تقویت سفره های زیرزمینی شهرکرد عزم جدی کارکنان را می طلبد/لزوم رفع نواقص در شهرستان


زمان: 09:19
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1808929

محمد تقی جاپلگی گفت: با توجه به خشکسالی ها و کم آبی های اخیر در استان باید آب های سطحی به سمت دشت شهرکرد هدایت و سفره های زیرزمینی این دشت تقویت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ محمد تقی جاپلگی در نشست تقویت سفره های زیرزمینی دشت شهرکرد اظهار داشت: ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و تامین آب شرب، کشاورزی و فضای سبز یکی از شاخص های رضایتمندی کارکنان و هدف گذاری آب های سطحی علاوه بر تسهیل گذر بحران در شرایط نامساعد جوی نیز می تواند در تقویت سفره های زیرزمینی دشت شهرکرد موثر باشد.
وی با اشاره به پیش بینی سامانه هواشناسی برای بارش های مستمر افزود: جمع آوری و مدیریت آب های سطحی یکی از دغدغه های مدیریت شهری است، بنابراین دفع آب های سطحی برای حفاظت مناطق مسکونی از خطر سیل و در نهایت رفع خسارات احتمالی است. به مناطق شهری و مدیریت آب «باید به دشت شهرکرد.
شهردار شهرکرد با اشاره به برگزاری جلساتی برای دفع آب های سطحی حوضه های آبریز شهر و هدایت آب به دشت شهرکرد برای تقویت سفره های زیرزمینی، گفت: انجام شود.
وی افزود: شهرداری در دستور کار قرار دارد و برای رفع نواقص موجود در سامانه هدایت آب های سطحی در مکان های لازم برای تسهیل دفع این آب و تقویت سفره های زیرزمینی دشت شهرکرد، این مهم باید به سرعت انجام شود. با همکاری دستگاه های مسئول امکان پذیر است.
علی حیدری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست گفت: باید از این منطقه استفاده شود.
وی گفت: توسعه پایدار شهری باید تمامی مسائل زیست محیطی، علمی و فرهنگی را در نظر گرفته و با رعایت حداقل ضوابط اقدامات لازم را انجام دهد.
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مزایای احداث سدهای خاکی در استان گفت: ساخت سدهای خاکی به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب سدها انجام می شود. اگرچه معایب خود را دارد، اما مزایای آن بیشتر است.”
حیدری با بیان اینکه باید استعلامات لازم برای اجرای اقدامات مدیریت حوزه آبخیز از دستگاه های مورد نیاز دریافت شود، گفت: باید هماهنگی بین دستگاه ها وجود داشته باشد تا کار با نتیجه مطلوب انجام شود.
در پایان کارشناسان نظرات خود را در خصوص تقویت سفره های زیرزمینی دشت شهرکرد و نحوه اجرای طرح ها ارائه کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید