اجرای نهضت ملی مسکن عزم جدی همه مسئولان را می طلبد/ نبود زیرساخت های مناسب برای طرح پرش مسکن در برخی شهرها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، در چند سال اخیر افزایش شدید اجاره بهای مسکن و به دنبال آن افزایش قیمت زمین، خانه دار شدن را به آرزوی دست نیافتنی جوانان امروزی تبدیل کرده است.

در استان کردستان که بر اساس آمار سازمان برنامه و بودجه رتبه هشتم شاخص فلاکت را دارد، تنها پناهگاه ثروتمندان است و دولت قبل ارزیابی در این زمینه و سهم بیجار از مسکن ملی را رد کرد. طرح 11843 است.

در دولت قبل علاوه بر افزایش سرسام آور قیمت اقلام حیاتی و بروز مشکلات اقتصادی، بسیاری از مردم به دلیل افزایش اجاره بها یا آواره شدن مردم در حاشیه شهرها بی خانمان یا آواره شدند.

bfefecc0 8f2e 49d4 96a6 0f3c9c00550b خبر خاکستری

ساخت مسکن ملی نیازمند عزم جهادی همه مسئولان است

علی تقی زاده یکی از شهروندان کردستانی در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی گفت: با راه اندازی طرح ملی مسکن بارقه امیدی در دل جوانان برای میزبانی تابیده است که امیدواریم به پایان برسد. “

وی افزود: بر اساس اسناد موجود در دولت قبل حتی یک متر مسکن ملی ساخته نشده است و نقش دولت سیزدهم در این زمینه تعیین کننده است و اگر همه کارکنان تلاش نکنند کار انجام می شود. تکمیل نشود.”

این شهروند کُرد گفت: بسیاری از خانواده های ایرانی به دلیل درآمد کم توان خرید مسکن و سرپناه را ندارند و تمام امیدشان به ساخت خانه ملی است که آقای رئیسی قول آن را داده است.

وی گفت: متاسفانه برخی از شهرستان ها زیرساخت مناسبی برای این پروژه ندارند و به دلیل شروع ثبت نام و پایان آن در شهرستان های استان کردستان، برخی شهرستان ها مانند بیجار، کوروه و دیواندره برای این زمین شناسایی نشده اند. پروژه.”

d999af4a e3d1 44b4 8c3e a6ed2eb95e67 خبر خاکستری

96 هزار و 596 واحد، سهم کردستان در طرح افزایش تولید مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در بیانیه ای اعلام کرد: در قالب طرح رونق تولید مسکن باید طی چهار سال آینده 96 هزار و 596 واحد مسکونی ساخته و به متقاضیان واگذار شود که سهم استان در سال جاری 24 هزار و 149 واحد است. . .

عرفان مرادی همچنین به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح 11 هزار و 745 واحد مسکونی برای کردستان شناسایی شده است که 22 هزار و 751 نفر در تمامی شهرستان های استان ثبت نام کرده اند.

وی افزود: در مجموع 12 هزار و 244 نفر از شرایط لازم برای دریافت مسکن در برنامه اقدام ملی برخوردار هستند که تاکنون 3 هزار و 774 واحد زمین به آنها اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزار و ۳۹۶ واحد در پروژه های استان معرفی شده است، گفت: ۳۳۱ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن استان در نظر گرفته شده است.

9ae4d0a1 c611 40d8 9f61 826c32fcb555 خبر خاکستری

ما زمین دولتی نداریم و برای پیوستن به منطقه تلاش می کنیم

شهرستان بیجار یکی از شهرهای استان کردستان است که هنوز زمینی برای طرح ملی مسکن معرفی نشده است و مردم آن شهر همچنان سردرگم هستند.

علی اکبر ورمگانی فرماندار بیجار در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: بر اساس برنامه دولت در مدت چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی برای اجرای قانون با اختصاص زمین رایگان برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی با بیان اینکه سهم شهر بیجار در طرح ملی ساخت مسکن 4 ساله 5 هزار و 76 واحد است، افزود: در چهار سال 4416 واحد در بیجار، 304 واحد در حسن آباد یاسوکند، 180 واحد آغاج تاپ، 48 واحد. در بابرشانی و 128 واحد در شهرک پیرتاژ ساخته می شود.

فرماندار بیجار گفت: تاکنون زمین دولتی را برای ایجاد طرح ملی مسکن معرفی نکرده ایم و در تلاش هستیم تا به منطقه ملحق شویم و امیدواریم هر چه سریعتر زمین معرفی و در سامانه ثبت ارائه شود. برای شهروندان بیجاری.

نتایجی که اظهار شده

با گنجاندن این مصاحبه ها در ذهن هر خواننده ای این سوال پیش می آید که واقعا این مهم برای برخی از مسئولان آنقدر پیش پا افتاده است که برایشان اهمیتی ندارد و پس از پایان ثبت این پروژه مهم به سادگی می گویند که آنها به دنبال پیوستن به زمینی هستند که ما هستیم و امیدواریم بتوانیم کاری انجام دهیم.

از مسئولان ارشد استان از استاندار گرفته تا مدیران کل دست اندرکار این مهم می خواهیم هر چه زودتر مشکل جوانان این شهرستان را ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید