بستری شدن 295 بیمار کرونایی در مراکز درمانی مازندران/افراد برای تزریق دوز تقویت کننده واکسن


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1890973

طی یک شبانه روز گذشته با بستری شدن 84 بیمار جدید کرونا، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی مازندران و بابل به 295 نفر رسید که حال 86 بیمار وخیم گزارش شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ، در 24 ساعت گذشته 76 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند.

در این مدت 84 نفر مشکوک بستری و از بیمارستان ها ترخیص شدند که درمان خود را در منزل ادامه خواهند داد.

در حال حاضر 248 نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 76 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

در دانشگاه علوم پزشکی بابل، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند، ۸ بیمار جدید بستری شده و ۱۵ بیمار نیز ترخیص شده‌اند.

همچنین 10 بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند.

طی یک شبانه روز گذشته با بستری شدن 84 بیمار جدید کرونا، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی مازندران و بابل به 295 نفر رسید که حال 86 بیمار وخیم گزارش شده است.

عباسعلی پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مرگ و میر و بستری شدن در سالمندان و همچنین بیماران مزمنی که در 6 ماه گذشته واکسینه نشده اند در موج هفتم کرونا بیشتر است.

وی افزود: اکنون تمرکز ما بر این است که از این گروه ها بخواهیم واکسن را با دوز تقویت کننده تزریق کنند تا به آنها کمک شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: خانواده ها برای واکسیناسیون والدین خود را که سن بالایی دارند یا دچار بیماری های شدید هستند به مراکز واکسیناسیون بیاورند تا آمار مرگ و میر در مازندران به صفر برسد.

علیپور افزود: تمام افراد بالای 18 سال می توانند نوبت چهارم واکسن کرونا را به خود تزریق کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان مازندران افزود: بیش از 50 مرکز واکسیناسیون جمعی در مازندران ایجاد شده که هم اکنون فعال هستند و در همه شهرستان ها مرکز جمعی به همراه مرکز جامع واکسیناسیون وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید