28 هزار متقاضی خراسان شمالی واجد شرایط پرش مسکن / تصویب پیوست های زیرساختی در این پروژه مسکن مهر


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810507

کاسم قاسمی گفت: 28 هزار و 248 خانوار متقاضی استان پس از ثبت نام و تکمیل مدارک در طرح جهش تولید مسکن واجد شرایط شناخته شدند که از این تعداد تا روز گذشته 14 هزار و 39 خانوار تایید صلاحیت شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در جلسه شورای مسکن استان گفت: بر اساس سرشماری سال 95، جمعیت استان 863 هزار و 29 نفر و تعداد خانوارهای استان 254 هزار و 747 خانوار است که خانواده هستند.

قاسمی گفت: در حال حاضر تعداد واحدهای مسکونی استان 236 هزار و 919 واحد است که 42.17 درصد آن دائمی، 31.59 درصد نیمه دائمی، 26.23 درصد بلندمدت (11.5 درصد مسکن) مسکن (46 درصد مسکن) است. مسکن). مسکن روستایی ارزان قیمت) و 30.74 درصد آن مسکن رهن و اجاره است.

وی افزود: برآورد می شود در حال حاضر 24 شهر استان به تامین مسکن بر اساس نرخ ازدواج، میزان تخریب بافت های فرسوده در حال تخریب و میزان کمبود مسکن سالانه 13 هزار و 800 واحد در سال باشد. 1405. این تعداد واحد باید سالانه برای تامین مسکن استان در چهار سال آینده ساخته شود.

این مقام مسئول گفت: با این حال برنامه وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح جهش تولید مسکن برای خراسان شمالی در حال حاضر ساخت سالانه 11 هزار و 693 واحد است.

وی همچنین از متقاضیان ثبت نام شده در این طرح خبر داد: 53 هزار و 43 خانوار متقاضی مسکن در خراسان شمالی در سامانه پرش تولید مسکن ثبت نام کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: 28 هزار و 248 خانوار پس از تکمیل مدارک متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند که تا روز گذشته 14 هزار و 39 خانوار تأیید شده اند.

وی همچنین از آمادگی و ثبت 39 شرکت حقیقی و حقوقی در استان برای مشارکت در ساخت بلوک های آپارتمانی در قالب این پروژه خبر داد.

قاسمی همچنین از تامین زمین برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در استان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح در 24 شهر استان، 306.5 هکتار از اراضی دولتی و غیردولتی برای ساخت 45 هزار و 900 واحد مسکونی در آینده نزدیک است. چهار سال و تحویل.

وی افزود: 261.5 هکتار زمین طی توافق با مالکان نامزد در اجرای این طرح تامین شد.

این مقام مسئول همچنین به پروژه مسکن مهر در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 24 هزار و 226 واحد مسکونی در خراسان شمالی به بهره برداری رسیده و هزار و 595 واحد مسکونی در حال ساخت است.

وی اعلام کرد: یک هزار و 81 واحد مسکن مهر در استان های مهر استان آماده بهره برداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه یک هزار و 352 واحد مسکن مهر در استان پس از مرحله تاسیس متروکه شد، این واحدها نیز طی تصمیم گیری به طرح جهش مسکن ملحق شدند تا از مزایای این طرح استفاده شود. تاسیسات این پروژه تکمیل و بهره برداری شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در این شورا خواستار تصویب در اجرای طرح جهش تولید مسکن در استان شد.

قاسمی در این خصوص گفت: متقاضیان از شهرهای درق، ایور، صفی آباد، حصار، گرمخان و تیتکانلو خواستار ساخت واحدهای مسکونی کلبه یک طبقه هستند، متقاضیان از آشخانه، گرمه، جاجرم، فاروج و راز خواستار ساخت کلبه دو طبقه هستند. واحدهای مسکونی و متقاضیان شهری، شیروان و اسفراین نیز خواهان ساخت ویلاهای سه طبقه هستند.

وی افزود: پیشنهاد می شود شورای مسکن استان با اختصاص زمین اختصاص یافته برای این درخواست ها موافقت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز گفت: شورای مسکن استان از استاندار می خواهد که اقدام کند تا دستگاه اجرایی موظف شود زمین مازادی را که دارند برای اجرای طرح مسکن معرفی کند.

وی همچنین بیان کرد: در شورای مسکن استان مصوب شد که با شرکت های حقیقی و قانونی سازنده متقاضی که برای شروع پروژه در سامانه ثبت نام کردند، قرارداد منعقد شود.

وی همچنین از استاندار خواستار نظارت بانک ها برای ارائه تسهیلات به این پروژه و تعیین سهم آنها در این پروژه شد.

قاسمی همچنین یادآور شد: باید تکلیف دستگاه های خدمات رسان در اجرای این طرح در استان اعلام شود و همکاری خود را آغاز کنند.

به گزارش عصرترک، در جلسه امروز شورای مسکن استان، محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی پیشنهادات و درخواست های اداره کل راه و شهرسازی استان را تایید کرد.

حسین نژاد همچنین تصریح کرد: برای اجرای طرح افزایش تولید مسکن در استان ها باید اپلیکیشن های فرهنگی، امنیتی، بهداشتی، آموزشی و خدماتی اجرایی شود.

استاندار خراسان شمالی یادآور شد: سازمان نظام مهندسی استان باید بر طراحی و نظارت بر روند ساخت این پروژه کار کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید