سهم قزوین در ساخت طرح نهضت ملی مسکن 64 هزار واحد است.

وی با اذعان به اینکه اجرای پروژه های ترافیکی مسکونی در استان قزوین در وضعیت مطلوبی قرار دارد، افزود: بر اساس آخرین رتبه بندی که در ماه گذشته از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شد، قزوین رتبه اول را در این حوزه دارد که امیدواریم در چند مورد ماه آینده طرح های نهضت مسکن که در دولت سیزدهم به نتیجه رسید و مردم ثبت نام کردند باید آماده تحویل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: تعدادی از پروژه ها مربوط به سال های گذشته است و بخش زیادی از علت کندی اجرای پروژه های مسکن مهر به میزان نقدینگی و درآمد مردم برمی گردد و اگر این امر محقق نشود، آنها متوقف خواهند شد.


سهم استان قزوین در ساخت طرح ملی جابجایی مسکونی 64 هزار واحد است

هاشمی با اشاره به طرح مسکن کودکان گفت: مفاد آن هنوز به استان ابلاغ نشده اما به تصویب هیات وزیران رسیده است.

وی ادامه داد: سهمیه اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای استان قزوین برای ساخت مسکن در طرح نهضت مسکن شامل 64 هزار واحد در بازه زمانی چهار ساله بود که این رقم شامل مسکن هایی است که بخش های دولتی و خصوصی هستند. یک بافت فرسوده و روستایی ساخته شده است.

این مسئول یادآور شد: موظفیم به شرط تامین نقدینگی تعداد متقاضیان واجد شرایط، زمین و سهام را در نظر بگیریم.

هاشمی گفت: در حال حاضر 105 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده اند و از این میزان 29 هزار نفر واجد شرایط حذف شده اند و کمتر از 16 هزار نفر مبلغ اولیه 40 میلیون تومان را پرداخت کرده اند.


ما با واگذاری زمین و سهام مشکلی نداریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: قرارداد کلی منعقد شده توسط اداره کل راه و شهرسازی استان شامل 23 هزار واحد بود که زمین مورد نیاز تامین و با پیمانکار قرارداد منعقد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر مشکلی برای در اختیار قرار دادن زمین در اختیار خریداران واجد شرایط نداریم و از تعدادی از شهرک های مستضعف زمین را به شهرک های همجوار منتقل کرده ایم و در تعدادی از شهرک ها شروع به کار نکرده ایم.

هاشمی تصریح کرد: کسانی که قصد برداشت دارند از برداشت آنها مطلع می شویم و مبلغ واریز آنها به حسابشان بازگردانده می شود.


3 هزار واحد از برنامه اقدام ملی مسکن دولت قبل باقی مانده است

این مسئول ادامه داد: در نهضت ملی مسکن متقاضیان واریز مرحله اول را انجام داده اند و در روزهای آینده واریز مرحله دوم را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: 3 هزار واحد باقی مانده از طرح اقدام ملی مسکن دولت قبل بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تعدادی نیز در مرحله تکمیل هستند.

هاشمی اذعان داشت: ما مخالف فروش واحدهای خریداری شده هستیم و تا تحویل و تصمیم گیری در سطح ملی نمی توان واحدها را به هیچ عنوان فروخت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان گفت: نقشه واحدها در طرح نهضت ملی مسکن متفاوت است و شامل طبقات سه تا شش است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید