بارندگی به تقویت سفره های زیرزمینی کمک کرد / خسارت سیل به زیرساخت ها و مزارع

ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797785

نعمت الله نجاری فرماندار زرآباد گفت: شروع بارندگی و سیل اگرچه با خسارات جاده ای و جاری شدن سیل همراه است اما باعث تقویت سفره های زیرزمینی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نعمت الله نجاری فرماندار زرآباد در گفت و گو با عصر هامون در خصوص آخرین وضعیت بارندگی در منطقه گفت: ابری و بارانی است و از شب گذشته بارش ها ادامه داشت به طوری که عمق بارش ها به 165 میلی متر رسید.

وی افزود: این میزان بارندگی از یک سو موجب تقویت آب های زیرزمینی و چاه های کشاورزی و از سوی دیگر موجب شور و نشاط شده است، اما به دلیل زیرساخت های ضعیف از جمله جاده، پل، چشمه، آب و برق به این تازه وارد شده است. شهر ایجاد کرد

این مقام مسئول گفت: حدود 500 هکتار از محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی، هندوانه و خربزه و سایر زیرساخت ها از جمله شبکه نوری، شبکه برق و چندین صاعقه گیر آسیب دید.

وی گفت: تاکنون سیلابی در منازل گزارش نشده است، اما سه روستا دچار سیل شده و اهالی آواره شده اند و همه دستگاه های خدمات رسان مشغول کار هستند. همچنین رودخانه ها به ویژه رودخانه اصلی این شهرستان کاروان که از استان هرمزگان سرچشمه می گیرد پرآب هستند که روستاها را مسدود می کند.

نیاز به ساخت سد برای استفاده بهینه از آب

به گفته وی، در حال حاضر راه های مواصلاتی به کنارک قطع است و حدود 80 درصد راه های اصلی و فرعی روستایی آسیب دیده است.

نجاری در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: بافت خاک شهرک زرآباد با کنارک متفاوت است. در زرآباد آب جذب می شود اما در کنارک چون خاک روسی است با 10 میلی متر آب سیل می آید. این امر مستلزم ساخت سدی برای استفاده بهینه از این آب است.

وی با بیان اینکه زردآباد شهری با ظرفیت گردشگری، شیلات و کشاورزی است، افزود: این شهرستان 30 درصد موز مورد نیاز کشور را تامین می کند و اگر بتوانیم آب های سطحی را کنترل کنیم برای تامین موز خود کفایت می کنیم و این امر باعث نمی شود. تنها جلوگیری از واردات نیز منجر به افزایش ارزش ارز می شود.

روحیه بسیجی حلال مشکلات است

فرماندار زرآباد خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان نسبت به استان ها از لحاظ زیرساختی از جمله راه، آب و موارد دیگر مشکلات بزرگی دارد که این خود مشکلات را در شهرهای تازه ایجاد شده دوچندان می کند که در این راستا باید اعتبارات خوبی جاری شود. جاده ای که محور اصلی توسعه بوده است باید با کار جهادی و روحیه بسیجی از آب و دیگر مشکلات تاریخی پاکسازی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید