ثبت تخلف 185 مدرسه به دلیل عدم اجرای آموزش مستقیم / «غیبت» 16 درصد دانش آموزان

ثبت تخلف 185 مدرسه به دلیل عدم اجرای آموزش مستقیم / «غیبت» 16 درصد دانش آموزان

روز جدید سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام دلایل غیبت 16 درصدی دانش آموزان در کلاس های درس در دو روز ابتدایی افتتاح مدارس، گفت: 185 مدرسه در 24 استان کشور به دلیل «محرومیت از آموزش شخصی» تخلف کردند.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی از مدارس، نتیجه این بازرسی ها را در دو روز ابتدایی آموزش اعلام کرد و گفت: نظارت و بازدیدهای میدانی در روزهای آینده ادامه دارد اما بر اساس آمار بازرسی ها 14 روز است. «در 15 فروردین ماه از 12 هزار و 536 مدرسه شامل 4 هزار و 664 مدرسه پسرانه، 5 هزار و 283 مدرسه دخترانه و 2 هزار و 589 مدرسه مختلط و چند کلاسه روستایی بازدید شد.

وی افزود: مدارس مورد بازدید شامل هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه بود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸۴ درصد دانش آموزان به مدرسه رفته اند، گفت: در روز اول این نسبت ۸۳ درصد و در روز دوم یک درصد اضافه شد. دلایل اصلی غیبت، بیماری و سفر آورده شده است.

وی ادامه داد: حضور کادر اداری مدارس 98 درصد و کادر آموزشی 99 درصد است. میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط همکاران در مدارس 98 درصد و در بین دانش آموزان 97 درصد است.

ستاری فرد همچنین موانع یادگیری شخصی را برشمرد و گفت: عمده ترین موانع عدم رعایت شئونات بهداشتی پنج درصد و مشکلات ارائه خدمات حمل و نقل پنج درصد است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دو روز ابتدایی بازگشایی مدارس، 185 مدرسه در 24 استان کشور به دلیل امتناع از پرداخت شهریه مستقیم، تخلف کردند. مسئولیت آن بر عهده اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات است و ظاهراً این موارد به زودی حل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید