برای مقابله با شبیخون فرهنگی نیازمند عزم جدی هستیم.


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843576

سید رحیم توکل گفت: آنچه ما شاهد آن هستیم تهاجم نیست، شبیخون فرهنگی است. آنها می خواهند زنان را به کشور ما قبل از انقلاب برگردانند. ما اینجا به یک نفر رای دادیم، او رای نداد، درست انجام دهید، ما شریک هستیم و اگر بد است، همینطور باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله سید رحیم توکل جمعه شب در مراسم ختم امام راحل که در حسینیه امل سپاه برگزار شد، با بیان اینکه تاریخ باید مطالعه شود، اظهار کرد: در قرآن کریم در 12 آیه تاریخ، گذشتگان عزیز. و آمد ذلت یک قوم و دلیل آن، هر کدام از تاریخ ملتها را ببینید، علت نابودی آنها را خواهید فهمید، چشمان خود را باز کنید و راه درست را انتخاب کنید، حضرت سلیمان 350 سال زندگی کرد، فرعون 350 سال زندگی کرد. اما حضرت چه افتخاری در ذات سلیمان و فرعون است که باید از آنها تجربه کنیم.

وی در تشریح دلایل عزیز بودن امام ره گفت: پس از گذشت چند دهه هنوز یاد و خاطره امام ره زنده است و همه با احترام از ایشان صحبت می کنند. چون همه کارش را برای خدا انجام می دادند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اگر کار برای خداست، خدا برای خداست، هر که برای خداست، خداوند او را کلید اعمال امام نامید و فرمود: ره بود و خدا را در همه چیز می دانست. عمل، اطاعت از فرمان خدا در همه سخنان امام ره جاری است.

وی ادامه داد: تمام تلاش امام رضوان الله تعالی علیه این بود که دین خدا، شهادت و استقامت را معنا کند، در سر کرامتش گفت دست شما را می بوسم و چون با ایمان خالصانه می گفت بر دلش نشست و مردم را تغییر داد. چون امام خودش را نمی دید و رمز موفقیت همین بود.

تکیه بر مقاومت و قیام خداوند یکی از برنامه های امام راحل بود و می فرماید: امام ره را تبعید کردند، تهمت زدند، فرزندش را کشتند، مشکلات زیادی برای ایشان ایجاد شد، جنگ شروع شد، اما امام از سخنان خود دست برنداشت و این به پیروزی او منجر شد و علیرغم فشارهای زیاد، دست از خدا برنداشتند تا اینکه زمین را فتح کردند و به زمین افتخار کردند، مقاومت کردند و برای خدا ایستادند و میدان را برای خدا ترک کردند.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که بر کرسی مسئولیت نشستند باید پاسخگوی امام ره باشند، گفت: بیش از 3000 صندلی مسئول در کشور وجود دارد که هر کدام بیش از 70 شهید در صورت نشستن کارمندی بر کرسی دریافت کرده اند اما اگر گره های مردم و مشکلات جامعه را حل نکرد و خیانت کرد، قیامت بر او سخت خواهد بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از برگزاری جشنواره کن ابراز نارضایتی کرد و افزود: این جشنواره عرصه را به افراد بی مصرف و متواضع داده است.

وی با بیان اینکه امروز درگیر چیزی فراتر از تهاجم فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: انتظار امام از ما، از مردم، از مسئولان است. این روزها چیزی که ما شاهد آن هستیم تهاجم نیست، شبیخون فرهنگی است، می خواهند زنان قبل از انقلاب کشورمان را برگردانند، اینجا ما به یک نفر رای دادیم، ولی او قدرت نداشت، ما هستیم و اگر بد است، این است. همینطور خواهد بود.

توکل با تاکید بر اینکه باید در مقابل دشمن محکم بایستیم، گفت: برای اینکه دشمن جرات این کارها را نداشته باشد جشنی برپا شد و تبدیل به عزا شد، باید فریاد زد و اعتراض کرد تا کسانی که به میدان می آیند. از دین رنج می برند و مردم دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید