تحقق نهضت ملی مسکن نیازمند عزم جدی مسئولان است


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906789

طولانی شدن روند انشعاب موقت آب و برق برای ساخت و سازها در طرح نهضت ملی مسکن دهداش موجب نارضایتی متقاضیان شده و لازم است مسئولان ارشد شهرستان کگیلویه و بویراحمد برای رفع این موضوع وارد عمل شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ مسکن به عنوان یکی از مهم ترین نیازها و اولویت های هر خانواده همواره مورد تاکید و توجه دولت ها بوده است و به همین دلیل برنامه های زیادی برای خانه دار شدن مردم در حال انجام است. شکل اجرای اشیاء اسکان ساخته شده است.

به عنوان مثال در پروژه مسکن مهر اگرچه در برخی از شهرهای کهگیلویه و بیراحمد با مشکلاتی همراه بود، اما توانست پاسخگوی نیاز بسیاری از مردم باشد و سقفی بر روی آنها بسازد تا آنها را از اجاره نشینی نجات دهد.

اکنون در دولت سیزدهم، برنامه اقدام ملی مسکن، طرح نهضت مسکن را با شعار تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی اجرا کرده است.


f46cc475 cbf4 4a1c 8236 e833d9695098 خبر خاکستری

در حالی که طرح نهضت مسکن در حال اجراست متقاضیان طرح ملی در شهر کهگیلویه از مشکلات موجود و آتی گلایه کردند و به سراغ متولیان امر رفتند که نسبت به رفع مشکلات و توقف انسداد تسهیلات خدماتی در این طرح اقدام کردند. جلوگیری شود

موسویان یکی از متقاضیان مسکن ملی دهدشت در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس از صدور اولین پروانه ساخت پروژه ملی مسکن گلایه کرد اما متاسفانه همچنان متقاضیان در این پروژه با مشکلات فراوانی مواجه هستند. از جمله آب و برق هیچ همکاری در این پروژه ندارند و روند ساخت به کندی پیش می رود.


9692aa4c 1732 4d62 80ef f2e1bea13ba8 خبر خاکستری

وی افزود: با وجود اینکه در جلسه کمیسیون ماده 5، نمایندگان دستگاه های خدمات رسان قول همکاری با شرکت های عمرانی را دادند، متأسفانه با مراجعه متقاضیان به این ادارات و ارائه درخواست ایجاد آب و برق موقت. شعبه، همکاری لازم صورت نگرفته است.

موسویان با تاکید بر اینکه فصل سرما فرا رسیده است، گفت: مسئولان باید پاسخگوی خواسته های متقاضیان باشند، گفت: ساخت و ساز بدون آب امکان پذیر نیست و برای ملات سازی و بالا بردن پایه ها و ستون های ساختمان به آب نیاز است و باید روزانه از آن استفاده شود. بیایید این کار را با یک بشکه یا اجاره روزانه تانکر آب انجام دهیم و هیچ کس انرژی و اشتیاق کار را نخواهد داشت.

یکی دیگر از کاندیدای مسکن ملی دهدشت با اشاره به اینکه متاسفانه اجرای طرح ملی مسکن در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان ها پیشرفت کمی داشته است، گفت: دلیل این امر عدم همکاری ادارات آب و برق و ارشد است. مسئولین شهری .. بر زمین مدیران استانی و مدیران استانی در زمین شهر انداخته شده اند و نامزدها در این میان راه خود را گم کرده اند.

وی با اشاره به اینکه واگذاری این پروژه به گروه های عمرانی مزیت هایی دارد، اما وقتی متولیان روی کار نمی آیند، می توان گفت که این پروژه در گام اول عملا شکست خورده است، افزود: برای بریدن آلامتو باید گفت. تا آنها را به جاده اصلی برسانیم و آنها را تشکیل دهند و دوباره در همان جاده با ماشین کرایه ای یا روی دوش ما به سمت محل ساخت و ساز ببرند.

رئیس راه و شهرسازی کهگیلویه در این خصوص با اشاره به اینکه پروژه های ملی مسکن جزو اولویت های هر شهر و استان است و نهادها باید به این امر توجه و حساسیت ویژه ای داشته باشند، گفت: در قانون اساسی کشور نهضت مسکن نیز به صراحت اعلام می کند که همکاری دستگاه های خدمات رسان پررنگ است اما به دلیل عدم همکاری این شرکت های برق و آب، پروژه به کندی پیش می رود.


10f7b680 9c29 4f49 81af be353bbee355 خبر خاکستری

روح الله همتیان با اشاره به اینکه در این طرح همکاری دستگاه های خدمات رسان با طرح نهضت ملی به صراحت بیان شده است، ادامه داد: با تاکیدات فراوان مسئولان استانی بر همکاری دستگاه های خدمات رسان، اما متاسفانه برق، آب و فاضلاب. شرکت توزیع حاضر به همکاری نیست آنها از برنامه ریزی خودداری می کنند.

به گزارش رستاد، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در جلسات متعددی که با حضور استاندار دستگاه های ذیربط و هیئت مسکن برگزار شد، قول رفع مشکلات برای تامین انشعابات معتمدین را دادند که متاسفانه وقتی محقق شد، هیچ کس نتوانست کار را انجام دهد، نمی آید و به این وعده ها اعتمادی نیست.

با این تفاسیر یکی از محوری ترین شعارهای دولت سیزدهم ساخت یک میلیون واحد مسکونی در مدت یکسال است اما یکی از مشکلات پیش روی کاندیداها عدم همکاری و ممانعت مسئولان کهگیلویه در روند کار است. اجرای این پروژه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید