خبر خوش برای رئیس کل بانک مرکزی/ دسترسی چشمگیر به منابع ارزی; اوضاع به زودی بهتر خواهد شد

خبر خوش برای رئیس کل بانک مرکزی/ دسترسی چشمگیر به منابع ارزی;  اوضاع به زودی بهتر خواهد شد

روز جدید رئیس کل بانک مرکزی از دسترسی چشمگیر بانک مرکزی و نظام اقتصادی کشور به منابع ارزی کشور در سال جاری خبر داد و گفت: در زمینه ورود ارز به کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم.

علی صالح آبادی در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در سال جاری دسترسی بانک مرکزی و نظام اقتصادی کشور به منابع ارزی بهبود چشمگیری داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: از نظر ورود ارز به کشور در وضعیت بسیار خوبی هستیم و پیش بینی من این است که در آینده نزدیک وضعیت بهتر شود.

وی گفت: مجموع عرضه ارز در کشور و برای واردات همه کالاها معادل 36 میلیارد دلار است که بخشی از آن از طریق سامانه نیما و بخشی دیگر از طریق بانک تامین می شود. بیانیه: این مبلغ بسیار بیشتر از کل ارز ارائه شده در سال گذشته است.

صالح آبادی گفت: امسال نرخ ارز صادرات غیرنفتی 22.4 میلیارد دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش داشته است.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، امسال عرضه ارز در سامانه نیما توسط صادرکنندگان بالغ بر 20 میلیارد دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: تسهیل بازگشت ارزهای صادراتی با ایجاد مشوق برای صادرات و ایجاد مبادلات مستقیم بین صادرکنندگان و واردکنندگان در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید