سود مردم از انتقال سهمیه ارزی 2200 دلاری / انتقال دلار از صندوق ذخیره ارزی در جیب ابر دلالان

ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1783971

سری سکه های ثبت نام در بانک ملی تکرار شد;

ثبت نام مجدد سکه بهار آزادی در قالب دریافت سهمیه ارزی با کارت ملی، پدیده ای است که این روزها باعث شده دلالان دوباره نظام ارزی کشور را تهدید کنند و با پرداخت سودهای ناچیز به افراد ناآگاه، اقتصاد کشور را نابود کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، پدیده صف های طولانی دریافت ارز با کارت ملی به نام «سهمیه ارزی» معضلی است که در مقابل شعبه مرکزی بانک ملی مشهد و صرافی های اطراف آن در خیابان امام خمینی (ره) به چشم می خورد. مشهد و صرافی ها جلوه های جدیدی از سودآوری برخی تجار و فعالان این بازار را به همراه داشت.

مدتی است که مردم از سهمیه ارزی سالانه 2200 دلاری که می توانند با کارت ملی خود دریافت کنند اطلاعات دریافت می کنند و چون سرمایه کافی برای دریافت این سهمیه ارزی ندارند، کارت ملی خود را به دلالان می دهند.

038a67dd bcdd 4493 a3c9 3fb24e183479 خبر خاکستری

شراکت پوچ مردم و دلالان در سود مابه التفاوت ارز آزاد و سهمیه

به گزارش میدانی خبرنگار صبح توس از محل شناخته شده و ثابت دلالان دلار در مشهد حوالی شعبه مرکزی بانک ملی، یکی از دلالان دلار درباره نحوه اجاره کارت ملی گفت: اگر پول کافی ندارید. برای خرید سهمیه ارز 2200 دلاری نیم نفر دیگر.

وی افزود: اگر می خواهید سهمیه خود را از صرافی بگیرید من یک صرافی آشنا را می شناسم که بدون مشکل و دردسر می توانید دلار خود را دریافت کنید به شرطی که برای تبدیل آن به ریال با من تماس بگیرید.

این دلال دلار تاکید کرد: شماره تلفن من را بنویسید، اگر می توانید افراد دیگری را که سهمیه ارزی خود را دریافت نکرده اند به من معرفی کنید، برای هر نفر شصت هزار تن کارمزد می پردازم.

824352e8 3b92 464d b746 cca61cfcb20f خبر خاکستری

خرید سهمیه کشوری روی نقشه کشوری مردم به قیمت 250 هزار تن!

یکی از دلالان دلار در خیابان امام خمینی مشهد در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر سود اجاره کارت ملی گفت: اگر موقعیت مالی داشته باشید و دلارهای خود را بردارید 600 تن برنده می شوید و اگر فردی باشد. خریدش 250 تومن میگیری.

وی افزود: البته عملکرد شما به درد من نمی خورد، اما وقت می گذاریم تا بتوانیم کمی برنده شویم.

دلال دیگری در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا روند اخذ سهمیه ارزی با کارت ملی مشکل قانونی ندارد، خاطرنشان کرد: مشکل قانونی ندارد. سپرده های تومانی در کارت شما به نظر شما مشکلی دارد؟ اگر مشکلی پیش بیاید، شخصی که پول را در کارت شما واریز کرده ضرر خواهد کرد.

مالیات خریداران واقعی سهمیه ارزی مردم از مردم

وی افزود: اگر در بانکی حساب ارزی دارید و تاکنون با دلار معامله کرده اید.باید مراقب باشید که تراکنش روی حساب افزایش نیابد زیرا در پایان سال اعتبار مالیاتی واریز شده و حساب های شما مسدود می شود.

دلال دیگری با بیان اینکه این روزها بازار دلار نوسانات زیادی دارد، گفت: اگر واقعاً می خواهید کارت ملی کرایه کنید، بهتر است سریعتر اقدام کنید، زیرا اگر قیمت دلار کاهش پیدا کند نزدیک به هفتاد هزار تن از سود آن کاسته می شود.

وی افزود: تا بدانید هیچکس نتوانسته ادعا کند که مبلغی به حسابش واریز نشده است و می خواهد کلاه من را از سرم بردارد. من تلفنی در مورد قبض می پرسم و تا زمانی که بخواهید دلار را در صرافی پرداخت کنید، با دوستانم خواهم بود.

پولشویی پول رسوایی در صرافی های خیابانی!

دلال 20 ساله که با 100 دلار در دست کنار عابر بانک ایستاده بود و به آرامی دلار، کارت ملی و یورو را ذکر می کرد، گفت: به هر دلالی نمی توان اعتماد کرد. زیرا پس از مدتی متوجه می شوند که مقصد نهایی پول های دزدیده شده در حساب بانکی شما است و دزد مسئول پول کاغذی است.

وی افزود: در واقع به هیچ یک از دلال های اینجا جز در صرافی نمی توان اعتماد کرد، حتی در لحظه ای که با آنها صحبت می کنید، کیف و موبایل شما را می خواهند.

دلال دلار مشهد گفت: این موضوع ربطی به بانک ندارد و طرف حساب صرافی و رابط است و احتمال وقوع اتفاقی وجود دارد زیرا شماره ملیت در سامانه ثبت شده است.

دلال دلار دیگری تاکید کرد: دقت کنید کارت های ملی که می خواهید بیاورید حتما حساب بانکی قدیمی داشته باشد تا همه پول ها جابه جا شود و محدودیتی برای انتقال وجود نداشته باشد.

c848b6c7 9649 4c7a 81b3 4a33e09d6b0d خبر خاکستری

توزیع سهمیه ارزی باعث گرایش مردم به سفته بازی می شود

در همین رابطه محسن شرکا، کارشناس ارشد اقتصادی در گفت وگو با صبح توس درباره وضعیت نامناسب توزیع سهمیه ارز در خارج از صرافی های معتبر گفت: این سهم عادلانه ارز مردم است.

وی افزود: مبنای حق و باطل در نظام پولی کشور باید بر اساس مصلحت نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران مشخص شود، خروج سرمایه دلاری از صندوق ارزی کشور برای توزیع عادلانه ارز. سهمیه ها

کارت ملی بیشتر سود بیشتر این خلاف اصلاح نظام اقتصادی است

یک کارشناس ارشد اقتصادی میانجی گری در کشور گفت: باید بستر کسب و کار برای زندگی آبرومندانه برای همه اقشار فراهم شود تا کسانی که تلاش و بهره وری بیشتری دارند درآمد بیشتری داشته باشند اما متاسفانه امروز شرایط تغییر کرده است به طوری که تعداد کارت ملی هر چه درآمد افراد بیشتر باشد، درآمد دلالان نیز بیشتر می شود.

وی افزود: این اقدام در حال سرکوب جامعه ای است که با مشکل تامین ارز دست و پنجه نرم می کند، بنابراین این پدیده علاوه بر اینکه آسیب های جبران ناپذیری به فرهنگ اشتغال ایرانی وارد می کند، سرمایه های مردم را از سیستم بانکی به سمت خانه هایشان هدایت می کند.

شرکا با اشاره به اقدامات مقابله با توسعه دولت دوازدهم در حوزه نظام پولی خاطرنشان کردند: تورم، تورم، توزیع بی رویه پول در جامعه و کاهش ارزش پول ملی و تهدید ذخایر ارزی از جمله مواردی است که پیامدهای نامطلوب چنین اقدامات غیرحرفه ای و غیرحرفه ای.

35627a32 6959 48df 99f4 47ebf0fa9ff5 خبر خاکستری

وی افزود: تراکنش های مالی افرادی که بابت هر کارت ملی روزانه 60 میلیون تن جابجا می کنند و در بهترین حالت حداقل 10 کارت سهمیه ارزی دریافت می کنند به راحتی توسط سازمان مالیاتی کشور و دستگاه های متولی فعالیت اقتصادی قابل رصد است. .

توزیع سهمیه ارزی با روند انحصارگرایی منافات دارد

این کارشناس ارشد اقتصادی با بیان اینکه انحصار دلار در یک روند آرام، منطقی و کنترل شده ضروری است، گفت: اختصاص سهمیه ارزی به افراد با روند انحصاری دلار در کشور مغایرت دارد و از سوی دیگر موجب افزایش عرضه نقدینگی می شود. بدون تقاضای فزاینده در کشور.

وی افزود: ارزش افزوده در کسب و کار فعلی کشور که با خرید و فروش نقل و انتقال خودرو، امتیاز مسکن، دریافت دلار دولتی و مدیریت بورس به پایان می رسد، جایی ندارد.

شرکا تاکید کردند که خرید ارز سرمایه گذاری نیست و فقط باعث فساد در اقتصاد می شود، بنابراین دولت باید در قالب جذب سرمایه گذار نسبت به افزایش ارز در بازار اقدام کند تا بتواند با گرفتن سهم قابل توجهی قیمت آن را کنترل کند. واحد پول محلی. و جلوگیری از افزایش بی دلیل قیمت دلار در بازار آزاد.

نقض غیرعمد نظام ارزی کشور توسط افراد ناآگاه

وی افزود: دادن سهمیه ارز دولتی به افرادی که نیازی به چنین سهمیه ای ندارند به معنای ورود غیر ارادی و غیر ارادی افراد به این حوزه است و این افراد ناآگاهانه نظام ارزی کشور را تهدید می کنند.

029b4bc9 d443 4e03 8363 cf0ec07a03d9 خبر خاکستری

لزوم انتساب سود به حساب های ارزی در قالب سرمایه گذاری مطلق

این کارشناس ارشد اقتصادی تاکید کرد: انتساب سود عادلانه بانکی به حساب های ارزی افراد به عنوان بخشی از سرمایه گذاری مطلق بانک، روند تخصیص سهمیه ارزی به افراد در بازار را معکوس کرده و موجب وصول ارز از بازار خواهد شد. بازار.

وی افزود: اعطای حداقل سود 8 درصدی به حساب های ارزی به افراد مشمول سرمایه گذاری مطلق بانک ها در زیرساخت های اقتصادی کشور باعث می شود ارز و سرمایه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس وارد کشورمان شود. “

شرکا با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان و مهاجرت هزاران افغان به ایران خاطرنشان کردند: حتی اگر 40 درصد پناهجویان افغانستانی در کشور نسبت به سایر کشورها حداقل سرمایه لازم برای اخذ اقامت را داشته باشند، به عنوان خارجی وارد کشور می شوند. ارز و دولت این کشور می تواند سرمایه گذاری های خود را بر روی زیرساخت ها، صنایع بالادستی و پایین دستی، راه آهن و پتروشیمی متمرکز کند و بسته های حمایتی و مشوق هایی را برای این سرمایه گذاران مهاجر خارجی ایجاد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید