خسارت سیل به 4100 واحد مسکونی روستایی و شهری/ خسارت بارندگی 1952 میلیارد تنی به زیرساخت های سیستان و بلوچستان

ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799743

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان:

شهرکی گفت: پس از سیل اخیر 4 هزار و 100 خانه شهری و روستایی در استان آسیب دیدند که با حمایت دولت ساخته و تعمیر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ بارندگی های سیل آسای اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان که بر زخم های خشکسالی در این منطقه التیام بخشیده است، در نقاطی خسارت وارد کرده است و خانواده های زیادی بر اثر تخریب و آبگرفتگی منازل خود در کانکس های موقت آسیب دیده اند. منتقل شده.

آبگرفتگی منازل و معابر به حدی بحرانی بود که تیم هایی از سایر نقاط کشور برای کمک به منطقه آمدند، عملیات امداد و تخلیه همچنان ادامه دارد و درصد زیادی از مردم در سواحل دیگر سقفی برای زندگی خود ندارند. آنها نیز در سیل باختند.

اما علاوه بر خسارات وارده به مردم و منازل آنها، بسیاری از زیرساخت های شهری و روستایی آسیب دید و بسیاری از دام ها تلف شدند، وضعیتی بحرانی که مسئولان با حضور در میدان اجازه حضور آنها را بدتر نکردند.

آسیب به مسکن و زیرساخت ها

علیرضا شهرکی، مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به خسارات سیل در جنوب استان گفت: مناطق شهری و روستایی در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت بر روی آن ها متمرکز شد. استان های متاثر از سیل، مقرر شد در بخش مسکن تسهیلات و مساعدت ارائه شود.

وی ادامه داد: بر این اساس در حوزه ساخت و ساز مسکن در مجموع 4 هزار و 100 واحد مسکونی آسیب دیده در سیل اخیر تعمیر و ساخته شده است که از این تعداد 600 واحد شهری و 1500 واحد روستایی و 2000 واحد شهری و روستا در حال تعمیر و مرمت است. .

34a01d92 db89 4947 be73 6ed9c090ed8d خبر خاکستری


اعطای تسهیلات و کمک های بلاعوض به قرض الحسنه

این مسئول با بیان اینکه این واحدها مشمول کمک بلاعوض برای تامین لوازم خانگی نیز هستند، گفت: حمایت های دولتی از مناطق سیل زده حوزه مسکن شامل 200 میلیون تسهیلات قرض الحسنه و 50 میلیون تومان کمک بلاعوض، کمک معیشتی و تعمیر می شود. .

وی گفت: در حوزه خسارت وارده به زیرساخت های کشاورزی و راه، برق، ساختمان و ادارات هزار و 952 میلیارد تن برآورد شده است. در این بند دستگاه ها موظف شدند پس از اتمام نهایی برنامه و سازمان بودجه کشور نسبت به تعدیل بودجه زیرساخت های آسیب دیده اقدام کنند.

شهرکی با بیان اینکه بخش هایی نیاز است و نیاز به رفع فوری مشکلات است، گفت: یکی از این بخش ها مربوط به دام تلف شده دامداران است که ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مسئولیت تامین دام جایگزین و کمک به آن را بر عهده دارد. شد.

تحویل لوازم خانگی به افراد آسیب دیده در کمتر از 10 روز

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از لوازم خانگی مناطق سیل زده در این منطقه تخریب شده است، مقرر شد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به همراه بنیاد مستضعفان در اسرع وقت تصمیم گیری کنند. در 10 روز آینده تمامی لوازم برای رفع نیازهای آنها، این اقلام در مناطق آسیب دیده توزیع می شود.

مدیرکل ستاد بحران و بلوچستان با بیان اینکه تامین کالاهای مورد نیاز مردم به بیش از 500 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد، گفت: فاضلاب کنارک به عنوان یکی از اولویت ها در دستور کار قرار دارد که آبفا همچنان در حال رفع این مشکل است. در مورد مشکل سیل در این بخش مقرر شد تا قبل از ورود هر سیستم دیگری به منطقه و طراحی شبکه اگزوز آب های سطحی، انبار کمکی و نگهداری آبرسانی کشور به طور موقت احداث شود.

به گفته وی، اجرای پروژه فاضلاب کنارک و جمع آوری آب های سطحی در دو قطعه مجزا با حمایت شهرداری و وزارت نیرو به سرعت انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید