تولید دانش بنیان محور استقلال اقتصادی کشور است/ تحقق شعار سال نیازمند عزم ملی و انقلابی است.


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818118

این کارشناس سیاسی گفت: تولید علم با محوریت اشتغال زایی راهبرد اصلی استقلال اقتصادی کشور است و این امر جز با عزم ملی و انقلابی مردم و کارکنان و همه دستگاه های خدماتی و اجرایی محقق نمی شود. مقامات کشور».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار است همزمان با فرارسیدن سال نو، طبق سنت سالهای اخیر، رهبر معظم انقلاب با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و نیازهای مردم و کشور در پیام نوروزی به مردم و مسئولان ، با شعار مشکلات خاص معضلات علمی، اقتصادی و اجتماعی کشور باشد.

از آنجایی که دستورات و دستورات خود را با توجه به شرایط و نیازهای روز مردم ارائه می کنند و هدف اصلی آنها حل مشکلات مردم در وهله اول و حل مشکلات کشور در مرحله بعد است، شعار امسال را اینگونه برگزیدند: «دانش- تولید مبتنی بر محیط کار.”

در همین راستا علی اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: تولید – 1377، جهش در تولید – 1378 و تولید (حمایت ها، موانع) اولین و مهمترین بخش از شعارهای فرزانه است. رهبر انقلاب رهبر معظم انقلاب در اقدام تند علیه کشور با اشاره به این مطلب خاطرنشان کردند: در این چند سال تولیداتی را برای شعار سال عمدتاً با «محدودیت» یا «مشخصه» روی صحنه بردم و دلیل آن هم این است که تولید کلید است. وی با بیان اینکه حل مشکلات است، گفت: امکان تولید به عنوان یک کلید به مسئولان ارائه شد.


تحقق شعار سال معادل اقتدار، استقلال و اقتدار اقتصادی کشور است/ تولید داخلی یعنی اشتغال و کاهش بیکاری و تورم

وی بیان کرد: توجه به تولید داخلی در همه زمینه ها، مزایایی چون خودکفایی، خودباوری، خود محوری، اشتغال زایی، رفع معضل تورم و بیکاری، رشد اقتصادی، عدم نیاز به بیگانگان و حفظ آنها و منش و غرور ملی تحقق هر یک از این موارد برابر با اقتدار، استقلال، اقتدار و پیشرفت علمی و اقتصادی کشور در عرصه داخلی و بین المللی است.

اسماعیلی تصریح کرد: توجه و توجه در این موارد به وضوح نشان دهنده هوشمندی و بصیرت مقام معظم رهبری است و اینکه ایشان با رفع مشکلات و معضلات جامعه اعم از معیشتی، اشتغال و تورم، راهکارهای سازنده و اساسی ارائه می دهند که یقیناً اجرای آن ها می باشد. راه حل اصلی غلبه بر مشکلات موجود است چرا که تکیه بر توان داخلی و تولید به معنای قرار گرفتن در مسیر شکوفایی و شکوفایی با دستیابی به رشد و استقلال اقتصادی است.

این کارشناس سیاسی افزود: تولید داخلی به معنای اشتغال و کاهش بیکاری و تورم و در نتیجه افزایش رفاه و آسایش مردم و در نهایت رونق جامعه است. در نتیجه جامعه بر سلامت روان تمرکز خواهد کرد.

وی با اشاره به دومین نکته از سخنان رهبر فرزانه و فرزانه سال نو که مبتنی بر دانش است، تعریف جامعی از این واژه ارائه کرد و گفت: با توجه به مفاد شناسایی شرکت ها بر اساس دانش و موسسات مبتنی بر دانش شرکت ها و مؤسسات دانش خصوصی یا تعاونی به منظور ارتقای سطح علمی و افزایش ثروت و توسعه اقتصادی کشور بر اساس دانش و همچنین دستیابی به اهداف علمی و اقتصادی در جهت گسترش اختراعات و نوآوری ها و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه (از جمله طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری پیشرفته و با ارزش افزوده فراوان (به ویژه در تولید نرم افزارهای مرتبط) شکل می گیرد.

اسماعیلی تصریح کرد: بر اساس آیین نامه مصوب، شرکت های دانش بنیان اهدافی از جمله تشویق اساتید دانشگاه و واحدهای پژوهشی به انجام هر چه بیشتر در رفع نیازهای جامعه و افزایش درآمد اعضای هیات علمی، تجاری سازی نتایج تحقیقات برای افزایش درآمدهای تعیین شده را در نظر گرفته اند. «دانشگاه ها و واحدهای پژوهشی موضوع مشترک فعالیت های دانش بنیان را دنبال می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: از این نکات برمی آید که عموم مردم علاوه بر تاکید بر تولید مولد داخلی، مشارکت مردم و تمامی دستگاه های علمی و اجرایی اعم از خصوصی، نیمه خصوصی و دولتی را ضروری می دانند. و اجباری هستند. «آنها به صحنه دعوت می شوند تا با یکدیگر همکاری کنند و از طریق تعاملات سازنده به مقابله با معیشت، تورم، بیکاری و رکود بپردازند.


تولید دانش بنیان، اساس استقلال اقتصادی کشور

وی افزود: تولید دانش با محوریت اشتغال زایی، راهبرد اصلی دستیابی به اقتصاد پایدار و دستیابی به استقلال اقتصادی و کاهش وابستگی به سایر کشورها در اقتصاد و معیشت مردم است و این امر جز با عزم ملی و انقلابی محقق نخواهد شد. خطاب به مردم و مسئولان و همه دستگاه‌های رسمی و اجرایی کشور که خوشبختانه با وجود مردم هوشیار، دولت مهربان و جوانان نخبه و زحمتکش می‌توان این مهم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق کرد.

اسماعیلی افزود: مطلب بعدی سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد اشتغالزایی است که قطعا با تولید بومی و دانش بنیان محقق خواهد شد و پیامدهای منفی بیکاری در جامعه از جمله: افزایش فقر، کاهش ازدواج. نرخ ها، فرصت های علمی و رها شدن جوانان نخبه و تحصیلکرده «روند جمعیت کشور به سمت پیری و پیری و کاهش رشد جمعیت به حداقل می رسد و آینده ای روشن با آینده ای پربار به مردم ارائه می شود. جوانان.

وی در پایان گفت: آنچه بیان شد پرداخت کوتاه و مختصری از سخنان رهبر عزیز و فرزانه انقلاب در پیام نوروزی خود به مردم و مسئولان بود که می توان از پیام آن به عنوان نسخه شفابخشی برای مردم یاد کرد. وضعیت فعلی جامعه نسخه ای که در صورت احاطه کامل و درست، مطمئناً همه مشکلات جامعه اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و از همه مهمتر معیشت مردم را که دغدغه اصلی رهبری بود حل می کند و جامعه ای پربار بهاری. در مدت طولانی او شاهد تجربه طوفان های بد خواهد بود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید