مردم کرونا را جدی بگیرند/ افرادی که 6 ماه از نوبت سوم واکسن می گذرد باید واکسینه شوند.


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885067

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این حساسیت باید ایجاد شود و مردم مراقب باشند چرا که مشکل کرونا جدی است و در این اوج می‌تواند باعث مرگ‌های جدی دوباره شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدرضا خسروی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: این حساسیت باید ایجاد شود و مردم مراقب باشند چرا که مشکل کرونا جدی است و می تواند در این اوج دوباره مرگ و میر جدی ایجاد کند. .


وی با اشاره به اهمیت تزریق دوز چهارم واکسن کرونا، تصریح کرد: زمانی که واکسن را تزریق می کنیم، پس از چند ماه سیستم ایمنی بدن شروع به کار می کند و سیستم دفاعی بدن عاملی را که ما واکسینه می کنیم آماده می کند و نسبت به آن واکنش نشان می دهد.


خسروی یادآور شد: پس از مدتی پس از واکسیناسیون، ممکن است سیستم ایمنی ضعیف شود، بنابراین باید دوز تقویت کننده یا دوز حافظه تزریق شود و سیستم ایمنی بهبود یابد، این بهبودی به سیستم ایمنی کمک می کند تا بتواند دوباره با این ویروس مبارزه کند. از خودت دفاع کن


سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: لازم است افرادی که 6 ماه از تزریق نوبت سوم واکسن می گذرد این واکسن را انجام دهند.


وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد ادعا می کنند این واکسن عوارض دارد، تاکید کرد: اگر به پیک های قبلی نگاه کنیم، می بینیم که تعداد قربانیان بسیار زیاد بوده، در حالی که افرادی که جان سالم به در برده اند، عوارض قلبی، مغزی، کاهش حافظه داشته اند. بنابراین برای جلوگیری از این عوارض باید واکسن تزریق شود.


خسروی تصریح کرد: ممکن است 100 هزار نفر واکسن تزریق شده باشد و یک نفر عارضه داشته باشد اما برای یک فرد عارضه تزریق نباید قطع شود در حالی که با مدیریت میزان عوارض واکسن کاهش می یابد.


سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کاهش عوارض واکسن به این دلیل است که چون می دانیم عوارض واکسن آسترازنکا در سنین پایین بیشتر است، این کار را توصیه نمی کنیم. واکسن یا بسته به نوع بیماری بیمار، واکسنی با عوارض جانبی کمتر توصیه می شود.


خسروی ادامه داد: هنگام واکسیناسیون باید مراقب بود که واکسیناسیون فواید زیادی برای افراد داشته باشد و مهم این است که وقتی ویروس در جامعه منتشر می شود باید منتظر ظهور جهش باشیم که مشکلاتی از جمله ظهور را به همراه دارد. از قله های جدید


وی به واکسیناسیون به عنوان عاملی برای کنترل گردش ویروس در جامعه و به تبع آن کنترل بیماری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بنابراین اگر از هر زاویه ای به واکسیناسیون نگاه کنیم می بینیم که سود بیشتری دارد.


سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر تخت های بیمارستانی محدود است و مردم انتظار دارند که در صورت داشتن بیمار مریض خدمات مناسبی دریافت کنند و برای این امر بیمارستان تخت ها باید رایگان باشند


خسروی افزود: توصیه می شود تجمعات به طور کلی تعطیل شود زیرا این امر باعث کاهش مراجعات و بهبود مراقبت از بیمار می شود.


انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید