قیمت مصرف کننده همزمان با قیمت تولید کالا معرفی می شود


ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813608

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور با تاکید بر اینکه مردم باید هم قیمت تولید و هم قیمت مصرف کننده را در قفسه ها ببینند، گفت: از فردا اعلام می کنیم که کالا مصرف کننده دارد. قیمت علاوه بر قیمت تولید کننده.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده گفت: مردم باید هم قیمت تولید و هم قیمت مصرف کننده را در قفسه ها ببینند و از فردا اعلام می کنیم که کالاها علاوه بر تولیدکننده، قیمت مصرف کننده هم دارند. قیمت “

وی افزود: 84 هزار اقلام با قیمت تحویل درب کارخانه در اختیار شرکت های پخش قرار گرفت که گاهی تا 160 درصد افزایش قیمت توزیع را افزایش می دهد و سوال اصلی این است که هزینه های تولید بیشتر است یا هزینه های توزیع و همه پاسخ ها این بود که هزینه توزیع کمتر از تولید آن بود، بنابراین باید ببینیم چرا این اتفاق افتاده است.

عباس طبس با اشاره به اینکه درج قیمت تولیدکننده بر روی محصول بر اساس ماده 23 سیاست های مشترک اقتصاد مقاومتی بر اساس شفافیت شبکه توزیع انجام می شود، افزود: توزیع کننده.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده ادامه داد: برخی از فرصت‌طلبان با هدف کسب سود بیشتر نگران هستند که اگر قیمت تولیدکننده‌ای اعلام شود و فردی از تفاوت قیمت (نسبت به قوانین شورا) برای تعیین قیمت شکایت کند، با آنها برخورد شود. از نظر قانونی «باشید؛ اما شفافیت مشکلی است که اگر بخواهید از ابهام استفاده کنید، از آن اجتناب می شود.

Tabes یادآور شد: معرفی قیمت های مصرف کننده در سال 1988 (34 سال پیش) آغاز شد. سپس گفته شد که قیمت مصرف کننده درج شود، سپس عنوان شد که قیمت های توزیع کننده، توزیع کننده و خرده فروشی به آن اضافه شود و در نهایت همان قیمت مصرف کننده معرفی شد. امروز با ابهام تخفیف های 50 درصدی، 60 درصدی مواجه هستیم که این سوال را برای همه ایجاد می کند که فروشندگان با ارائه این تخفیف ها چقدر سود می برند؟

وی افزود: امروز به تولیدکننده گفته می شود که قیمت تولید (هر تعداد) را روی محصول وارد کند و هیچ کالای مصرفی نباید بالای 30 درصد باشد (حداکثر 14 درصد شرکت های پخش و حداکثر 16 درصد خرده فروشان). به فروش برسد.

الزام خرده فروش به اعلام قیمت مصرف کننده مشتری نهایی طبق ماده 15 قانون نظام صنفی.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور تاکید کرد: قانونگذار در ماده 15 قانون نظام صنفی به صراحت اعلام کرده است: حقوق و دستمزد را به صورت شفاف و کتبی نصب کنید تا در معرض دید همگان باشد.

طبس افزود: در این صورت تفاوت قیمت برای مردم کاملا مشخص است و اگر کالایی بیش از 30 درصد قیمت تولید به فروش برسد گران تلقی می شود. بود.

وی یادآور شد: متاسفانه امروز در بازار به این نتیجه رسیدیم که به دلیل عدم اجرای قانون، ضعف حکمرانی و یا ناتوانی برخی در اجرای این قانون، مردم دچار مشکل می شوند، بنابراین شورای سیاسی به این نتیجه رسید که در دوره انتقال برای کالاهای مصرفی قیمت مصرف کننده باید همزمان با قیمت تولید لحاظ شود.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده اعلام کرد: برنامه دوم ما این است که طبق مصوبات موجود همه تولیدکنندگان موظف هستند قیمت تولید را در سامانه 124 درج کنند و تا یک ماه آینده هم قیمت تولید و هم قیمت مصرف کننده برای اپلیکیشن‌های موجود در کشور “این اطلاعات هم برای کاربر و هم برای فروشنده در دسترس خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه درج قیمت تولید این امکان را به ما می دهد که بدانیم محصول با چه قیمتی وارد زنجیره توزیع شده است و اطمینان حاصل کنیم که بیش از 30 درصد سود از سوی مصرف کننده نخواهد داشت، گفت: از فردا قیمت های مصرف کننده در محصول لحاظ می شود. و مردم می توانند با مقایسه این دو به قیمت دسترسی پیدا کنند، اما در نهایت باید قیمت مصرف کننده را حذف کنیم تا رقابت از بازار حذف نشود.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده تاکید کرد: در نهایت پس از نهادینه شدن این فرهنگ و راه اندازی اپلیکیشن مورد نظر و فراهم شدن زیرساخت های لازم برای اعمال قانون توسط نظام صنفی، قیمت مصرف کننده حذف می شود.

انتهای پیام/
منبع: شاتا

دیدگاهتان را بنویسید