87 درصد از جمعیت واجد شرایط خراسان شمالی نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت نکردند.


ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921358

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

محمدرضا اکبری با توجه به اینکه موج جدید کرونا آغاز شده است، گفت: متاسفانه تنها 13 درصد از گروه های هدف چهارمین دوره واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا اکبری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در بجنورد با اشاره به شیوع سویه جدید ویروس کرونا اظهار داشت: در راستای مقابله با این سویه و با توجه به اپیدمی، باید به شهروندان یادآوری شود که دوز و واکسیناسیون کامل علیه کرونا را دریافت کنند.

اکبری افزود: نوبت سوم و چهارم واکسیناسیون مکمل دو نوبت قبلی واکسیناسیون است و تزریق نوبت تقویتی واکسن کرونا برای همه گروه‌های هدف الزامی است.

وی با بیان اینکه تزریق دوزهای تقویت کننده سطح ایمنی در برابر ویروس کرونا را افزایش می دهد، ادامه داد: نقش مردم و مشارکت مردمی در کنترل این بیماری بسیار مهم و قوی است، لذا از همکاران عزیز استانی می خواهیم که سیستم را ارتقا دهند. ایمنی بدن می تواند با تزریق دوزهای تقویت کننده به مدیریت بیماری کمک کند.

اکبری یادآور شد: هرچه پوشش واکسیناسیون بیشتر باشد، شیوع بیماری کمتر و مرگ و میر ناشی از بیماری کمتر می شود.

وی ادامه داد: از زمان شروع واکسیناسیون در استان 95.5 درصد جمعیت بالای 18 سال نوبت اول، 87.8 درصد نوبت دوم، 60 درصد نوبت سوم و تنها 13 درصد نوبت چهارم واکسن را دریافت کرده اند.

اکبری با بیان اینکه کارنامه واکسن های کرونا استان تکمیل شده است، یادآور شد: مراکز واکسیناسیون جمعی از ساعت 8 صبح تا 19 آماده واکسیناسیون شهروندان هستند.

وی تاکید کرد: تمامی افراد بالای 18 سال که 6 ماه واکسینه شده اند باید واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

انتهای پیام/ رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید