بارندگی 700 میلیارد تومان به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد/ از خسارت 111 دام تا تلف شدن 880 راس دام سبک.


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886499

برآوردهای اولیه از خسارت سامانه بارشی موسمی در سیستان و بلوچستان حاکی از آن است که 700 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ؛ برخی شهرها و مناطق سیستان و بلوچستان درگیر سیل، خسارت به راه ها و زیرساخت ها، آبگرفتگی معابر و منازل، قطعی برق، قطعی برق، مسدود شدن محورهای ارتباطی و ریزش شد. کوه از جمله خسارات وارده در این منطقه از کشور است، این در حالی است که بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان تنها در بخش کشاورزی 700 میلیارد خسارت وارد شده است.

محمدرضا سید حسینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس گزارش تیم های ارزیاب خسارت، میزان خسارت اولیه به واحدهای تولیدی و زیرساخت های آسیب دیده بخش کشاورزی استان به دلیل خسارت وارده به واحدهای تولیدی و زیرساختی بخش کشاورزی استان اعلام شد. سیلاب های موسمی حدود 700 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی خسارات گسترده را به 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی، 111 واحد دامی روستایی و 880 دام سبک، 271 واحد گلخانه ای، 237 رشته قنات و 53 حلقه چاه، 13 کیلومتر راه بین مزرعه، 22 کیلومتر کانال انتقال آب و 13 کیلومتر برشمرد. از انتقال آب بالوله، 91 سد با تاسیسات آبریز، منابع تامین آب عشایری و 12 حوضه شمارش شد.

این افسر مسئولیت اطلاع رسانی به موقع به جامعه هدف در بخش کشاورزی، تامین و تهیه، توزیع و استفاده از تجهیزات، مواد اولیه، سوخت و سایر نیازهای ضروری، خوراک دام، تهیه و توزیع واکسن، اجرای عملیات سمپاشی، لایروبی سدها، چاه ها و کانال ها، توزیع لوله و سیمان و توزیع 30 تن آرد بین عشایر و روستاییان، اعزام تیم های بررسی و ارزیابی خسارت در مناطق آسیب دیده و ساماندهی استفاده از ظرفیت سازمان ها، اتحادیه ها، تعاونی ها و بخش خصوصی به موقع از مهمترین اقدامات ستاد بحران سازمان جهاد کشاورزی برای کمک به کشاورزان سیل زده اخیر اعلام شده است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید