خبر خوش رئیس کل بانک مرکزی از بهبود شرایط ارزی ایران/ بانک ها برای تسهیل پرداخت تجهیزات خرد

خبر خوش رئیس کل بانک مرکزی از بهبود شرایط ارزی ایران/ بانک ها برای تسهیل پرداخت تجهیزات خرد

روز جدید : رئیس کل بانک مرکزی از بهبود شرایط ارزی در کشور خبر داد و پیش بینی کرد روند صعودی ارز تا پایان سال ادامه داشته باشد.

علی صالح آبادی در نشست ادواری با مدیران بانکی گفت: یکی از مطالبات مردم در شبکه بانکی تسهیل در اعطای تسهیلات است و در این راستا انتظار می رود شبکه بانکی با توجه به تسهیل در اعطای تسهیلات خرد تسهیلات را تسهیل کند. رتبه اعتباری متقاضیان.” نامزدهایی را با رتبه اعتباری مناسب در نظر بگیرید.

وی با اشاره به اینکه پیش‌فرض‌های دولت برای تدوین لایحه بودجه سال آینده مطلوب است و انتظار می‌رود شاهد بهبود شرایط کلان اقتصادی کشور باشیم، گفت: این فرصت را دارند که رضایتمندی مردم را اجرایی کنند. ذینفعان با کار شبکه بانکی و در این رابطه مشارکت فعال شبکه بانکی با بانک مرکزی ضروری است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نابرابری برخی بانک ها تاکید کرد: بانک مرکزی همواره نسبت به مشکل اضافه برداشت بانک ها توسط بانک مرکزی حساس بوده و راه حلی برای این مشکل دارد که برای برخی بانک ها به نابرابری مزمن تبدیل شده است. مراقبت ویژه بانک های مربوطه الزامی است.

رئیس شورای پول با تاکید بر لزوم تقویت بازار پول و سرمایه و هم افزایی دو بازار برای تامین نیاز بنگاه ها به منابع مالی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه در کنار شبکه بانکی می تواند نقش مهمی در تامین مالی بنگاه ها داشته باشد. اقتصادی و بنابراین همکاری و هم افزایی بین بازار پول و بازار سرمایه باید تقویت شود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به شرایط ارزی کشور گفت: ارزش معاملات ارزی سامانه نیما در 7 ماهه نخست سال جاری برابر با کل سال 1399 و حجم معاملات در خارج سازمان یافته است. بازار مبادلات 1.1 میلیارد دلاری این واحد پولی کشور است و انتظار داریم این روند صعودی تا پایان سال ادامه داشته باشد.

صالح آبادی در پایان بر همفکری و تداوم تعامل بانک مرکزی با بانک ها به ویژه در فرآیند تصویب آیین نامه ها و بخشنامه ها در راستای بهبود عملکرد شبکه بانکی تاکید کرد.

در این جلسه مدیران عامل بانک ها و موسسات اعتباری نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص موضوعات مرتبط با شبکه بانکی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید