کشتار غیرمجاز دام در کلانشهر کرمانشاه گسترده است/ از ذبح روزانه 160 راس دام تا عدم حضور برخی دستگاه های مسئول

ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800264

متاسفانه در قلب کلانشهر کرمانشاه شاهد موارد بزرگی از کشتار غیرمجاز دام هستیم اما اقدام جدی برای مقابله با آن انجام نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیور، گرانی گوشت و ناآگاهی عده ای از مضرات مصرف ذبح غیرمجاز دام باعث شده تا عده ای از آن برای مکیدن خون مردم در قالب ذبح غیرمجاز سوء استفاده کنند.

اگرچه کارشناسان دامپزشکی و مراکز بهداشتی درمانی بارها نسبت به مصرف گوشت خیابانی هشدار داده اند اما همچنان شاهد بی توجهی برخی از مردم به این موضوع هستیم.کرمانشاه.

2d77f85a 14e1 480b 879a 985500e6b5da خبر خاکستری

مقابله با ذبح غیرمجاز دام در برخی نقاط کرمانشاه آغاز شده است

فضللا رنجبر در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: یکی از معضلات شهر کرمانشاه بحث ذبح غیرمجاز دام در معابر عمومی است.

وی افزود: موضوع ذبح غیرمجاز دام در اماکن عمومی برخلاف ضوابط و شرایط بهداشتی است. لذا با دادستان محترم توافق و در این خصوص دستورات کتبی لازم دریافت گردید.»

استاندار کرمانشاه گفت: تیمی متشکل از نمایندگان استاندار، مرکز بهداشت، مدیریت شهرداری، دامپزشکی و بازرسی اتاق اصناف برای برخورد با ذبح غیرمجاز دام تشکیل و دستورات قضایی آماده است.

وی با بیان اینکه ابتدا تبلیغات لازم برای اجرای طرح های متقابل انجام شد، سپس تجهیزات کشتارگاه های غیرمجاز توقیف شد، افزود: طرح مقابله با کشتار غیرمجاز دام تهیه شده و با دامپزشکی آماده اجرای آن هستیم. تمرکز.”

استاندار کرمانشاه گفت: در حال حاضر مبارزه با ذبح غیرمجاز در برخی از نقاط کرمانشاه در حال انجام است، اما در منطقه دولت آباد و پردیس که موارد ذبح غیرمجاز فراوانی وجود دارد، موضوع در شورای تامین مطرح و سپس تیم برای مقابله با تعداد کامل نیروهایی که ما باید با آنها مقابله کنیم.

رنجبر خاطرنشان کرد: توصیه من این است که طبق نظر کارشناسان مرکز بهداشت و دامپزشکی، این گونه گوشت ها مورد تایید نیستند، مردم گوشت مورد نیاز خود را از قصابی های مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند.

وی افزود: کشتار غیرمجاز دام با تخریب چهره شهر، از نظر بهداشتی نیز غیرقابل اعتماد و غیرقابل اعتماد است.

311e217a 334b 40a8 8048 5bda8338cb61 خبر خاکستری

مکاتبه با ذبح غیرمجاز دام در نامه مقدماتی در حمایت از نیروی انتظامی

سرهنگ فرزاد پورناظری در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: در صورت وجود ذبح غیرمجاز، مرکز بهداشت یا دامپزشکی باید نامه ای از دادسرا برای همراهی پلیس دریافت کند.

وی افزود: کشتار غیرقانونی دام تخلف است و افرادی که دام می کشند گناهی ندارند اما تخلف کرده اند و در این زمان پلیس نمی تواند مستقیما وارد عمل شود.

سرهنگ پورناظری گفت: در این گونه موارد، دادستانی به پلیس دستور می دهد تا برای اطمینان از ایمنی دام، تیم را در برابر ذبح غیرمجاز دام همراهی کند، اما پلیس تعهد دیگری ندارد.

وی در خصوص حضور تیم های گشت پلیس گفت: برای انجام ماموریت ها موضوعات در دو دسته فوری یا غیر فوری تعریف می شود. سرقت قطعات خودرو بدون عجله تلقی می شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ برای برخورد با قتل غیرمجاز عاقلانه نیست، بلکه لازم است از قبل با پلیس مکاتبه یا هماهنگی صورت گیرد. “

سرهنگ پورناظری تصریح کرد: در صورتی که علیرغم مکاتبات قبلی، موردی مبنی بر عدم رعایت اکیپ های مبارزه با قتل های غیرقانونی توسط پلیس وجود داشته باشد، مشکل قابل بررسی و ردیابی است، اما اگر هدف تامین وقت نیروهای گشت است، با سامانه 110 تماس بگیرید. وی گفت: تعداد این نیروها محدود است و طبق تعریف حدود 500 ماموریت قانونی برای پلیس نیاز به حل و فصل مسائل فوری دارد.

f1cc00da 054a 40ed aaab 2b7024c0d5c5 خبر خاکستری

مصرف گوشت خیابانی می تواند منجر به ابتلا به انواع بیماری های انگلی، باکتریایی و ویروسی شود

شاهرو جرویسی در گفتگو با مرصادنیوز با بیان اینکه متأسفانه در بسیاری از نقاط کرمانشاه ذبح غیرمجاز شیوع پیدا کرده است، گفت: برخی ذبح غیرمجاز را یک اقدام غیربهداشتی می دانند که هم آلودگی محیط زیست دارد و هم احتمال آلودگی. تنوع را برای شهروندان فراهم می کند. از بیماری ها، تشویق.

وی افزود: اخیرا جلسه ای در استانداری تشکیل شد و مصوباتی داشتیم که امیدواریم محقق شود چرا که بر این اساس با تیمی مشترک متشکل از دامپزشکی، شهرداری، علوم پزشکی، محیط زیست و اتاق اصناف موضوع حل شد. . با حمایت نیروی انتظامی و صدور آرا.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم درباره همکاری واحد دیگری قضاوت کنیم، اما در جلسه قبلی همه متفق القول بودند که تیم فعلی بدون حمایت پلیس نمی‌تواند وارد میدان شود و البته کار نخواهد کرد، زیرا با وجود استفاده قاتلان غیرمجاز از سلاح سرد ، هیچ کاری توسط تیم انجام نشده است.

وی گفت: اگر تیم ضدقتل موثر باشد، پلیس با ما در شهر حضور داشته باشد در غیر این صورت موفق نمی شویم.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشتار غیرمجاز هم برای محیط زیست و چهره شهر و هم سلامت شهر است، تصریح کرد: در اکثر نقاط شهر تماس تلفنی داریم. مشکل روز به روز بیشتر می شود

یار ویسی خاطرنشان کرد: قانون به صراحت دامپزشک را موظف به گزارش جرایم کرده است و البته سایر دستگاه ها نیز قوانین خاص خود را دارند. همراهی حیوانات غیرمجاز الزامی است اما قاضی نیز دستور همکاری در این زمینه را صادر کرد.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی از جمله تولید و انتشار ویدئو در فضای مجازی افزود: شهروندان نیز باید مراقب سلامتی خود باشند چرا که قطعاً حیواناتی که به این شکل ذبح می شوند مشمول مشروعیت و شرع نیست و مشکلات بهداشتی آنها رعایت نمی شود. “

جارویسی گفت: قطعاً این گونه کشتارها مربوط به حیوانات بیمار است که به داروها پاسخ نداده اند و پس از مصرف احتمال ابتلا به انواع بیماری های انگلی، باکتریایی و ویروسی وجود دارد.

وی افزود: عوارض بیماری های دامی بر انسان به سرعت محسوس نیست، اما به مرور زمان بر سلامت انسان تأثیر می گذارد.

جرویسی خاطرنشان کرد: چرا مسئولان استانی برای مقابله با ذبح غیرمجاز دام جدی نیستند.

6035eacf 3a4d 4450 a206 a6a78c65315b خبر خاکستری

روزانه 160 راس دام سبک و سنگین در کرمانشاه ذبح غیرقانونی می شود.

بچمن هدادادیان در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز گفت: در خصوص مبارزه با ذبح غیرمجاز دام با دستور ضابط قضایی و با نظارت استاندار بیش از 33 تن گوشت غیرمجاز و فاسد از تیم مبارزه با ذبح غیرمجاز دریافت شد. از جمله ماموران بهداشت، دامپزشکی، شهرداری و پلیس کشف و ضبط شد.

وی افزود: در کارگروه سلامت و امنیت غذایی مصوباتی برای برخورد با کشتار غیرمجاز دام داشتیم و این موضوع مورد تاکید و حمایت استاندار قرار گرفت. البته ما بد کار نکردیم، اما از این بابت خوشحال نیستیم.»

هدادیان خاطرنشان کرد: ذبح غیرمجاز دام در شهر کرمانشاه وجود دارد به حدی که برآورد می شود روزانه حدود 150 تا 160 راس دام سبک و سنگین در کرمانشاه به صورت غیرمجاز ذبح می شود. این میزان کشتار است در حالی که دو کشتارگاه صنعتی در استان فعال است.

وی گفت: در زمینه کشتار مرغ زنده نیز وضعیت به همین منوال است و با وجود اینکه شش کشتارگاه صنعتی در کرمانشاه وجود دارد که توسط کارشناسان دامپزشکی و ناظران مذهبی نظارت می شود، مرغ زنده نیز عرضه می شود.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: اکیپ مبارزه با ذبح غیرمجاز فعال است اما نیازمند حمایت و مساعدت نیروی انتظامی است چرا که مواردی از مبارزه با ذبح غیرمجاز داشته ایم که بازرسان و بازرسان آنها متضرر می شوند. و توهین شده، لذا حضور نیروی انتظامی ضروری است.

هدادیان گفت: از پلیس می خواهیم در همه زمینه ها برای تامین سلامت مردم تلاش کند.

وی با بیان اینکه پلیس در همه جا حضور دارد، افزود: اگر با فوریت های پلیسی تماس بگیریم حضور خواهند داشت اما زمان حضور آنها طولانی می شود ضمن اینکه در ماموریت های جلوگیری از درگیری، نیروهای پایدار با تمام نیاز نیروی انتظامی تیم مبارزه با کشتار غیرمجاز دام باید همراه با تیم حضور داشته باشد، زیرا هزینه دام بالاست و هنگام مصادره دام های کشتارگاه های غیرمجاز آسیب دیده و سپس با بازرسان درگیر می شوند.

1132385f c39c 46e9 af16 f09f3a346a9e خبر خاکستری

هدادیان گفت: حضور نیروهای انتظامی و استفاده از قرار وثیقه از احکام قضایی ثابت می کند که پرونده قتل های بلاتکلیف بررسی می شود و دیگر درگیری وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص الزام پلیس به همراهی تیم مبارزه با ذبح غیرمجاز دام، افزود: این موضوع در کارگروه سلامت و امنیت غذایی که با حضور نماینده قوه قضائیه، نیروی انتظامی، استاندار و روسای ادارات تشکیل شده بود به تصویب رسید. «هفتم، کارگروه صراحتاً اعلام کرد که موارد ذبح غیرقانونی دام باید بررسی شود.

وی گفت: ما شرایط فعلی را قبول نداریم و این روند مضر است. «بیشتر دام هایی که به صورت غیرقانونی ذبح می شوند مریض هستند زیرا فروش دام های سالم زیر قیمت بازار به صرفه نیست، این هزار تومان است و 140 هزار تومان بدون استخوان در قصابی ها فروخته می شود.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با تاکید بر اینکه ذبح غیرمجاز دام به مردم آسیب می زند، گفت: جانی که از تب بمیرد به یک سوم قیمت و زیر قیمت بازار می خرند و به ازای هر 40 هزار تن عرضه می کنند. کیلویی و قلب و جگر و احشاء را به قیمت ارزان بفروشند در حالی که بیشتر آنها آلوده به انگل و بیماریهای مشترک انسان و حیوان مانند مالاریا و انگلهای مختلف هستند که باعث مشکلات کبدی و روده ای می شوند. حداقل شش ماه در درمان پرهزینه، و اگر دیر درمان شود، ممکن است به آرتریت روماتوئید و سایر بیماری ها مبتلا شود.

هدادیان گفت: همه ما مسئولیم پس نباید گفت تصمیمی برای حضور نداریم اما تصمیمات زیادی وجود دارد و البته آخرین رای دادگاه کمتر از یک ماه پیش صادر شده که طی آن یک دادستان صراحتا دستور همراهی پلیس بهداشت با نیروهای مرکزی را صادر کرد و گفت: دستگاه های بهداشتی، دامپزشکی و انتظامی با ذبح غیرمجاز در سطح شهرستان تا زمان استقرار این دستگاه به صورت مستقیم برخورد کنند.عنوان نامه نیز به دستگاه های فوق ارسال و رونوشت آن درج شد. برای استاندار ارسال شد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس موظف به اجرای احکام قضایی است، افزود: دستور قوه قضائیه الزامی است. بیایید دام های غیرقانونی تهیه کنیم و وقتی پلیس می تواند به ما کمک کند چرا چنین مبالغ هنگفتی پرداخت کنیم.

هدادیان بیان کرد: البته پلیس هم مشکلاتی دارد و با کمبود نیرو مواجه است، اما امنیت بازرسان هم باید تامین شود بنابراین همه دستگاه ها باید برای مقابله با ذبح غیرمجاز دام تلاش کنند.

هدادیان گفت: در حالی که ذبح غیرمجاز دام در سایر نقاط کشور مشاهده نمی شود، اما آمار آن در کرمانشاه از جمله دولت آباد، مسکن، جعفرآباد، الهیه و پردیس بسیار بالاست. بنابراین این امر نیازمند همکاری شورای شهر و اعضای شهرداری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید