وزارت بهداشت: تمامی افراد بالای 18 سال که 3 تا 4 ماه پس از نوبت دوم واکسن کرونا واکسینه شده اند، می توانند نوبت سوم را دریافت کنند.

وزارت بهداشت: تمامی افراد بالای 18 سال که 3 تا 4 ماه پس از نوبت دوم واکسن کرونا واکسینه شده اند، می توانند نوبت سوم را دریافت کنند.

روز جدید : معاون وزیر بهداشت از تزریق نوبت سوم واکسن کراون برای افراد بالای ۱۸ سال که ۳ تا ۴ ماه از تزریق نوبت دوم می گذرد، خبر داد.

به گفته کمال حیدری، معاون وزیر بهداشت، تمامی افراد بالای 18 سال می توانند به صورت همزمان به مراکز واکسیناسیون دوز سوم مراجعه کنند.

وی گفت: تمهیدات تکمیلی برای نوبت سوم واکسن برای افراد بالای 18 سال اندیشیده شده است و همکاران ما در مراکز و پایگاه های واکسن، نوبت سوم را برای افراد بالای 18 سال در شرایط اعلام شده تزریق می کنند. .

حیدری در پاسخ به این سوال که آیا لازم است در نوبت سوم واکسن هایی غیر از واکسن های قبلی برای ایمن سازی بیشتر انسان در نظر گرفته شود؟ وی گفت: اینکه دوز سوم با دوز اول یکسان باشد یا متفاوت باشد از نظر علمی معتبر است.

طبق دستورالعمل اعلام شده از سوی وزارت بهداشت برای تزریق دوز یادآور، کسانی که در نوبت اول و دوم اسپوتنیک، سینوفارم، آسترازنکا و کوایران برکات را تزریق کردند، بهتر است نوبت سوم از همین نوع را تزریق کنند. با این حال، به دلیل مصرف کم Bharat و Sputnikov، واکسن Astraznka یا Pastococcus Plus به عنوان دوز سوم در نظر گرفته می شود.

به گفته حیدری، تزریق آسترازنکا یا پاستوکوکس پلاس نیز به عنوان یادآوری سایر واکسن ها مجاز و تایید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید