الزام به درج قیمت کالا; راه شفاف سازی حقوق مصرف کننده / توسعه حمایت از تولید ملی از طریق خدمات پس از فروش حاصل می شود


ساعت: 08:53
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1812946

یکی از مهمترین اقدامات در کشور درج قیمت کالاها در تمامی واحدهای تولیدی لوازم خانگی است و اجرای این طرح مصرف کننده نهایی را با قیمت واقعی آشنا می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصرف آخرین حلقه در فرآیند تولید و محل استفاده از محصول نهایی است. در چرخه تولید، از توزیع تا مصرف، حقوق بسیاری برای مصرف کنندگان امکان پذیر است که برخی از آن ها توسط کشورهای مختلف با توجه به سطح توسعه یافتگی شان ذکر می شود.

مهمترین حق مصرف کننده که حق طبیعی اوست و در همه کشورها پذیرفته شده است، حق داشتن کالا یا خدمات سالم به اندازه ارزش پولی مصرف کننده است.

حق انتخاب، حق اطلاعات، حق ایمنی، حق شنیده شدن، حق مشارکت در تدوین استانداردها، حق حمایت در برابر کالاها و خدمات مضر، حق حمایت در برابر اعمال متقلبانه بخشی از این موارد است. حقوق مصرف کننده

حق برخورداری از سلامتی سالم و دریافت کالا و خدمات سالم، حق داشتن اطلاعات دقیق و کامل از کالاها و خدمات مصرفی اعم از نوع، کیفیت، آگاهی از تاریخ ساخت، تاریخ انقضا و درج قیمت از دیگر موارد است. حقوق مهمی که مصرف کنندگان باید از آن برخوردار باشند.

حق بهره مندی از بازار رقابتی و ضد انحصار، حق نیازهای اساسی در تصمیم گیری و حق جبران خسارت ناشی از مصرف کالا و خدمات از جمله حقوق مصرف کنندگان است.

افزایش بازرسی بازار در سال 1400

محمد قاسمی; معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، استخراج و تجارت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به حقوق مصرف کننده گفت: تلاش می شود از آن برای جبران هر گونه خسارت، نقص آسیب، ناکارآمدی و باروری یا نقص.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در حمایت از مصرف کننده رسیدن به قیمت مناسب به دست مصرف کننده است، ادامه داد: افزایش می یابد تا بتوانیم از سوء استفاده انسان ها جلوگیری کنیم و تنش قیمتی ایجاد کنیم.


61f5be36 5d66 4de5 8ed4 a6545b64b5fb خبر خاکستری




گزارش بیش از 6000 مورد تخلف گرانفروشی در سیستان و بلوچستان

این مقام مسئول اضافه کرد: 6700 مورد تخلف گرانفروشی گزارش شده که ارزش واقعی آنها از نظر تخلف 750 میلیارد تن و گرانفروشی مطابق با حقوق مصرف کننده است که با قاطعیت و قاطعیت متخلفان برخورد شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین طرح هایی که سود زیادی به همراه داشته است، اعلام قیمت مصرف کننده بر روی محصول توسط تولیدکننده است که باعث شفافیت قیمت ها از تولید تا مصرف می شود.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان منطقه صنعت، معدن و تجارت اذعان داشت: .к. قیمت های مربوط به هزینه های توزیع، خرده فروشی و برخی هزینه های اضافی دیگر که بر کالا تحمیل می شود و مصرف کننده باید بپردازد.

وی گفت: حداکثر قیمت نوشابه به قیمت تولید کننده 780 تن و در 30 درصد قیمت هزینه تولید 10 هزار تن است اما قیمت محصول 12 هزار تن است که 2 هزار تن گران تر است. مصرف کننده.

هزینه تولید را روی محصول وارد کنید؛ راه هایی برای شفافیت بیشتر حقوق مصرف کننده

قاسمی با اشاره به حقوق مصرف کنندگان در خرید لوازم خانگی گفت: یکی از اقدامات مهم در استان که در کشور اجرا شد قیمت تمام شده اجناس در تمامی واحدهای تولیدی لوازم خانگی بود که اجرای این طرح باعث می شود کاربر نهایی قیمت واقعی

او گفت: «یک اقدام دیگر. آموزش برای مصرف کننده است، یعنی باید بداند در صورتی که کالاهای مصرفی مانند مواد غذایی حداکثر 30 درصد برای تجار و 20 درصد برای کالاهای سرمایه ای مانند لوازم خانگی و لوازم خانگی و 20 درصد سود داشته باشد، کالاهای تولیدی با چه قیمتی دریافت می شود. تلفن های همراه

وی ادامه داد: قیمت حدود 114 قلم کالا توسط واحدهای تولیدی استان درج شده است تا بتوانیم 25 تا 50 درصد تخفیف در قیمت اجناس داشته باشیم.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان با اشاره به بیشترین تخلفات در حوزه حمایت از حقوق مصرف کننده گفت: مبارزه با گران فروشی تشدید شده است.


ae615158 848d 4bd5 aff9 eb624915399e خبر خاکستری




توسعه حمایت از تولید ملی از طریق خدمات پس از فروش حاصل می شود

وی با اشاره به حمایت از تولیدات داخلی گفت: تولیدات داخلی کشور به معنای استفاده مردم از کالای ایرانی است و برای توسعه این امر در جامعه کالاهای سرمایه ای باید گارانتی و خدمات پس از فروش به مصرف کنندگان ارائه شود.

قاسمی ایجاد سامانه جامع تجارت را یکی از مهمترین اقدامات سال 1400 عنوان کرد و گفت: در این سامانه کالا از تولید تا مصرف کننده رصد می شود و امکان قاچاق وجود ندارد؛ یعنی مصرف کننده باید خرید کرده باشد. کد گارانتی برای هر محصول

ثبت کالا در کل سامانه معاملات مشتری از خدمات گارانتی بهره می برد

وی ادامه داد: در این سامانه مشتری با ثبت کد ملی از خدمات گارانتی بهره مند می شود و این سامانه با تعیین خدمات پس از فروش فعال و درصد سود به ما کمک می کند کالا را به درستی به دست مصرف کننده برسانیم. کالاها آفلاین هستند.» امکان قاچاق وجود ندارد این سامانه ها نظارت کامل بر بازار را تقویت می کنند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به کار با متخلفان بازار گفت: جرایم در سه قانون؛ تعزیرات حکومتی قانون حمایت از حقوق مصرف کننده و قانون نظام مندسازی است و هر یک از جرائم ناشی از این سه قانون مشمول این سه قانون است، مثلاً در موارد گرانفروشی، پرونده در تعزیرات دولتی ثبت می شود و در صورت خرید و فروش کالا. حقوق حمایت از مصرف کننده.

وی گفت: مردم باید مطمئن باشند که سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان بر اساس تعهدات ذاتی و قانونی خود در این شرایط خاص که جنگی همه جانبه علیه نظام اقتصادی کشور به راه افتاده است به تعهدات نظارتی خود عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید