تزریق دوز سوم، پاشنه آشیل تخریب “Omicron” / تزریق وقت گیر “دوز تقویت کننده”؛ ادامه بیماری چیرگی مرگ!

ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795195

درست در زمان عصر طلایی 20 روزه، زمانی که مردم باید فوراً دوز سوم واکسن را تزریق کنند تا 70 درصد از آنتی بادی ها از ایجاد اوج ششم جلوگیری کنند، گروهی از مردم به دنبال مارک خاصی از واکسن هستند. عملی که بر اصل داستان تأثیری ندارد; جز برای اطمینان از ظهور موج ششم که ناشی از تاخیر است.

به گزارش خبرنگار شبکه های اجتماعی راه دانا؛ تزریق دوز سوم واکسن تا 70 درصد آنتی بادی ایجاد می کند که به طور موثر از پیک ششم با Omicron جلوگیری می کند، اما برخی به دنبال مارک خاصی از واکسن هستند که به تاریخچه بی ربط باشد، به جز زمان و تضمین رویداد. موج ششم خشونت نامیده می شود

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی ملی کووید ۱۹ در کنفرانس خبری دیروز خود برای “استرین آمیکرون” گفت: از آنجایی که این سویه بسیار مسری است، متاسفانه در بسیاری از کشورها به ویژه در اروپا به گونه غالب تبدیل شده است و از سوی دیگر تا 73 درصد در ایالات متحده شیوع پیدا کرده است. گزارش شده است که تمامی کشورهای جهان به این ویروس مبتلا هستند.

21ef8688 d061 4494 9e70 16891eb7c032 خبر خاکستری

این زمان امروز است محمد هاشمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت وی از شناسایی 6 مورد جدید بیماری امیکرون در کشور خبر داد و گفت: با احتساب موارد جدید، تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به امیکرون در کشور به 14 نفر رسیده است.

این بدان معناست که مسئولان کشورمان از زمان انتشار نسخه Omicron تا به امروز که دقیقاً یک ماه پیش می‌گذرد، موفق شده‌اند بدون رفتار اجباری و محدودکننده، این گونه را به درستی کنترل کنند.

به قیاس، برخی دیگر از کشورهایی که در حال حاضر در تضاد جدی با Omicron هستند، قبلاً در این وضعیت قرار گرفته اند و دستورات قرنطینه اجباری را صادر کرده و محدودیت های اجتماعی را تشدید کرده اند. اما کشور ما توانسته به این گزینه نوپا مسلط شود، در حالی که در حال حاضر مدارس به صورت حضوری برگزار می شود و امتحانات پایه هفتم تا دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت الزامات بهداشتی برگزار می شود.

05d5be09 a6a8 4951 944d 1bf1f0e603ff خبر خاکستری

اما دو نکته نگران کننده یکی رعایت پروتکل های بهداشتی است که حداکثر و حداقل آن در استان های کشور 30 ​​درصد است و دیگری مقاومت بی دلیل مشاهده شده در رفتار اکثریت قریب به اتفاق هموطنان در نوبت سوم واکسن. . این مقاومت زمانی به وجود می آید که این شهروندان مارک خاصی از واکسن را در نظر بگیرند که فکر می کنند موثرتر است و آنتی بادی های بیشتری در بدن تولید می کند.

در حالی که این باور اشتباه است. از طرفی این باور منجر به از دست دادن زمان طلایی تزریق می شود و در صورت از دست رفتن این زمان در نهایت آینده خوبی نخواهیم داشت.

واضح است که طبق پیش بینی ها پس از تایید اولین بیمار مبتلا به امیکرون در کشور، کارشناسان تا سه هفته فرصتی در نظر گرفته اند تا در نهایت وضعیت بیماری و میزان شیوع بیماری در جامعه ارزیابی شود. .

9fe9bbb4 52f5 4df5 be26 52910b0d4b08 خبر خاکستری

در این میان، این نکته قابل درک است که رعایت پروتکل ها در وهله اول منجر به پیشگیری می شود و این بهترین راه مبارزه با بیماری ها است و اجازه نمی دهد ویروس منتشر شود و از طریق بدن به آن دسته از ویروس هایی که وارد دستگاه تنفسی شده اند سرایت کند. هر راهی برای راهی شدن؛ زیرا با تولید مثل و توانمندسازی گلبول های سفید در بدن، عملاً هر ویروس کرونا را سرکوب می کند.

اما مشکل اینجاست که اگر تغییر سویه‌ها و شکل‌گیری واریانت‌های جدید به واریانت دلتا محدود می‌شد، شاید همان دو دوز واکسن تزریقی برای مبارزه با عفونت کافی باشد و در بدبینانه‌ترین حالت، اگر فردی مبتلا به عروق کرونر باشد. بیماری پس از دو نوبت واکسن باز اوج بیماری او به شروع سرماخوردگی محدود شد و چنین فردی نیازی به بستری شدن در بیمارستان، انتقال به بخش مراقبت های ویژه و مهمتر از همه خطرناک ترین و ترسناک ترین قسمت تاریخ نداشت. ، مرگ عروق کرونر افراد واکسینه شده. نمی تواند.

متأسفانه با ظهور زودهنگام omicron معادلات تغییر کرد. همانطور که سازمان بهداشت جهانی بیان می کند، افرادی که دو دوز از واکسن های قبلی را دریافت کرده اند، همچنان احتمال بیشتری برای دریافت واکسن دارند. از آنجایی که آنتی بادی در این افراد به 30 تا 40 درصد کاهش یافته است، این مقدار آنتی بادی برای مقابله با یک سویه نوظهور مانند omicron کافی نیست و برای این منظور کشورهای مختلف باید به سرعت برای دوز سوم واکسن آماده شوند. مردم خود را به طوری که در این مورد سطح آنتی بادی در بدن انسان در محدوده 70 درصد است که در این صورت می توان امیدوار بود که این سویه نمی تواند باعث مرگ و آسیب جدی به انسان شود.

1a77fef6 7ba0 484d 84ac 13e133245658 خبر خاکستری

اما کشور ما با وجود آزادی هایی که به مردم داده است، وضعیت بهتری دارد. این به حدی است که برخی رسانه ها و کارشناسان از محدودسازی و ریشه کن کردن تاج در کشورمان صحبت می کنند. در همین راستا دیروز دکتر جماعتی در پاسخ به این سوال که آیا می توان اومیکرون را انتهای تاج دانست؟ گفت: ما هنوز نمی توانیم پاسخ کاملی به این سوال بدهیم. اگر مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان در اثر این ویروس طی یکی دو ماه آینده بسیار کم باشد، ممکن است با توجه به واکسیناسیون و داروها و پروتکل‌های زیر، بتوانیم همه‌گیری را در جهان و پایان تاج و تخت کنترل کنیم. .

باید اذعان داشت که به دلیل سهل انگاری ما در رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، خانواده های زیادی از هم پاشیده و نان آور یا عزیز خود را از دست داده اند. بسیاری از مشاغل به دلیل تمدید هیئت مدیره ورشکست شدند. چه دانش آموزان مستعدی که به دلیل اجبار در خانه نشینی مجبور به ترک تحصیل شدند و آینده شان در خطر بود و اتفاقات ناخوشایندی که اگر لحظه ای نگاه کنیم می بینیم که این همه ضرر و زیان فقط به خاطر عدم استفاده از ماسک است. و سهل انگاری با رعایت پروتکل های بهداشتی رخ داده است. شاید به دلیل عدم تزریق و یا تزریق دیرهنگام واکسن تاج، هموطنان ما مدیون خانواده های داغدار و داغدار هستند که فاجعه جبران ناپذیری مرتکب شده اند.

بهترین واکسن مقرون به صرفه ترین واکسن; بهترین عمل سریعترین تزریق است

fbc6ecaa bb57 44a7 a707 5430a7ce5503 خبر خاکستری

به همین دلیل است که بهتر است با تصمیم گیری درست و جلوگیری از تکرار اتفاقاتی که در دو سال گذشته رخ داده است، مرگ و میرهای این دوران طلایی را جبران کنیم و به نوبه خود با تزریق واکسن موجود، شرارت را مهار کنیم. به امید به زندگی این ویروس و یک بیماری کشنده کمک کرده است. زیرا دانشمندان جهان با این شعار مشترک موافقند: «بهترین واکسن مقرون به صرفه ترین واکسن است».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید