شبیخون رسانه ای علیه قانون فضای مجازی/ عزم مجلس برای تصویب قانونی به نفع مردم


ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811135

موج بی اطلاعی مردم از جزییات قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان فجازی؛

در روزهای اخیر هجمه های شدید رسانه ای به طرح موسوم به حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی از سوی برخی جریان ها و افراد صورت گرفته است. او به دنبال ماهیگیری از آب تیره جهل مردم از جزئیات قانون و تحریف حقیقت به دلخواه خود بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، اگرچه از زمان تصویب این طرح حملات جدی علیه حقوق مصرف کنندگان سایبری صورت گرفته است، اما این حملات در روزهای اخیر به اوج خود رسیده و چنان فضای واقعی و نادرست را در هم آمیخته است که مردم به نتایج مثبت اعتقاد دارند. این طرح را زیر سوال ببرید.

دروغ ها و شایعاتی مانند فیلترینگ فضای مجازی و تهدید کسب و کار مردم در حالی مطرح می شود که طراحان این طرح خواستار انتقاد وحشیانه از طرح حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی شده اند و جای تردید وجود دارد. برنامه ای باقی نمانده بود.

آتش نشانی این عملیات روانی طبق معمول تحت کنترل رسانه های اصلاح طلب است که با انواع و اقسام اخبار منتشر شده، اینفوگرافیک های جعلی، برای ترساندن مردم از عواقب نادرست اجرای این قانون، سعی در مخالفت با افکار عمومی داشتند. طبق قانون در فضای مجازی


رسانه ها هم این را پذیرفتند که انگار به بهانه مخالفت با قانون می خواهند آشوب خیابانی راه بیندازند. مشرق با استناد به برخی مطالب منتشر شده در یکی از رسانه های این جریان تندرو نوشت که «جریان اصلاحات به بهانه های مختلف به دنبال ایجاد اغتشاشات خیابانی است که این اقدام مغرضانه با اسم رمز است».درخواست مجوز اعتراض“پیگیری می کند.


چندی پیش اعتماد در مطلبی به قلم یکی از محکومان فتنه ۸۸ نوشت:دولت چه بخواهد و چه نخواهد، خیابان جزء مسلم اعتراضات است. شبکه سازی نه تنها شما را از بیرون رفتن در خیابان محافظت می کند، بلکه حضور در خیابان را برای شما آسان تر می کند.. تصمیم بر این است که دولت ها یا اجازه حضور قانونی در خیابان ها را بدهند یا منتظر بمانند تا خیابان ها اشغال شود».


در عوض، تندروهای اصلاح طلب چنین فضاهایی بهتر است دنبال شوند غرامت برای خساراتی که حداقل است 8 سال گذشته کشور را تحمیل کردند. این جریان سیاسی با بی اخلاقی و بی مسئولیتی خود ژست شاکی و تشویق جوانان و افراد آسیب دیده از سیاست های این طیف را به آشوب و آشوب خیابانی گرفت..


موضوعی مانند طرح حفاظتی باید با موافقت کارشناسان و کارشناسان و تشریح نقاط قوت طراحان و رفع نقاط ضعف مورد توجه قرار گیرد. هیچ وقت نمی توانید با فریاد زدن در وسط خیابان به نتیجه دلخواه برسید».


67c6af64 2dd5 4901 9692 37b0c9a7064f خبر خاکستری


ما قانونی را برای استفاده عموم وضع خواهیم کرد

لطف الله سیاهکلی در گفت و گو با مرصاد گفت: اولین درخواست من این است که با توجه به اینکه طرح حمایت از حقوق مصرف کننده در فضای مجازی در اختیار رسانه ها قرار گرفته است، این طرح مورد نقد قرار گیرد و موافقان و مخالفان در مورد بند آن جویا شوند. «نظر بدهید چون کلیات این طرح تصویب شده و قرار است در دستور کار کمیسیون مشترک قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هنوز چیزی به تصویب نرسیده است، افزود: پس از بررسی لایحه بودجه، طرح حمایت از مصرف کنندگان سایبری در دستور کار کمیته مشترک قرار می گیرد.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: جلسات کمیته مشترک مانند صحن مجلس به صورت آنلاین و علنی برگزار می شود با این تفاوت که کارشناسان نمی توانند در صحن علنی حضور داشته باشند و کارشناسان حقیقی و حقوقی در بخش های دولتی و غیردولتی می توانند در جلسه حضور یابند. کمیته مشترک، بنابراین موضوع با تخصص بالا مورد بررسی قرار گرفته و مورد استفاده تمامی کارشناسان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: مزیت دیگر طرح موضوع در کمیته مشترک این است که با توجه به قانونی شدن طرح حمایت از مصرف کنندگان سایبری حدود 5 تا 6 ماه زمان می برد، پس از آن این طرح به مرحله آزمایش گذاشته می شود. تصویب هیئت امنا.»شد.

نایب رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی گفت: تفاوت موضوع در کمیسیون تلفیق با مصوبه مجلس این است که مصوبات مجلس به عنوان قانون دائمی اجرا می شود اما به صورت موقت در کمیسیون تلفیق اجرا می شود. در حین اجرا اگر مشکلی برای مردم باشد به کمیسیون اصلاحات باز می گردد ضمن اینکه اصلاح قانون مجلس زمان بر است.

سیاهکلی با بیان اینکه کمیسیون مشترک بر روی اصل 85 قانون اساسی کار می کند، افزود: مردم باید به شدت از طرح حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی انتقاد کنند و انتقادات خود را برای نمایندگان مجلس ارسال کنند تا به کمیسیون مشترک ارائه شود.

وی افزود: طبق قانون مردم باید از این قانون استفاده کنند زیرا قانونی که جامعه را آزار دهد یا برای کسب و کار آنها مشکل ایجاد کند قابل اجرا نخواهد بود.

سیاهکلی با بیان اینکه ما نماینده و وکیل مردم هستیم و قانونی را تصویب خواهیم کرد که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند، گفت: در دنیا و در کشورهای دارای دموکراسی قانونی تدوین می شود که عموم مردم از آن بهره مند شوند. موارد مدرن هستند نظر ما این بود.

وی با تاکید بر اینکه در این زمینه کارشناس هستم، گفت: هدف از انتخاب کارشناسان این نیست که قانون غیرکارشناسی و غیرکارشناسی ایجاد شود که مردم را آزار دهد. من مدافع فضای مجازی هستم و آشنائی دارم و خدایا از این علم استفاده خواهم کرد تا طرح جامع و قابل استفاده برای عموم باشد نه اینکه مردم آسیب ببینند و آسیب ببینند.


053d93a5 36f8 4c20 b4a4 e3dc23600169 خبر خاکستری


هدف از طرح حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی حمایت از فعالان این حوزه است

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت و گو با مرصاد اظهار داشت: از مخالفانی که با وجود مشکلاتی که در فضای مجازی مشاهده می شود از قبیل فروش مواد مخدر، اسلحه، قاچاق انسان و مسائل مختلف که اکنون کانون خانواده را مورد هجمه قرار می دهند، اینقدر مخالفت می کنند و همچنین از نحوه برخورد آنها سوال می کنم. به هر قیمتی به حمله فضای سایبری به انسان پاسخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه چرا اپوزیسیون اطلاعات نادرست به مردم می دهد، افزود: کمیسیون تلفیق مجلس کلیات طرح حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی را تصویب کرده و بسیاری از افراد جامعه نیز با آن موافق هستند، البته هنوز این کار را نکرده ایم. . به جزییات می پردازند، با اطلاعات نادرست آگاهی عمومی را بر هم می زنند، چرا نمی خواهند متن طرح را برای مردم منتشر کنند و مردم را به قضاوت خودشان بسپارند؟

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: چرا فشار رسانه ای سلطنت طلبان و اپوزیسیون بیرون و داخل آنقدر زیاد است که نمی گذارند مردم فکر کنند چرا اپوزیسیون اینقدر حمله می کند؟

به این پرسش‌ها باید مدعیان شفافیت و شفافیت پاسخ دهند که اجازه نمی‌دهند همه چیز شفاف باشد و در فضای غبارآلود و مبهم بر افکارشان مسلط شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: ما مخالف فضای مجازی نیستیم، مخالف اینترنت پرسرعت و تجارت در فضای مجازی نیستیم و مخالف استفاده از پیام رسان های خارجی نیستیم، موافق نیستیم. فیلتر و هیچ یک از آن موارد در طرح گنجانده نشده است.

حجت الاسلام فلاحی گفت: نگاه ما این است که ایران باید مانند 40 کشور دنیا باشد که کشورشان بر اساس قانون اداره می شود.

وی افزود: چرا عده ای مخالف این هستند که در فضای مجازی قانون نداریم، چرا اینقدر تلاش می کنند که خلاف منویات مقام معظم رهبری عمل کنند که فضای مجازی خالی است.

حجت الاسلام فلاحی گفت: برخی می گویند شورای عالی فضای مجازی مسئول این کار است در حالی که شورای عالی فضای مجازی تاکنون به وظایف خود عمل کرده است در حالی که کار شورای عالی فضای مجازی سیاست گذاری است نه قانون گذاری و هر سیاستی. قانون‌گذاری نیازمند قانون‌گذاری است، کار مجلس تصویب قوانین است و وظیفه شورای عالی فضای مجازی سیاست‌گذاری است.

وی گفت: مشخص است که مشکلات فضای مجازی با سیاست شورای عالی فضای مجازی هنوز حل نشده است. رهبر معظم انقلاب فرمودند فضای مجازی خالی است و به آن افتخار می کنند. تضمینی باشد.

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت:

حجت الاسلام فلاحی گفت: هدف از طرح حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی حمایت از افرادی است که در فضای مجازی فعالیت می کنند تا عده ای از اطلاعات آنها سوء استفاده نکنند و به سرقت نبرند و همچنین معیارهایی برای افرادی که کار می کنند. آماده شده و ملزم به رعایت قوانین است.

وی افزود: کی گفته فضای مجازی باید بسته و فیلتر شود چرا اطلاعات غلط به مردم می دهند و نمی گذارند مردم متن طرح را ببینند.

حجت الاسلام فلاحی گفت: نمایندگانی که برای افزایش تعداد اعضای خود در فضای مجازی فضا ایجاد کردند در کمیسیون مشترک نبودند. حیف است که آدم اطلاعات کافی در مورد یک طرح ندارد، اما آن را قضاوت و محکوم می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید