50 درصد سود فروش دام سنگین در جیب دلالان استان/ کشتار به دام مولد یزد هم رسید.


ساعت: 13:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808629

محسن حسن آبادی گفت: بیشترین سود حاصل از فروش دام سنگین در استان به دلیل بی توجهی کارکنان به جیب دلالان وارد شد که خسارت جدی به مردم و کشاورزان وارد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن حسن آبادی یکی از پرورش دهندگان صنعتی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: دلالان سنگین دام بیشترین سود را از کشتار دام می برند. پرورش دهندگان آن را می خرند، اما همان گوشت را به افرادی با وزن 150 تا 160 هزار تن در کیلوگرم می فروشند.

وی با اشاره به اینکه دام فروشان باید حداکثر 8 درصد سود از ارباب رجوع دریافت کنند اما متاسفانه به دلیل عدم نظارت کارکنان حدود 50 درصد سود دریافت می کنند خاطرنشان کرد: دلالانی نیز در این امر دخیل هستند.

وی با بیان اینکه گوشت موجود در بازار گاه طعم گوشت مرغوب را ندارد، خاطرنشان کرد: کشاورزان با اجبار و تحت الشعاع قرار گرفتن دام های مولد خود را با بی توجهی مسئولان تلف می کنند که در آینده باعث کاهش تولید گوشت در استان می شود. “و بنابراین قیمت گوشت افزایش خواهد یافت که به مردم آسیب می رساند.

حسن آبادی ادامه داد: در این راستا پیشنهادهایی به مسئولان استانی شده است که در صورت توجه و عمل به این پیشنهادات، قیمت گوشت کاهش می یابد و این امر به نفع مردم نیز خواهد بود.

این کشاورز صنعتی استان یزد تامین مواد اولیه دامی را یکی دیگر از مشکلات دامداران دانست و گفت: مواد اولیه دولتی تامین شده با ارز 4200 تنی حدود دو ماه عقب است و سهمیه دی و بهمن ماه به آنها اختصاص نمی یابد. کشاورزان استان و به همین دلیل کشاورز مجبور است منابع خود را آزادانه و با قیمتی حدود دو برابر بیشتر خریداری کند، اما قیمت گوشتی که می‌خرد تفاوتی نمی‌کند.

وی با اشاره به صحبت های کارکنان جهادکشاورزی استان مبنی بر اینکه نهادهای بازار آزاد توسط خود کشاورزان در بازار عرضه می شود، تصریح کرد: در عین حال از نظر قانونی و نظارتی چنین است. ممکن نیست اتفاقی بیفتد

حسن آبادی صاحبخانه صنعتی استان یزد در پایان گفت: انتظار حمایت و همکاری بیشتر مسئولان استانی برای جلوگیری از دلالان و جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی به مردم داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید