بیماران دیالیزی به غیر از بیماری نباید از چیزی رنج ببرند / 50 درصد بیماران دیالیزی نیاز به پیوند کلیه دارند


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839820

مدیرعامل انجمن کلیه استان زنجان با بیان اینکه بیماران کلیوی نباید رنج ببرند بلکه دچار بیماری شوند، گفت: بیش از 2100 مورد بیمار کلیوی در استان وجود داشت که اکثر آنها از چرخه دیالیز خارج شده و بیماران به بیمارستان بازگشتند. زندگی عادی اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محمدرضا طهماسبی امروز در جلسه مجمع خیرین کلیه استان زنجان که با حضور رئیس انجمن خیریه کلیه برگزار شد، گفت: بخش پیوند کلیه در سال 80 برای رفاه حال بیماران دیالیزی انجام شد. قرارداد با مراکز مشترک بالینی و پاراکلینیکی و داروخانه های اورژانس برای اطمینان از دسترسی و رفاه بیماران.

وی افزود: این مرکز با جلب اعتماد خیرین زنجانی موفق به ایجاد داروخانه های پزشکی، دیالیز، آزمایشگاهی و دندانپزشکی و سایر خدمات تحقیقاتی بالینی، پاراکلینیکی و آموزشی در مرکز انجمن کلیه آزادگان برای خدمات کوتاه مدت شده است. از زمان.”

مدیرعامل انجمن کلیوی استان زنجان گفت: مرکز خیریه کلیه زنجان در پنج طبقه با زیربنای 1000 متر و همچنین برنامه های آموزشی و فرهنگی توانسته است از 2100 مورد بیماری کلیوی، 1650 نفر تحت مراقبت و پیوند کلیه را نجات دهد. . بازگشت به چرخه زندگی.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران در انجمن کلیه استان همچنان زیاد است، گفت: همراهی این بیماران از نظر دارو، معیشت، هزینه های مختلف وظیفه ماست. با این حال انتظار داریم مردم نیز به این بیماران کمک کنند.«در زمینه های مختلف پزشکی و درمانی اوقات فراغت داشته باشند و دردی جز درد و رنج بیماری نداشته باشند.

تخماسبی با بیان اینکه سال گذشته 10 بیمار در استان تحت پیوند کلیه قرار گرفته اند، گفت: در حال حاضر بیش از 420 بیمار دیالیزی در استان زنجان تحت درمان دیالیز هستند که 50 درصد آنها واجد شرایط پیوند کلیه هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید