مثلث تاج ، آنفولانزا و سرماخوردگی ؛ تهدید ظهور قله ششم در البرز / تزریق دوز سوم واکسن کووید 19 برای کادر پزشکی آغاز شد

زمان: 12:29
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778812

مهرداد بابایی گفت: سطح نظارت بر انسان کاهش یافته است و دوباره با اوج دیگری روبرو خواهیم شد ، اگرچه واکسن اصل پیشگیری است ، اما نمی تواند به طور کامل از بیماری عروق کرونر قلب جلوگیری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنگوی ستاد کرونا در البرز با اشاره به اینکه وضعیت تاج در بیمارستان های استان پایدار است و آمار رو به رشدی نداریم، گفت: وضعیت بیماران سرپایی و رعایت پروتکل ها نگران کننده است.

مهرداد بابایی به سردی هوا و خطر بیماری های ویروسی از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا اشاره کرد و افزود: مردم سال گذشته قوانین بهداشتی را رعایت کردند و کمتر شاهد بیماری ها بودیم ، اما امسال این دو بیماری را در کنار تاج مشاهده می کنیم.

او گفت: “تشخیص تاج از آنفولانزا دشوار است.”

بابایی با بیان اینکه افراد علاوه بر استفاده از ماسک ، باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند ، تاکید کرد: تهویه نامناسب خانه ها و ادارات همزمان با فصل سرما خطرناک است و شهروندان باید این موضوع را رعایت کنند.

وی گفت: به افراد مسن ، زنان باردار ، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و کودکان توصیه می شود واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند ، اما باید 2 هفته بعد از واکسن تاج واکسینه شوند ، هرچند تزریق همزمان مشکلی ایجاد نمی کند.

بابایی گفت: اصناف از اوایل آبان ماه موظف به تزریق حداقل یک دور واکسن تاج هستند، در غیر این صورت باید دستگاه های کنترلی به ویژه رانندگان تاکسی که بیشتر با مردم در تماس هستند وارد شوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در البرز در خاتمه خاطرنشان کرد: تزریق نوبت سوم ممنوعیتی ندارد اما 6 ماه بعد از نوبت دوم برای کادر درمانی، سالمندان و مبتلایان به بیماری های زمینه ای تزریق می شود، البته دوز سوم تزریق می شود. تزریق برای کادر پزشکی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید