میلیون تن و در مراکز خصوصی بین یک تا 7 میلیون تن بوده است، گفت: خدمات درمانی برای زوج های نابارور در سال 1401 به تفصیل انجام می شود. امیدوارم بالاخره برسیم

این مقام مسئول گفت: بیمه سلامت زوج های نابارور تحت پوشش تامین اجتماعی و نیروهای مسلح را نیز تحت پوشش قرار می دهد. وی گفت: در صورت وجود مواردی از زوج های نابارور در این صندوق ها، بیمه سلامت هزینه درمان آنها را پرداخت می کند.


* اول دهک اول تا سوم به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند

شیویاری با بیان اینکه تغییراتی در لایحه الحاقی در لایحه بودجه 1401 ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در گذشته متقاضیان از طریق قانون الحاقی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گرفتند که بر اساس دفترچه های ستاد ملی کرونا پس از شیوع ویروس کرونا لغو شد. به صورت رایگان انجام شد، اما در قانون بودجه سال جاری به سازمان های بیمه گر ابلاغ می شود که قانون گسترده معتبر و با تغییرات جزئی قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه بر این اساس از دهک اول تا سوم به صورت 100 درصد رایگان بیمه می شوند و اسامی این افراد از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می شود، افزود: پیشنهاد دهک های چهار و بالا ارائه شده است اما مقررات. باید از طریق شورای عالی بیمه به تصویب هیأت وزیران برسد که متعاقباً ابلاغ خواهد شد.

مدیرعامل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه بیمه سلامت بر اساس قانون اجباری است، گفت: چرا که همه افراد طبق قانون باید تحت پوشش تامین اجتماعی باشند زیرا در غیر این صورت هنگام مراجعه به بیمارستان ها با مشکل مواجه می شوند.


* افزایش تعرفه پزشکان در راستای پیشنهاد بوده و هنوز به تصویب نرسیده است

وی در خصوص مشکلات تغییر تعرفه پزشکان گفت: شورای عالی بیمه هنوز در این راستا جلسه ای نداشته و موردی به سازمان بیمه سلامت گزارش نشده است. اگرچه ارائه دهندگان خدمات دارای حقوقی هستند، اما امیدواریم هیات عالی بیمه، تعرفه پزشکان را به نفع بیمه شدگان قرار دهد.

شیویاری در خصوص افزایش قیمت دارو گفت: سال گذشته افزایش 15 درصدی قیمت دارو و پوشش حدود 460 قلم کالا وجود داشت که در عمل این اتفاق نیفتاد و قیمت دارو بین 35 تا 40 درصد و وام های سازمان افزایش یافت. “کافی نبود.

وی بحث قیمت داروها را شایعه و گمانه زنی دانست و افزود: تصمیمات نظام سلامت تلاشی است از سوی بیمه ها برای پوشش افزایش قیمت داروها اما امیدواریم قیمت داروها بازگردد. . شهریور 1400 محقق شده است و نباید مشکل اصلی را به مشکلات مصرف کنندگان اضافه کرد در حالی که کارمندان خواهان این هستند که کسر دارو نیز بر اساس کاهش مصرف باشد.


* میانگین هزینه بیماران عروق کرونر در زنجان 5 میلیون و 800 هزار تن است

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به هزینه های بیماران عروق کرونر تحت پوشش این بیمه در استان زنجان گفت: لازم به ذکر است که هیچ بیماری ریشه کن نشده است، اما مانند تاج گذاری از بین می رود.

وی با اشاره به اینکه 16 هزار و 225 نفر از بیمه شدگان سلامت در استان زنجان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا 29 اسفند 93 در بیمارستان بستری شدند، گفت: این رقم یک هزار تومان است که به طور متوسط ​​در کشور 4 میلیون و 400 هزار تومان است.

شیویاری با بیان اینکه زنجان جزو اولین استان های دارای میانگین هزینه بالای بیماران عروق کرونر است، خاطرنشان کرد: استان هایی هستند که میانگین قیمت آنها بیشتر از زنجان و برخی کمتر از زنجان است که همگی به عوامل مختلفی از جمله تعداد آن ها برمی گردد. مثلا روزهای بستری، بستری در بخش مراقبت های ویژه و غیره؛ میانگین بستری در بیمارستان در کشور 5 روز و در زنجان 6 روز است.


* 60 هزار و 960 بیمار خاص در زنجان بیمه سلامت دارند

وی با اشاره به در نظر گرفتن حدود 5 هزار میلیارد تن اعتبار در قانون بودجه امسال برای بیماران صعب العلاج، افزود: بیماران صعب العلاج هزینه های هنگفتی را متحمل می شوند که امیدواریم بتوانیم خدمات لازم را به این دسته از بیماران ارائه کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: درمان اعتیاد نیز در قانون بودجه امسال گنجانده شده است و بیماران معتاد می توانند با مراجعه به 16 مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان برای درمان مراجعه کنند.

وی افزود: در گذشته معتادان بیمه نبودند و هزینه های هنگفتی برای درمان تحمیل می شد اما سازمان بهداشت هزینه های آنها را تقبل می کند. همچنین بیمه زندانیان و افراد ناشناس که در مراکز اجتماعی نگهداری می شوند در سال جاری ادامه دارد. “

شیویاری با بیان اینکه بیمه سلامت استان زنجان 960 بیمار خاص را تحت پوشش قرار می دهد، خاطرنشان کرد: این بیماران شامل دیالیزی، کلیه، ام اس، تالاسمی و هموفیلی هستند که برخی از خدمات آنها رایگان است و بیشتر آمارها مربوط به بیماران ام اس است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید