همپوشانی تاج، آنفولانزا و سرماخوردگی، مثلث برمودا را نباید نادیده گرفت / مجموعه بیماری های پاییزی در کمین بیماران دچار نقص ایمنی

ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786029

اکثر شهروندان البرزی فکر می کنند که باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند زیرا تفاوت بین تاج و سرماخوردگی را نمی دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکاین روزها همه جا در مورد بیماری کرون صحبت می شود، همه سرفه می کنند، اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که آنها این ویروس را دارند.

نه هر وعده گردو و نه هر سرفه ای با تاج، اکثر شهروندان معتقدند چون از تفاوت آن با تاج بی اطلاع هستند باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

اما تاج یک بیماری تنفسی است که در طول سال ها خود را به اشکال مختلف نشان می دهد، اما ما هنوز تفاوت بین این ویروس ناخوشایند و سرماخوردگی را مشاهده نکرده ایم.

«یک متخصص بیماری های عفونی در مصاحبه با خبرنگار تیتریک درمان می کند. از آنجایی که بیماری عروق کرونر قلب و سرماخوردگی بیماری‌های عفونی هستند، علائم با یکدیگر همپوشانی دارند.

وی ادامه داد: سرماخوردگی در سرماخوردگی و تاج سر بیشتر از آنفولانزا است و با آنفولانزا و تاج سر بیشتر از سرماخوردگی شاهد درد در بدن هستیم.

add731c8 0da9 4f25 b5d7 34e2be8191e9 خبر خاکستری

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز تاج را نگذرانده ایم و همچنان احتمال انتقال وجود دارد، مردم باید تمام علائم سرماخوردگی را به عنوان یک تاج درمان کنند.

اما عوامل ویروسی زمانی فعال می شوند که مقاومت فرد کاهش یابد و در این میان افراد با سیستم ایمنی ضعیف، بیماران قلبی، ریوی و کلیوی، سالمندان و زنان باردار در معرض خطر هستند.

اسدی سرپرست بیمارستان مدنی کارادژ نیز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: آنفولانزا شدت کمتری نسبت به تاج دارد و با آبریزش بینی، سردرد، گلودرد و سوزش همراه است.

او ادامه می دهد؛ با علائم عروق کرونر، شدیدتر هستند و می توانند با علائم گوارشی همراه باشند، تب یکی دیگر از علائم عروق کرونر است، بنابراین افراد باید برای درمان به پزشک مراجعه کنند.

به گفته پزشکان در فصل پاییز با توجه به تغییرات دما و رطوبت شرایطی فراهم می شود که بدن افراد مستعد دچار نقص ایمنی شود، بنابراین این لطف باید با رعایت پروتکل های بهداشتی صرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید