داروهای اختصاصی تاج در انتظار تایید FDA برای تولید موضعی هستند / تزریق دوز سوم تا 75٪ ایمنی در برابر Omicron ایجاد می کند.

ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794776

وی گفت: طبق گزارش‌ها، همه کشورهای دنیا به این سویه آلوده هستند و باید درباره این سویه بیشتر بدانیم، اما از آنجایی که مطالعات زیادی روی این سویه انجام نشده، تنها از شیوع بالای آن مطلع هستیم. از کمیته علمی ملی کووید 19. طبق مطالعات، اکثر افراد مبتلا به این سویه در سنین 20 تا 30 سال و افراد بالای 60 سال هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته ملی علمی Quid 19 در یک نشست خبری گفت: با توجه به اینکه Omicron تقریباً سه برابر بیشتر از ویروس دلتا واگیردار است و حتی RNT تا حدود ده نفر دارد. سرعت تقسيم اين سويه ها دو تا يك و نيم تا سه روز است و در نتيجه عفونت پذيري آن افزايش مي يابد. این سویه بیش از پنجاه جهش دارد، به این معنی که ما هنوز اطلاعات زیادی در مورد رفتار ویروس نداریم و منتظر تحقیقات بیشتر در مورد این سویه در کشورهایی هستیم که بیشترین شیوع را دارد.

وی افزود: به دلیل اینکه این سویه به شدت مسری است، متاسفانه در بسیاری از کشورها به ویژه اروپا معمولا به نوع غالب تبدیل می شود و از سوی دیگر این سویه در آمریکا به 73 درصد رسیده است. بر اساس گزارش ها، همه کشورهای جهان به این سویه آلوده هستند و باید بیشتر درباره این سویه بدانیم، اما از آنجایی که مطالعات زیادی در مورد این سویه انجام نشده است، تنها از شیوع بالای آن اطلاع داریم. طبق مطالعات، اکثر افراد مبتلا به این سویه بین 20 تا 30 سال و افراد بالای 60 سال سن دارند.

وی افزود: خوشبختانه شرکت Omicron 40 تا 50 درصد کمتر از دلتا بستری شده است. بنابراین، به دلیل قابلیت انتقال بالای این سویه، این که بستر کمتر تحت تأثیر اومیکرون قرار می گیرد، ممکن است چندان مورد توجه نباشد. هدفی که ما انجام می دهیم این است که مردم با توجه به عفونت خود و به ویژه در جلسات، کنسرت ها و رستوران ها که ویروس به سرعت منتقل می شود، باید از این پروتکل ها پیروی کنند. بنابراین، پروتکل ها و استفاده از ماسک به کاهش آسیب پذیری آن کمک می کند.

این گروه با اشاره به واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون دیگر به عنوان دوز تقویت کننده قابل قبول نیست و ما آن را دوز سوم می دانیم. بنابراین به افراد توصیه می کنیم که نوبت سوم را مصرف کنند. در افرادی که واکسینه شده اند و سیستم ایمنی خوبی دارند، این بیماری ممکن است خفیف باشد، اما در افراد مسن تر و دارای نقص ایمنی می تواند باعث بیماری شدید شود. بنابراین، ما دوز سوم را برای تمام سنین توصیه می کنیم. از سوی دیگر، از آنجایی که مدرسه تقریباً دولتی است، توصیه می کنیم برای کودکان 5 تا 11 ساله واکسیناسیون انجام شود.

وی با اشاره به دو داروی انحصاری برای کرونا به نام‌های پاکلووید و مولنوپیراویر گفت: از این داروها در افرادی که بیماری آنها خفیف تا متوسط ​​است. این دارو برای افرادی که در ابتدای بیماری هستند و امکان بستری شدن در بیمارستان را دارند توصیه می شود و برای افرادی که بیماری خفیف دارند و بیماری به صورت شدید در بدن آنها پخش نمی شود توصیه نمی شود.

جماعتی با اشاره به اقدامات سایر کشورها در قبال اومیکرون گفت: هفته آینده می توان تاثیرات را در این راستا مشخص کرد. در بسیاری از کشورها از جمله اتریش، قرنطینه سه هفته ای مرگ و میر بیمارستانی را کاهش داده است. بحث در مورد جریمه های مرزی نیز مفید بود، نه فقط رعایت محدودیت ها.

وی افزود: در ایتالیا نیز همین محدودیت ها برای جلسات عمومی اعمال می شود. با توجه به اینکه این سویه هفته گذشته شناسایی شد و نرخ تولید مثل بالایی دارد، محدودیت‌هایی را پیشنهاد کردیم. دوز سوم تا حدود 75 درصد ایمنی نسبت به omicron ایجاد می کند.

در جریان …

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید