گام به گام تحقق وعده ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در کشور/ سهم سبزوار در نهضت ملی مسکن 5.14 هزار واحد مسکونی است.


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908043

مرحله دوم تخصیص واحدها از طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد.

مرحله دوم واگذاری واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به داوطلبان استان با حضور استاندار و قرعه کشی و تخصیص بلوک 2788 واحدی در شهرک سبزوار آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور از سوی دولت سیزدهم داده شد اما متأسفانه عدم توجه به این مهم در دولت قبل مسکن را نه تنها برای شهروندان بلکه برای کل کشور با مشکل مواجه کرده است.

اما در دولت سیزدهم و آغاز به کار خوشبختانه شاهد این مهم بودیم که دولت و اعضای آن در استان ها و شهرستان ها برای حل مشکل مسکن تلاش می کنند و تاکنون گام های مهمی در این زمینه برداشته اند.

از جمله اقدامات مهم برای تامین مسکن، اختصاص زمین برای ساخت و ساز نهضت ملی مسکن در استان خراسان به ویژه شهرستان سبزوار است که تاکنون 130 هکتار زمین برای ساخت مسکن و تسطیح و ساخت و ساز در نظر گرفته شده است. زیرساخت ها در آن آغاز شده و مراحل قرعه کشی تعیین و مکان یابی نیز انجام شده است که با حضور استاندار 2100 متقاضی پذیرش شدند که نشان می دهد وعده های نهضت ملی مسکن گام به گام در حال تحقق است.


قرعه کشی بیش از 2 هزار واحد مسکن ملی در سبزوار

یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه موضوع تامین مسکن از اولویت های ویژه دولت است، گفت: با توسعه ساخت و ساز مسکن و راه اندازی این بخش، سایر بخش های اقتصاد نیز فعال می شود. .

وی ادامه داد: نهضت مسکن که محصول نهایی عرضه مسکن است، اشتغال قوی و حرکت مالی قابل توجهی ایجاد می کند.

وی در تشریح ساخت واحدهای مسکونی در سبزوار افزود: در اداره تامین مسکن روستایی سبزوار در مجموع 92 روستای بالای 20 خانوار که با تلاش بنیاد مسکن، بخشداری و دهیاران توزیع زمین آنها مشخص می شود. ، اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرشتاب است

نظری تاکید کرد: همچنین در قالب طرح نهضت ملی مسکن 32 قطعه زمین شهری در شهر روداب با مشارکت مالکان ساخته می شود و در این طرح از طریق شهرداری و شهرداری به خود مالکان نیز کمک می شود. تلاش نظام مهندسی با ارائه تخفیف.


سهم سبزوار در نهضت ملی مسکن 14.5 هزار واحد مسکونی

حسین ابراهیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در این مراسم با بیان اینکه مشارکت سبزوار در طرح نهضت ملی مسکن 14.5 هزار واحد مسکونی تعریف شده است، گفت: 2 هزار و 78 واحد در شهرستان سبزوار در زمینی به مساحت 22 هکتار در زمینی به بهره برداری رسیده است. حومه توحیدشهر.

ابراهیمی تصریح کرد: در مرحله اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن، سهم شهر سبزوار 555 واحد مسکونی بود که مالکان آن مشخص است و مراحل قرعه کشی آن در گذشته انجام شده است و عملیات ساخت این واحدها نیز به سرعت تکمیل شد.

وی با بیان اینکه در مجموع 20 هزار متقاضی طرح ملی نهضت مسکن شهری و روستایی سبزوار ثبت نام اولیه داشتند، خاطرنشان کرد: از 17 هزار متقاضی واجد شرایط تاکنون 8 هزار نفر تایید شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید