امید به زندگی در بیماران دیالیزی بسیار پایین است / 105 هزار بیمار کلیوی در کشور وجود دارد


ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839823

مدیرعامل انجمن کلیه کشور با اشاره به اینکه امید به زندگی بیماران دیالیزی بسیار کم و بین 30 تا 60 درصد است، گفت: این انجمن تاسیس شده و مسئولیت حمایت از بیماران کلیوی را بر عهده دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; اعظم پناهی امروز در نشست انجمن خیریه کلیه رنجان گفت: انجمن کلیه کشور بیش از 180 شعبه در سراسر کشور دارد و در حال حاضر 105 هزار بیمار کلیوی، پیوندی و دیالیزی تحت پوشش این انجمن هستند.

وی با اشاره به اینکه همه مدیران در سراسر کشور زحمت می کشند و مدیران و خیریه های خود را وقف انجمن کلیوی و بیماران می کنند، افزود: بیماران دیالیزی و پیوندی از روزی که تا آخر عمر دچار مشکل کلیوی می شوند واقعاً افسرده هستند. شرایط. “زندگی کن.

مدیرعامل انجمن کلیه کشور با اشاره به اینکه امید به زندگی بیماران دیالیزی بسیار پایین است و بین 30 تا 60 درصد است، گفت: انجمن تشکیل شده و موظف است از بیماران حمایت کند تا این بیماران به کشور بازگردند. معمولی. زندگی حداقل به این دلیل است که در هر یک از این بیماران هفته ای سه بار دیالیز می شوند و هزینه های سفر بالایی دارند. زندگی این بیماران وابسته به دستگاه است و گاهی برخی از آنها ده ها سال است که دیالیز می شوند.

وی با تاکید بر اینکه بیماران پیوندی باید تا پایان عمر تحت مراقبت قرار گیرند، گفت: متاسفانه وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و وضعیت برای بیماران بسیار پیچیده تر است، زیرا علاوه بر هزینه های عادی زندگی، آنها نیز هزینه های زندگی عادی را به همراه دارند. هزینه های درمان را نیز تقبل کنید.»

پناهی گفت: پدر خانواده ای که روزی بیمار می شود و دیالیز می شود، به دلیل اینکه کارفرما دیگر تمایلی به پذیرش بیماران دیالیزی ندارد، به طور کامل از منبع درآمدش قطع می شود، بنابراین وضعیت اشتغال این بیماران واقعا نگران کننده است. . .

وی گفت: بودجه دولتی برای انجمن کلیه در نظر گرفته نشده و موسسات خیریه عموما هزینه ها را تامین می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید