تحصیلات: 16 درصد دانش آموزان در روزهای گذشته غیبت داشتند. 6 درصد به دلیل بیماری، 58 درصد به دلیل مسافرت و 36 درصد به دلیل عدم حمایت خانواده

تحصیلات: 16 درصد دانش آموزان در روزهای گذشته غیبت داشتند.  6 درصد به دلیل بیماری، 58 درصد به دلیل مسافرت و 36 درصد به دلیل عدم حمایت خانواده

روز جدید صادق ستاری فرد، معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در چند روز گذشته تنها 16 درصد از دانش آموزان غیبت داشته اند، گفت: موضوع عدم حضور دانش آموزان در مدرسه در جلسه ستاد ملی کشور بررسی و حل می شود. ستاری فرد از دانش آموزان غایب این روزها گفت: تنها 16 درصد دانش آموزان در این دو روز غیبت داشته اند که حدود 6 درصد به دلیل بیماری، 58 درصد به دلیل مسافرت، 36 درصد بدون همراهی خانواده بوده است. میزان حضور رضایت بخش بود

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در روزهای اخیر تنها 16 درصد دانش آموزان غیبت داشته اند، گفت: موضوع دانش آموزانی که امکان حضور در مدرسه را ندارند در جلسه ستاد ملی تاج و تخت مطرح و حل می شود.

صادق ستاری فرد گفت: بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا، دانش آموزان موظف به بازگشت به مدارس و شروع آموزش حضوری هستند. یعنی دوره آموزشی کاملا مجازی بوده و از این پس آموزش فقط در مدارس و حضوری پیگیری خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد از 13 فروردین ماه سال 1401 مدارس بازگشایی شود و از عصر روز 13 فروردین ماه ستاد مدرسه برای ضدعفونی و ضدعفونی کلاس های درس دانش آموزان تعطیل شد.

ستاری فرد ادامه داد: در پی تصمیم ستاد ملی تاج و تخت مبنی بر بازگشایی مدارس، شیوه نامه ای برای بازگشایی مدارس تدوین و به استان ها ابلاغ شد که در آن دانش آموزان با حضور در مدارس، رعایت پروتکل های بهداشتی، ساعات ساعتی، شرایط سرویس تردد را رعایت کنند. دقیقاً ذکر شده است.

افت تحصیلی شدید دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با توجه به ضرورت از سرگیری تمرینات چشمی گفت: خوشبختانه تاکنون درصد زیادی از معلمان و دانش آموزان واکسینه شده اند. از طرفی با توجه به الزامات آموزش، تدریس، سنجش و درجه بندی نمرات امتحانی پایان ترم نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1401 که به صورت حضوری برگزار شد، متأسفانه شاهد افت شدیدی بودیم. در دانش آموزان و برای جبران این افت تصمیم به بازگشایی مدارس گرفت.از طریق اقدامات بهداشتی و آموزشی از دانش آموزان مراقبت شد.

ستاری فرد با بیان اینکه تحقیقات انجام شده در مجامع بین المللی نشان می دهد که مدارس باید بازگشایی شوند، گفت: نتایج بسیار خوبی به دست آورده ایم که نشان داده است خانواده ها و دانش آموزان از بازگشایی مدارس استقبال می کنند.

84 درصد دانش آموزان به مدرسه می آیند

وی با بیان اینکه در روزهای 14 و 15 فروردین حدود 12 هزار مدرسه توسط تیم نظارتی وزارت آموزش و پرورش بازدید شد، گفت: از مجموع 12 هزار و 536 بازدید از مدارس در هر سه مقطع ابتدایی و متوسطه دوم و دوم مدارس پسرانه و دخترانه شهری. روستایی و عشایری در مجموع حدود 2 میلیون و 332 هزار معلم و دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل بودند که از این تعداد یک میلیون و 959 هزار دانش آموز معادل حدود 84 درصد دانش آموزان هستند. دو روز اول بعد از تعطیلات در مدرسه بودند.

ستاری فرد گفت: نشست بی سابقه معلمان و خانواده ها برای بازگشایی مدارس نشان داد که خانواده ها و دانش آموزان نیازمند مدارس و آموزش های حضوری هستند.

تعداد بیشتری از دانش آموزان دبیرستانی پذیرفته می شوند

وی در خصوص آمار حضور دانش آموزان به تفکیک مقاطع تحصیلی گفت: در دوره اول و دوم متوسطه وضعیت بهتری نسبت به دوره ابتدایی داشتیم. میزان پذیرش دانش آموزان مقطع ابتدایی حدود 83 درصد و متوسطه حدود 86 درصد است.

ستاری فرد در خصوص آمار دانش آموزان غایب در این ایام گفت: تنها 16 درصد دانش آموزان در این دو روز غیبت داشته اند که حدود 6 درصد به دلیل بیماری، 58 درصد به دلیل سفر، 36 درصد بدون همراهی خانواده بوده است. میزان حضور کلی رضایت بخش بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با وجود احساس نیاز در بسیاری از خانواده ها و دانش آموزان برای از سرگیری آموزش حضوری، یکی از مهم ترین دلایل پذیرش دانش آموزان توضیح خوبی برای رسانه ها و صدا و سیما «افکار عمومی و البته تلاش همکاران آموزش و پرورش برای ایجاد احساس امنیت در خانواده ها و رعایت نکات بهداشتی در مدارس.

ستاری فرد در خصوص نگرانی خانواده ها از حضور دانش آموزان در مدارس گفت: در مورد دانش آموزان آسیب دیده سامانه ای به نام سامانه ایران من ارائه کرده ایم که برای همه مدیران و ویژگی های هر دانش آموز یا خانواده قابل دسترسی است. «از طریق مربیان بهداشت در سامانه ثبت می شود، هم وزارت آموزش و پرورش و هم وزارت بهداشت برای درمان و درمان سریع دانش آموزان مبتلا به این سامانه دسترسی دارند.

ستاری فرد گفت: در حال حاضر 5800 مراقب در مدرسه داریم و تعداد زیادی از همکاران در آموزش و پرورش نیز نظارت بر حضور دانش آموزان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: آموزش خودمراقبتی و مراقبت های دیگر را در سیستم آموزشی و مدارس ترویج خواهیم کرد تا دانش آموزان بتوانند مهارت های بهداشتی مورد نیاز خود را کسب کنند.

ستاری فرد در پایان گفت: موضوع درمان دانش‌آموزان مبتلا و آموزش مجازی دانش‌آموزانی که به هر دلیلی مبتلا یا قادر به حضور در مدرسه نیستند، در جلسه ستاد ملی کرونا 08 مطرح و مصوبات این جلسه اعلام خواهد شد. بعد. “

دیدگاهتان را بنویسید