نظام فکری رهبر انقلاب باید در فضای رسانه ای تبیین شود/آفت فضای مجازی باید رسانه ای شود


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1889016

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی گفت: متأسفانه اکثر رسانه ها اهداف درستی برای فعالیت خود ندارند و این در حالی است که تلاش برای تبیین و بیان نظام فکری رهبر انقلاب باید در راس رسانه ها قرار گیرد. طرح ها به ویژه رسانه های انقلابی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی نماینده ولی فقیه در استان سمنان با حضور در دفتر خبرگزاری مرآت استان سمنان ضمن تجلیل از خبرنگاران این پایگاه و تبریک روز خبرنگار به فعالان این حوزه اظهار داشت: در این راستا روز خبرنگار و روز خبرنگار را به مردم معرفی می کنیم. در شرایط کنونی که در جنگ رسانه‌ای رخ می‌دهد، رسانه‌های انقلابی نقش بسزایی در این امر داشتند و به قول امام «آمریکایی‌ها نان رسانه‌ای خودشان را می‌خورند» و با ارعاب بر جهان حکومت می‌کنند.

وی جهاد تبیین را وظیفه مهم رسانه ها می داند و بیان می کند: متاسفانه اکثریت رسانه ها اهداف درستی برای فعالیت خود ندارند، این در حالی است که جهاد تبیین باید سرلوحه کار رسانه ها قرار گیرد. به ویژه رسانه های انقلابی

به گفته دیباجی، 4000 منافق در آلبانی در رسانه ها فعالیت دارند و رسانه های داخلی و انقلابی باید در این زمینه فعالیت های متقابل و قابل قبولی با توجه به نظام فکری امام انقلاب و رهنمودهای ایشان داشته باشند.


3ced3546 f75c 4d1e b853 63e6eccb5835 خبر خاکستری

وی واقعه عاشورا را از نظر ارزش های خبری یک واقعه خارق العاده و غافلگیرکننده برشمرد و تصریح کرد: مخاطب واقعه عاشورا همه آزادگان جهان و همه مردمی هستند که قلبشان برای یک جوان و جوان می تپد. آزاده، پس خبر واقعه عاشورا به هر سرزمینی می رسید. دلیل ارزش های خبر و اینکه مخاطب این خبر همه افرادی هستند که آزادانه می اندیشند و آزادی در دل آنهاست.

دیباجی اطلاع رسانی به موقع اصحاب رسانه را لازمه کار آنها می داند و توضیح می دهد: در دوران بن بست سیاسی امام سجاد، جهاد رسانه ای تنها راه گسترش دین بود و رسانه ها باید از امام سجاد نسبت به اقدام به موقع یاد بگیرند چرا که در این مدت وجود داشت. قیام های زیادی بود. انجام شد اما فایده ای نداشت.

این مقام مسئول آفت سایر رسانه ها را ایجاد انزوا و تنهایی می داند و بیان می کند: متاسفانه نسل امروز به شدت درگیر فضای مجازی است و حضور در این فضا باید مدیریت شود، بنابراین یکی از وظایف رسانه ها انتقال است. که باید به آنها توجه کرد تا از بحران های جدی در آینده جلوگیری شود.

وی در پایان به فعالان این حوزه توصیه کرد با برنامه ریزی صحیح حضور خود را در این فضا مدیریت کنند تا تنش و بحران خانوادگی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید