انتخاب با مردم است. دوز سوم را تزریق کنید یا دوز ششم را وارد کنید

ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801853

اکنون با گذشت دو سال از تاج، نوبت سوم واکسن کراون تزریق شده است و افراد می توانند برای جلوگیری از انتشار ویروس و ورود آن به تاج ششم و محافظت از خانواده خود در برابر این ویروس، در آن شرکت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، اکنون وارد سومین سالی می شویم که ویروس تاج سر به دنیا آمده و خانواده های زیادی را درگیر کرده است.

از زمان شیوع این بیماری، شاهد پنج پیک تاج در کشور بوده‌ایم که مقامات بهداشتی را در رتبه سوم بیشترین تعداد مرگ و میر قرار داده‌اند.

به تدریج با شروع واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد کاهش این آمار هستیم به طوری که هم اکنون تعداد مبتلایان به دو تا سه هزار نفر و تعداد فوتی ها به کمتر از 20 نفر در کشور رسیده است. . .

مشارکت مردم در تزریق دوز اول و دوم واکسن کراون در کشور و استان یزد مطلوب بود و همین مشکل منجر به کاهش آمار تاج در کشور شد اما بر اساس مطالعات پس از سه یا چهار ماه واکسیناسیون بدن کاهش آنتی بادی های کرونر را نشان داد و بنابراین تزریق دوز سوم باید در دستور کار افراد قرار گیرد.

تزریق دوز سوم واکسن باید برای انسان در اولویت باشد

مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه از آغاز سومین نوبت واکسیناسیون در استان تاکنون بیش از 173 هزار نفر در آن شرکت کرده اند، گفت: حدود 19.7 درصد افراد بالای 18 سال در استان دوز سومی را تزریق کردند.

072d1775 8f6c 4aae 926f 2a74504ca88e خبر خاکستری

وی افزود: همچنین 45 درصد افراد بالای 18 سال که در مدت سه ماه نوبت دوم واکسن خود را در استان دریافت کرده اند و واجد شرایط هستند، نوبت سوم را تزریق کرده اند.

شریفی خاطرنشان کرد: 60 مرکز بهداشتی درمانی مجتمع در استان اقدامات لازم را برای تزریق واکسن تاج انجام می دهند و در شهر یزد نیز 6 سالن جمع آوری فعال وجود دارد که شهروندان با مراجعه به این مراکز می توانند نوبت سوم را تزریق کنند.

این آمار با گذشت یک ماه از شروع نوبت سوم واکسن کرون در یزد چندان قابل قبول نیست و نشان می دهد که برخی خانواده ها معتقدند تزریق دو نوبت واکسن ایمنی لازم را در برابر کراون ایجاد می کند.

با گسترش آمیکرون در سراسر جهان و ایران و ابتلای چند نفر در استان یزد به این سویه جدید، این نشان می دهد که آمیکرون در مدت زمان کوتاهی در ایران به قالب تبدیل می شود و برای جلوگیری از حوادث غیرقابل برگشت باید سعی شود سومین آن تزریق شود. دوز واکسن کرونا و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی.

خطر ورود به قله ششم تاج

ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا در پاسخ به این سوال که آیا با وضعیت فعلی تاج در کشور یا استان یزد وارد ششمین قله تاج هستیم؟ گفت: ما (آمیکرون) نیستیم، زیرا نسبت به سایر سویه‌ها کمی خفیف‌تر است و در اکثر افراد مبتلا به این ویروس مجاری تنفسی فوقانی را درگیر می‌کند.

وی افزود: با توجه به موج جدید بیماری، اگر در قانع کردن مردم برای دریافت دوز ششم واکسیناسیون خوب عمل نکنیم، ممکن است در ماه آینده شاهد افزایش تعداد بیماران و بستری شدن در بیمارستان باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر افراد دوز اول و دوم واکسن را در اوایل مهر و آبان دریافت کردند و پس از سه تا چهار ماه آنتی‌بادی‌های بدن در برابر ویروس به تدریج کاهش پیدا کرد، این امکان وجود دارد. «ما شاهد افزایش موارد در بهمن ماه هستیم.

9d5a8152 3284 4e6b a1a8 531cc266b831 خبر خاکستری

سلمانی گفت: همچنین این احتمال وجود دارد که اگر مردم نوبت سوم واکسن را تزریق کنند و به خوبی مصرف شود، موج خفیف تری را شاهد باشیم، اما در صورت عدم پاسخ از سوی انسان، احتمال شدت موج بیشتر است. “

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه متأسفانه این پروتکل مانند گذشته توسط مردم رعایت نمی شود، گفت: با توجه به اینکه میزان انتقال در آمیکرون بیشتر است، با افزایش سریع تعداد عفونت ها، بستری شدن در بیمارستان عروق کرونر نیز خواهد بود. افزایش یابد.”

دو گزینه برای پیشرفت افراد؛ سلامتی یا بیماری!

متأسفانه بعد از گذشت دو سال شاهد کاهش استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی مناسب در کشور و استان یزد هستیم که دلیل اصلی این امر خستگی سلامتی است و دلیل کوتاه استفاده از ماسک نیز داشتن آنهاست. عزیزان از دست رفته ممکن است بتوانیم شرایط را مانند قبل برآورده کنیم.

کارشناسان بهداشت نسبت به ششمین قله تاج و مشکلات اطراف آن هشدار داده اند.

گزارش محمدجواد حق پور

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید