عدم درج قیمت بزرگترین تخلف صنفی در قزوین/ بیش از 1400 مورد تخلف در حوزه کالا و خدمات به ثبت رسیده است.

وی افزود: همچنین برای یکی از شرکت ها که حدود 211 تن کالا به ارزش 40 درصد تولید و بین عوامل خود در استان و خارج از استان توزیع می کند، قرار بازداشت صادر کرده ایم.

مدیرکل زندان های دولتی استان قزوین ادامه داد: پرونده یکی از شرکت ها برای رسیدگی بیشتر به شعبه کشوری تهران منتقل شده است.

حسن پور گفت: در خصوص بحث روغن موتور آمادگی داریم اگر گزارشی مبنی بر فروش اجباری شرکت های تولیدی دریافت کنیم حتما پیگیری می کنیم و حتی شعبه ملی تهران در ستاد به این موضوعات رسیدگی خواهد کرد.

وی گفت: متاسفانه برخی از شرکت های تولیدی با حربه عدم عرضه کالا یا عرضه قطره چکانی و گرانی همراه هستند که برای پیگیری بیشتر باید از طریق مراجع امنیتی و اقتصادی پیگیری کنیم.

مدیرکل زندان های دولتی استان قزوین گفت: در بحث واگذاری سهمیه ها آمادگی داریم در صورت واگذاری سهمیه از سوی عاملان، دستور قاطع صادر کنیم و در این زمینه اذیتی نمی کنیم.


بیش از 1400 پرونده قضایی علیه کالاها و خدمات تشکیل شده است

حسن پور ادامه داد: طبق تجربه ما برخی از کالاها در برخی استان ها بیشتر مصرف می شود که بعضاً با قاچاق کالا تامین می شود، بنابراین متاسفانه در بحث فرآورده های نفتی این مشکل وجود دارد؛ در این راستا سهمیه بندی به استان های مرزی و از طریق انتقال داده می شود. آنها به خارج منتقل می شوند.

وی در خصوص عملکرد سازمان تعزیرات در یک ماه گذشته گفت: در مجموع از 20 اردیبهشت ماه 1455 فقره پرونده در حوزه کالا و خدمات در نظام تعزیرات به ثبت رسیده است که از این تعداد 1368 فقره یعنی 1368 پرونده. 94 درصد از این موارد. پردازش شده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین با اشاره به کاهش زمان رسیدگی، افزود: میانگین زمان رسیدگی ما نسبت به سال گذشته نزدیک به هشت روز به 47.6 دهم روز رسیده است.

حسن پور گفت: در مجموع 384 تیم مشترک با دستگاه های نظارتی متشکل از 745 واحد بازرسی و 364 پرونده وجود دارد.

وی ادامه داد: در بازدیدهای صورت گرفته از بحث انحصار 93 واحد مورد بازرسی قرار گرفت که منجر به تشکیل 46 پرونده و بالغ بر 64 میلیارد ریال تخلف شد و 29 پرونده مختومه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین اذعان داشت: ۲۶۷ واحد بازرسی و ۲۵۹ پرونده در حوزه آرد و نان مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد ۲۳۴ واحد به ارزش تقریبی ۵ میلیارد محکوم شدند.

اختلال در محصولات نانوایی نگران کننده است

حسن پور آباز گفت: یک هزار و 627 نانوایی در استان داریم که حدود 16 درصد آنها تخلف کرده اند که آمار نگران کننده ای است بنابراین انتظار داریم اتحادیه مربوطه تذکرات لازم را بدهد.

وی ادامه داد: از آنجایی که نان قوت غالب مردم است سعی کردیم با نانوایان برخورد کنیم اما در این راستا 13 نانوایی تعطیل و پنج واحد در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: در یک ماه گذشته 32 تن کره مایع، 20 تن کره جامد، 35 تن ماکارونی، 37 تن شکر و 5 تن شکر و پنج واحد توزیع کننده کالاهای اساسی کشف شد. بسته

حسن پور با اشاره به اینکه عدم اعلام قیمت ها به عنوان بیشترین تخلف در 35 درصد موارد است، گفت: بیشترین بازدید از مغازه ها به ترتیب در حوزه نان، روغن، ماکارونی، مرغ، تخم مرغ، گوشت است. قرمز و شکر و آرد بود.

وی گفت: 17 درصد گران فروشی، 13 درصد کم فروشی، 7 درصد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم صدور فاکتور، عدم رعایت واحدهای صنفی، جواز کسب و تحویل غیرحضوری و انباشت از بیشترین تخلفات در واحدهای صنفی است. .

وی در پایان گفت: در رابطه با تعطیلی غیرقانونی نانوایی ها 30 واحد نانوایی مورد بازرسی مجدد قرار گرفت که منجر به تشکیل 27 پرونده شد که از این تعداد 17 واحد محکوم و 10 واحد دیگر دارای حکم برائت معتبر هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید