حمایت از تولید و مجموعه های دانش بنیان در اولویت مسئولان قرار گیرد/ موضوع حکمرانی شهری آذربایجان غربی نیازمند شفاف سازی است.


ساعت: 15:23
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820408

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، آئین سیاسی نماز جمعه در تمامی شهرها و نواحی آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه موضوعاتی را در رابطه با موضوعات روز مطرح کردند که به شرح زیر است:


حمایت از تولید و مجموعه های دانش بنیان در اولویت مسئولان قرار گیرد/ موضوع حکمرانی شهری آذربایجان غربی نیازمند شفاف سازی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی نیز یک استان کشاورزی است و شرکت های دانش بنیان برای بهبود وضعیت کشاورزی باید به این موضوع ورود کنند.

وی ادامه داد: توجه دانش بنیان به موضوع کشاورزی می تواند مشکل این بخش را حل کند و مسئولان آذربایجان غربی مشکلات کشاورزی این استان را احصا کرده و برای بررسی و حل مشکلات به دانشگاه منتقل کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: دانشگاهیان باید به مطالعه و رفع مشکلات علمی جامعه بپردازند و مسئولان استانی و روسای دانشگاه های استان برای بررسی و رفع مشکلات علمی استان برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: اساتید دانشگاه نیز باید در حل مشکلات علمی جامعه متمرکز شوند.

وی با اشاره به لزوم شفافیت در مدیریت شهری گفت: مسئولان باید مدیریت ویژه ای در جذب سرمایه گذار داشته باشند و در این راستا در جامعه شفاف سازی کنند چرا که این وضعیت در مردم نیست.

وی با اشاره به حادثه تروریستی مشهد در روزهای اخیر گفت: این موضوع محکوم شده و نشان داده است که دشمنان تا چه اندازه از اسلام متنفرند و این دشمنی بین دشمن پایان پذیر نیست.

سخنگوی ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: تمام شد.

حجت الاسلام والمسلمین قریش ادامه داد: دشمن سعی دارد بین شیعه و سنی فرق بگذارد و ما باید هوشیار باشیم زیرا این دشمنی ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن افزود: قرآن برکات زیادی برای فرد و جامعه و زندگی مومنان دارد و باید از این نعمت نهایت بهره را ببریم و از این رحمت الهی استفاده کنیم.

وی با اشاره به لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در جامعه گفت: تظاهر به روزه گرفتن امری شرم آور و حرام است و دستگاه های مسئول باید برای مقابله با این عوامل وارد میدان شوند.


تولید دانش بنیان رمز حل مشکلات اقتصادی است/ روحانیت پایبند به دین و انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به توجه و توجه رهبر انقلاب به مسائل اقتصادی در نامگذاری سال های اخیر، گفت: این موضوع نشان دهنده اهمیت اقتصاد و مسائل مربوط به آن است. سالهای او با مسئله تولید مرتبط است.

امام جمعه میاندوآب افزود: همه کارشناسان اقتصادی تاکید دارند که حل بحران ها و مشکلات اقتصادی به بحث تولید بستگی دارد و نحوه عبور از مشکلات اقتصادی نیز در گرو رونق تولید است.

وی بیان کرد: رونق تولید باعث کاهش مشکلات اقتصادی، کاهش تورم، افزایش درآمد سرانه و ایجاد اشتغال می شود و آثار روانی از جمله اعتمادسازی و عزت را به دنبال دارد.

حسن زاده در ادامه با تاکید بر اینکه تولید را باید بر اساس تحولات علمی و دانش بنیان دید، گفت: اشتغال و ایجاد اشتغال از نتایج مهم تولید به ویژه زمانی است که مبتنی بر دانش باشد.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه مسئولان باید از تولید و سرمایه گذار حمایت کنند، تصریح کرد: باید از هرکسی که بخواهد سرمایه گذاری کند حمایت کنیم و در مسیر تولید و اشتغال گام بردارد، موانع را برداریم و زمینه را فراهم کنیم.

امام جمعه میاندوآب گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه تولید و اشتغال، مجلس باید خط ریلی لازم را انجام دهد و دولت باید زمینه فعالیت را فراهم کند.

وی گفت: مسئولان باید از سرمایه گذاران حمایت کنند تا نتیجه آن حرکت به سمت پیشرفت و توسعه باشد و همچنین سرمایه گذاران را به شهر و روستا دعوت می کنیم.

وی همچنین حادثه تروریستی مشهد در روزهای اخیر را محکوم کرد و افزود: مقدسات وقف دین و انقلاب است و در 43 سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، روحانیت همواره در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده است. و مردم در کنار روحانیت ایستاده اند.»

حسن زاده گفت: دشمنان اسلام با این کار به دنبال ایجاد اختلاف بین ادیان و ادیان الهی هستند و می خواهند وحدت را از بین ببرند. وی بیان کرد: دشمنان به دنبال فراموشی مسئله فلسطین و تخریب گفتمان مقاومت هستند اما دشمنان و منافقان داخلی باید بدانند که مردم همیشه در کنار روحانیت بوده و از روحانیت حمایت کرده اند.

حسن زاده با تاکید بر رونق مستمر مساجد افزود: روحانیت در گسترش و دفاع از اسلام نقش بسزایی داشته و نقشه ها و آشوب های دشمن را خنثی کرده است.


سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل همواره به دنبال برهم زدن اتحاد مسلمانان بوده اند

ماموستا ممد کلشی نژاد در خطبه های امروز نماز جمعه اهل سنت ارومیه ضمن تشویق نمازگزاران به تقوای الهی و پرهیز از ممنوعیت ها به تحرکات تروریستی اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در اوایل ماه مبارک رمضان شاهد یک ترس در این زمینه بودیم، دو روحانی اهل سنت. جان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند.

وی با محکومیت این اقدامات تروریستی افزود: همچنین به موازات این حادثه با توجه به اینکه دشمنان همواره نقشه های شومی برای برهم زدن وحدت مسلمانان تدارک دیده اند، در چند روز اخیر در حرم امام رضا (ع) و بارگاه شاهد پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) حرکات هولناک چند تروریست بودیم که در نتیجه آن دو روحانی مظلوم کشته و یک نفر مجروح شد.

امام اهل سنت ارومیه همچنین تاکید کرد: مسلمانان باید به دور از احساسات به موضوع نگاه کنند، زیرا دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل از ابتدای انقلاب و با ایجاد حرکت های ناجوانمردانه و ایجاد تروریست ها و گروه هایی مانند داعش به دنبال برهم زدن وحدت مسلمانان بوده اند. النصره با ایدئولوژی افراطی وهابی خود به دنبال برهم زدن صلح و اتحاد مسلمانان بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید