تعداد بستری‌های عروق کرونر در مازندران به ۱۰۰۰ نفر رسید/تقویت محدودیت‌های عروق کرونر


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1806995

فرهاد گلمی گفت: بر اساس رویه های انجام شده در شرایط قرمز تاج، ممنوعیت تردد، رعایت دقیق نکات بهداشتی، مسافت و استفاده از ماسک و محدودیت های شدید اعمال می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرهاد گلامی در گفت و گو با بالا گفت: در صورت تداوم وضعیت تشدید تاج در استان چاره ای جز تشدید محدودیت ها نیست.

گلمی افزود: طبق رویه‌ها، شرایط قرمز تاج ممنوعیت سفر، رعایت دقیق نکات بهداشتی، مسافت و استفاده از ماسک و محدودیت‌های شدید اعمال می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص رعایت رویه های بهداشتی مردم ضعیف است و مردم باید قاچاق تاج قرمز را کاهش دهند که متاسفانه رعایت نمی شود.

گلمی با اشاره به اینکه افرادی که علائم بیماری عروق کرونر قلب یا سویه ایمیکرون دارند باید به مدت 5 روز پس از بروز این علائم قرنطینه شوند، افزود: تشخیص این بیماری بر اساس علائم بالینی است و نیازی به مراجعه بیمار نیست. به مراکز درمانی.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مردم در این 5 روز قرنطینه استراحت، نوشیدن مایعات و بهبود علائم خود با استفاده از مسکن ها را رعایت کنند.

وی ادامه داد: کارکنان برای دریافت گواهی بیماری عروق کرونر باید به پزشک خانواده و پزشک دیگر مراجعه و از نظر قانونی از پزشک تاییدیه بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در صورت درخواست ادارات برای انجام آزمایش PCR، بیمار باید این آزمایش را انجام داده و به بخش منتقل کند.

بیماری عروق کرونر قلب با نور قرمز بر روی عروق کرونر ادامه دارد، در حالی که تب شدید عروق کرونر سراسر مازندران را فراگرفته و در چند روز اخیر 5 برابر شده و در روزهای آینده موارد بیماران بدحال و بستری در بیمارستان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به ترتیب طی 24 ساعت گذشته با پذیرش 246 بیمار جدید عروق کرونر، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی مازندران و بابل به 882 نفر رسید که از این تعداد 150 نفر در وضعیت وخیم قرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید