روند صعودی مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی خوزستان


ساعت: 17:49
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882361

محمدحسین سرمست گفت: در حال حاضر تعداد مراجعه کنندگان کرونا به مراکز درمانی خوزستان 1300 نفر است که نسبت به هفته گذشته 2 تا 3 برابر افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، محمدحسین سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا که در استان خوزستان برگزار شد، گفت: این پیک بیماری قابل پیش بینی بود و هشدارهای لازم داده شد، اما با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اقدامات احتیاطی فردی می تواند بیماری را کنترل کند.

وی افزود: پیشگیری از ساده لوح ها و مجوزهایی که به تجمعات داده می شود و همچنین آمادگی مراکز درمانی باید مورد توجه قرار گیرد، البته همه دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی خوزستان در آماده باش هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بیمارستان رازی اهواز همچنان آماده پذیرش بیماران مبتلا به کرونا است، البته بیمارستان های دیگر اهواز مانند فاطمه الزهرا، علامه کرمی، امیرالمومنین و نفت نیز این آمادگی را انجام داده اند.

سرمست ادامه داد: از ازدحام بیش از حد در مراکز درمانی برای جابجایی تعداد کمتری از بیماران و جلوگیری از انتقال ویروس باید خودداری شود. در این شرایط، هر نوع سرماخوردگی را باید کرونا تلقی کرد، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

وی گفت: کسانی که علائم تنگی نفس دارند بهتر است در خانه بمانند و از اماکن عمومی دوری کنند. همچنین افراد نباید با مشاهده علائم آزمایش انجام دهند و در خانه بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: دیروز 19 بیمار جدید بستری در استان داشتیم و امروز این تعداد دو برابر شده است. بیماران بیمار، احتمال افزایش تعداد مرگ و میر وجود دارد.

سرمست گفت: در حال حاضر 109 نفر مبتلا به کرونا در استان بستری هستند که از این تعداد 84 نفر در بخش های عادی، 25 نفر در بخش های ویژه و پنج بیمار انتوبه شده داریم. انتظار داریم کسانی که واکسینه نشده اند هر چه زودتر واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با اقدامات لازم مراقب سلامت مردم باشیم.

در حال حاضر چهار شهر خوزستان زرد و بقیه استان ها آبی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید