رئیس صندوق توسعه ملی: این صندوق هر سال از نظر ارزی کوچکتر و از نظر ریالی هر روز بزرگتر می شود / ما به دنبال صندوق ارزی و مردمی هستیم نه یک صندوق پنهان ریالی که هیچکس از آن خبر ندارد. مشخصات منابع و ذخایر آن / 100 درصد درآمد نفت در صندوق واریز شود

رئیس صندوق توسعه ملی: این صندوق هر سال از نظر ارزی کوچکتر و از نظر ریالی هر روز بزرگتر می شود / ما به دنبال صندوق ارزی و مردمی هستیم نه یک صندوق پنهان ریالی که هیچکس از آن خبر ندارد. مشخصات منابع و ذخایر آن / 100 درصد درآمد نفت در صندوق واریز شود

مهدی غضنفری رئیس صندوق توسعه ملی با اشاره به تفکیک بودجه نفت از بودجه کل کشور گفت: تقریباً به یک آرزو تبدیل شده است اما باید به این موضوع برسیم که همه درآمدهای حاصل از فروش نفت و فرآورده ها واریز شود. در صندوق توسعه ملی

مهدی غضنفری رئیس صندوق توسعه ملی در سومین همایش صندوق توسعه ملی (مدیریت جدید صندوق توسعه ملی) با تاکید بر عدم سرمایه گذاری کلان در کشور گفت: اولین نکته این است که توجه شود. نفت به عنوان سرمایه و چشم انداز راهنمای نفت، همین نگاه دقیق و کارشناسانه است. باید توجه داشت که نفت ثروت نیست، سرمایه کشور است.

به گزارش تسنیم، وی درباره دیدگاه های غلط درباره صندوق اظهار داشت: یک سری معانی در مورد صندوق توسعه ملی باید تغییر کند، مثلا بدانیم سرمایه گذاری قطعا با کارآفرینی متفاوت است، از طرفی وابستگی صندوق به دولت به معنای چیزی متفاوت از کمک است. صندوق متعلق به دولت است.

غضنفری گفت: معتقدیم تمام درآمدهای حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی باید در صندوق توسعه ملی واریز شود و سپس صندوق با سرمایه گذاری منابع نفت و فرآورده های نفتی سود خود را به اقتصاد بازگرداند.

ممیزی NFR باید به ارز باشد

وی گفت: براساس ماده 52 قانون احکام بودجه ثابت، 2 تا 10 درصد منابع ارزی صندوق باید به ریال تبدیل شود. وقتی این اتفاق می افتد طبیعتاً صندوق توسعه ملی کاهش ارزی پیدا می کند. در دولت فعلی ما دائماً در حال کوچک کردن صندوق هستیم و NSD به عنوان بازوی توسعه کشور باید دائماً افزایش یابد.

غضنفری افزود: این صندوق هر سال از نظر ارزی کوچکتر و از نظر ریالی هر روز بزرگتر می شود. نکته اینجاست که دوستان در وصول حسابداری و مالیاتی صندوق مدام به رشد ریالی صندوق اشاره می کنند در حالی که صندوق توسعه یک صندوق کاملا ارزی است.

ورود کلیه درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی

رئیس صندوق توسعه ملی با اشاره به تفکیک بودجه نفت از بودجه عمومی کشور، گفت: تقریباً به یک آرزو تبدیل شده است، اما باید به این نتیجه برسیم که همه درآمدهای حاصل از فروش نفت و فرآورده ها در من باشد. نظر، ما باید به NFR ارائه شود.

جمع آوری تمام مطالبات از همه دولت ها (ساخت یک شرکت به جای اداره یک شرکت)

غضنفری بیان کرد: با وجود اینکه دولت سیزدهم بر سر کار است و فعلا در حال رسیدگی به آن هستیم، اما صندوق توسعه ملی از همه دولت ها مطالبات جدی دارد که باید به آنها رسیدگی شود.

مشارکت صندوق در روش های مختلف سرمایه گذاری

وی گفت: زمینه های رایج و غیرعادی زیادی وجود دارد که صندوق توسعه ملی می تواند با سرمایه گذاری این رشته ها را احیا کند. ما برای سرمایه گذاری از دولت پول نمی خواهیم بلکه خودمان سرمایه گذاری می کنیم و اتفاقاً به دولت هم خواهیم داد. اشتراک گذاری.

شفافیت رکن اصلی صندوق توسعه ملی است

رئیس صندوق توسعه ملی در پایان گفت: در نهایت آنچه برای ارتقا و رشد صندوق توسعه ملی نیاز است و تقریباً تمام صندوق های دنیا در این مسیر حرکت می کنند، شفافیت و استانداردهای حسابرسی جدید برای این گونه ابزارهای مالی است. . ما به دنبال صندوق ارز و صندوق مردمی هستیم نه یک صندوق ریالی پنهان که هیچکس از جزئیات منابع و سپرده های آن اطلاعی نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید