تحقق شعار سال با عزم جهادی و انقلابی امکان پذیر است


ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817612

مدرس دانشگاه و تحلیلگر سیاسی؛

رضایی فر گفت: تاکید بر تولید دانش بنیان و اشتغالزای تفکر منسجم از رویکردهای رهبری در مقوله های اقتصادی نشان می دهد که اگر مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد قطعا نتایج درخشانی خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شاهرو رضایی فر در گفتگو با صبح زاگرس; وی در خصوص جایگاه و اهمیت شعار سال مبنی بر تولید دانش بنیان، اشتغال زایی در کشور، گفت: لازم به ذکر است که نامگذاری سال ها در ایران به طور رسمی توسط رهبر معظم انقلاب آغاز شد. و اول در سال 1999 هر سال بنا به سنت، مقام معظم رهبری در پیام های نوروزی سال بعد را با نامی خاص نامگذاری می کنند.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی افزود: البته تا قبل از سال 1357 و از ابتدای رهبری ایشان بر مسائل و موضوعات خاصی مانند تحول و اصلاح درونی، تقویت معنویت، عدالت اجتماعی، وجدان کارگری و… تاکید شده است، اما انتخاب یک نام رسمی برای همه سال ابتکاری بود که به مناسبت صدمین سالگرد ولادت امام خمینی (ره) نامگذاری شد.

رضایی فر ادامه داد: بنابراین بدیهی است که نامگذاری سال یک اقدام نمایشی نیست، بلکه فلسفه آن جلب توجه مردم به یک ارزش یا تاکید بر یک اولویت و لحظه یا نکته مهم امسال برای مسئولان و مردم است. مقام معظم رهبری پس از دریافت انبوهی از اطلاعات و گزارشات از نقاط مختلف و تحقیق و ارزیابی مؤلفه های دینی، فرهنگی و اقتصادی، برای هر سال نامی را برای جلب توجه مسئولان و مردم انتخاب می کنند.

این استاد دانشگاه گفت: از سال 1390 که سال جهاد اقتصادی اعلام شد تا امسال که سال تولید بر اساس دانش، اشتغال زایی، سال های اقتصادی نام ها و برجستگی های اقتصادی، جهاد اقتصادی، ملی و حمایتی اعلام شد. کار و سرمایه ایرانی، حماسه سیاسی و اقتصادی، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و حاکمیت جهاد، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال، حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید، جهش تولید، حمایت از تولید نابسامانی ها و تولید، دانش و اشتغال کنونی نشان می دهد که دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در یک دهه گذشته معیشت و اقتصاد کشور بوده است.

رضایی فر افزود: بدیهی است که به دلیل رعایت اصل تفکیک قوا و ساختار کشور، هیچ نقشی در امور و فرآیندهای اقتصادی و اجرایی کشور ندارد، اما تمرکز ایشان بر مسائل معیشتی و اقتصادی به چشم می خورد. در سطح کلان، همانطور که وی در پیام نوروزی خود ادامه داد، مسائل اقتصادی به عنوان یکی از چالش های اصلی دهه اخیر مطرح شده است.

این مدرس دانشگاه گفت: در 6 سال گذشته تولید در کانون نامگذاری مقام معظم رهبری بوده است. این نشان می دهد که آنها درک هوشمندانه ای از نحوه خروج از وضعیت فعلی دارند.

وی افزود: تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و بصیرت، اقدام و عمل، نه شعار صرف، حمایت از کالای ساخت ایران، حمایت از تولید و رفع موانع و تمرکز بر نظام تولید دانش بنیان و اشتغال زا. این نشان دهنده تفکر منسجم در مورد رویکردهای رهبری در مقوله های اقتصادی است که اگر جدی و واقع بینانه توسط مسئولان مورد توجه قرار گیرد، قطعا نتایج درخشانی به دنبال خواهد داشت.

رضایی فر در پایان گفت: خوشبختانه در آغاز قرن جدید هم دولت های مردمی و ولایی و هم مجلس انقلابی و جهادی امید به اجرای منویات رهبری و البته کاهش مشکلات اقتصادی مردم را افزایش داده اند. رهبر در عمل است و این اولویت ها و نیازها را دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید