تاثیر اجرای طرح «پرش ملی مسکن» بر قیمت / متقاضیان این طرح تا چهار سال دیگر خانه دار می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، در شرایط کنونی خانه دار شدن برای یک خانواده ایرانی رویایی است. یکی از مهمترین چالش های مسکن در کشور تامین زمین شهری با قیمت بالا و پس از مراحل تحقیق و مکان یابی، عملیات تسطیح و احداث تاسیسات خدمات شهری است.

دولت دوازدهم طرح اقدام ملی مسکن را پیشنهاد داد و متقاضیانی ثبت نام کردند که به دلیل افزایش قیمت زمین و مصالح به دلیل فراز و نشیب بازار مسکن با مشکل مواجه شده بودند.

دولت سیزدهم اکنون در نظر دارد سالانه یک میلیون مسکن بسازد و آماده اجرای طرح اسکان افراد کم درآمد است.

اراضی دولتی زیادی در اختیار نهادهای مختلف است که طبق قانون جهش تولید مسکن باید این زمین ها برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد اما زمین های در نظر گرفته شده برای بخش کشاورزی نمی تواند در این زمینه باشد. منطقه .

8518c504 4fd0 4b31 af40 3666f706e49f خبر خاکستری

توزیع بیش از 96000 مسکن در کردستان

معاون مسکن و بازآفرینی شهری و شهرسازی کردستان گفت: چهار میلیون واحد مسکونی در طرح جهش تولید برای کاندیداها در کشور ساخته می شود و سهم کردستان از این آمار 96 هزار و 596 واحد مسکونی و متقاضیان این امر است. پروژه چهار سال دیگر صاحب خانه می شود.

مصطفی رضایی با بیان اینکه باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی به متقاضیان واجد شرایط در کشور تحویل داده شود، افزود: سهم کردستان از این رقم 24 هزار واحد مسکونی در سال است.

وی در خصوص کمپین ملی مسکن گفت: سهمیه کردستان در این طرح 18 هزار و 800 واحد است که از 22 هزار نفر ثبت نام شده تاکنون بیش از 12 هزار خانوار واجد شرایط هستند.

رضایی با بیان اینکه 331 هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان در نظر گرفته شده بود، گفت: هم اکنون این طرح در 4 شهر سقز، دهگلان، دیواندره و شهر جدید چناره در حال اجراست. “

با توجه به جدیت دولت در ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و وعده پرداخت 80 درصد تسهیلات ساخت و ساز و به دلیل اینکه فرصت های سرمایه گذاری زیادی به جز حوزه مسکن وجود ندارد، ساخت و ساز می تواند رونق بگیرد.

از سوی دیگر، کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورت رونق بازار مسکن و تحرک اقتصاد مسکن، اشتغال بسیاری از قشر بزرگ کارگری و کارفرمایان کشور رونق خواهد گرفت و بنگاه های کوچک و بزرگ شروع به کار خواهند کرد. اینجاست که وظایف دولت، مجلس و قوه قضائیه در رفع موانع تولید بسیار حساس و مهم خواهد بود. زیرا این سه نیرو می توانند با همکاری یکدیگر بستر مناسبی را برای سرمایه گذاری در بزرگترین صنعت درون زا کشور فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید