افزایش مراجعه بیماران عروق کرونر به مراکز درمانی نوشهر/ تشدید محدودیت های عروق کرونر


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805004

رحیم سیدپور گفت: تا دیروز 120 بیمار سرپایی مبتلا به بیماری عروق کرونر به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر مراجعه کردند، این در حالی است که تا دو هفته پیش تعداد بیماران مشکوک به بیماری عروق کرونر قلب روزانه 12 تا 15 نفر بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رحیم سیدپور در گفتگو با خبرنگار بالا اظهار داشت: در شهرستان نوشهر هیچ بیمار عروق کرونر که بیشتر روزها قبل از سوم بهمن در بیمارستان بستری شده بود وجود نداشت اما در حال حاضر 10 بیمار مبتلا به کووید 19 در این شهرستان بستری هستند که چهار نفر از آنها در بخش بستری هستند. . ایزوله و 6 بیمار در بخش درمان می شوند.
وی با اشاره به آمار تزریق واکسن در شهرستان نوشهر گفت: تاکنون 110 هزار نفر نوبت اول، 102 هزار نفر نوبت دوم و 40 هزار نفر نوبت سوم واکسن کراون را در نوشهر دریافت کرده اند و بر اساس اخیرا بررسی ها، پروتکل ها رعایت می شود سلامت در نوشهر به 30 درصد کاهش یافته است که با تلاش کارکنان، اصناف و حمایت مردم باید به بیش از 70 درصد برسد.
این مقام مسئول ادامه داد: روند بیماری عروق کرونر قلب در این شهرستان نگران کننده است و تعداد مراجعات سرپایی برای موارد مشکوک به بیماری کووید 19 در بیمارستان شهید بهشتی در روزهای اخیر نسبت به دو هفته گذشته به شدت افزایش یافته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر افزود: در یک هفته هزار نفر مشکوک به بیماری عروق کرونر قلب به مراکز درمانی مراجعه کردند و هشدار دادند که با این روند رو به رشد، این شهرستان در حال ورود به رنگ نارنجی یا وضعیت پرخطر تاج است و هم اکنون شهر نوشهر با تاج زرد.
وی بابیان اینکه 60 تخت بیمارستانی عروق کرونر در بیمارستان شهید بهشتی داریم، گفت: وی افزود: با تسریع در شیوع امیکرون و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و تداوم بی میلی به تزریق واکسن به ویژه با نوبت سوم، با مشکل مواجه خواهیم شد.
سیدپور با اشاره به جلسه فوق العاده اعضای ستاد ناحیه تاج و ابلاغ مصوبات روز گذشته ستاد بر لزوم اعمال محدودیت برای تاج در نوشهر تاکید کرد و افزود: مدارس، استخرها و باشگاه های ورزشی تعطیل، رستوران ها باز و عمومی است. وسایل نقلیه نمی توانند بیش از سه نفر را به عنوان مسافر حمل کنند، اما رعایت این محدودیت ها مستلزم نظارت دقیق تر توسط دستگاه های مسئول است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر با اشاره به برنامه های اجرایی دهه فجر امسال گفت: مرکز خدمات جامع روستایی مزگاه در مرکز نوشهر با جمعیتی بالغ بر 13 هزار نفر با زیربنای 500 متر مربع در دو طبقه ساخته می شود. افتتاح با وام 5 میلیارد تنی در 21 بهمن.
سیدپور گفت: مرکز بهداشت مجتمع تازه آباد نوشهر با یک میلیارد و دویست میلیون تن از طریق این وزارتخانه تامین اعتبار شد. عملیات خاکبرداری و پی ساختمانی که در دو طبقه 450 متر مربع ساخته می شود از دو ماه پیش آغاز شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید