حمایت مالی از بیماران خاص و ترمینال افزایش یافت/ صندوق بیماران خاص مرهمی بر درد 4000 بیمار است


ساعت: 14:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912904

شهریار شهرکی گفت: با تشکیل صندوق بیماران صعب العلاج حمایت مالی بیمه سلامت از چهار هزار بیمار خاص و صعب العلاج استان افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهریار شهرکی در بازدید از دفتر عصرهامون که به منظور تجلیل از خبرنگاران این رسانه برگزار شد، با بیان اینکه ارتباط با رسانه ها در بخش های مرتبط با مردم یک ضرورت است، گفت: در سال 1400 اداره کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان مبلغی معادل 1000 میلیارد تومان در بخش درمان برای بیمه شدگان 2 میلیون و 470 نفری پرداخت کرده است.

وی افزود: یکی از برنامه های اولویت دار که قرار است تا پایان سال اجرایی شود؛ صندوق بیماران لاعلاج در تاریخ 27 شهریور 1401 به تصویب دولت سیزدهم رسید و به سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت ابلاغ شد. ساختار این صندوق در سازمان بیمه سلامت تعریف شده است و هدف آن پوشش تعدادی از بیماری هاست که جزو هزینه های فاجعه بار است و خانواده ها را زیر خط فقر قرار می دهد.

این مسئول افزود: صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر برای اولین بار در کشور با اعتبار 5 هزار میلیارد تومان راه اندازی شد تا بخشی از مشکلات این بیماران حل شود و حمایت های دولت برای کاهش هزینه های درمان گسترش یابد.

به گفته وی؛ بیمه سلامت در ابتدا پنج بیماری تالاسمی، دیالیز، هموفیلی، پیوند کلیه و ام اس را در قالب بسته خدمات صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک تحت پوشش قرار داد، در حالی که در مرحله اول قرار بود 26 بیماری تحت پوشش بسته های خدماتی اعلام شده قرار گیرند. و علاوه بر آن پنج بیماری; هشت بیماری دیگر CF: فیبروز کیستیک، بال پروانه، اوتیسم، سرطان، فشار خون شریانی ریوی، سکته مغزی، بیماری روانی مزمن، پیوند سلول های بنیادی خونساز، پیوند کلیه، قلب، کبد، ریه، روده و پانکراس، مقاوم در برابر درمان صرع. .

شهرکی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان حدود 4 هزار بیمار لاعلاج وجود دارد که قرار است از صندوق بیماران لاعلاج خدمات دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا وام معادل هفت هزار میلیارد تومان در کشور در نظر گرفته شده که 5 هزار میلیارد تومان آن در قالب وام بیمه سلامت و 2 میلیارد تومان به صورت وام کم بهره است. . وام.که اعطا می شود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید