نوبت سوم واکسن کرونا، آیا 3 دوز واکسن برای ایمنی کافی است؟

ساعت: 19:59
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796966

با تزریق دوز سوم واکسن تاج، سیستم ایمنی را می توان با تحریک تولید لنفوسیت های B بیشتر تحریک کرد. ایمونولوژیست های دانشگاه واشنگتن بر این باورند که تزریق دوز تقویت کننده یا دوز سوم می تواند به طور چشمگیری مقدار آنتی بادی ها را به یکباره در بدن افزایش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبحانه ، نوبت سوم واکسن کرونا، آیا 3 نوبت واکسن برای مصونیت کافی است؟ بر اساس آخرین مقاله منتشر شده در سایت خبری Natur، واکسن هایی که در دوز اول و دوم تزریق می شوند می توانند تولید سلول های ایمنی لنفوسیتی را در بدن افزایش دهند و پس از چند ماه مقداری از آنتی بادی های تولید شده کاهش می یابد. با تزریق دوز سوم واکسن تاج، سیستم ایمنی را می توان با تحریک تولید لنفوسیت های B بیشتر تحریک کرد. ایمونولوژیست های دانشگاه واشنگتن بر این باورند که تزریق دوز تقویت کننده یا دوز سوم می تواند به طور چشمگیری مقدار آنتی بادی ها را به یکباره در بدن افزایش دهد. نتایج منتشر شده توسط این محققان نشان می دهد که بدن افرادی که نوبت سوم را دریافت کرده اند در برابر بیماری عروق کرونر قلب و موارد شدید این بیماری مقاومت بیشتری دارد.

زمان مناسب برای تزریق نوبت سوم واکسن

در یک سخنرانی اخیر، دبیر کمیته علمی دولتی کووید 19 به این موضوع اشاره کرد فاصله بین دوز دوم و سوم باید چیزی در اطراف وجود داشته باشد شش ماه این در حالی است که با توجه به جهش هایی که در ماه های اخیر در ویروس تاج رخ داده، این تفاوت به سه ماه کاهش یافته است. البته افرادی که از بیماری های سرکوب کننده سیستم ایمنی و سیستم ایمنی رنج می برند یا افرادی که در کادر پزشکی کار می کنند باید 3 ماه اختلاف واکسن سوم خود را دریافت کنید زیرا بیشتر نگران افزایش خطر سرکوب سیستم ایمنی هستید.

تاثیر نوبت سوم واکسن تاج بر روی امیکرون

معاون وزیر بهداشت به افراد بالای 18 سال توصیه کرد که 3 ماه پس از واکسن دوم کراون نوبت سوم را مصرف کنند، زیرا دوز تقویت کننده خطر ابتلا به سویه های جدید و خطرناک مانند را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. Omicron این یک تأثیر است. در مورد تاثیر نوبت سوم واکسن بر روی امیکرون باید بگوییم که این ویروس به دلیل قابلیت انتقال بالا می تواند با شروع پیک جدید تعداد بستری شدن و مرگ و میر را افزایش دهد، بنابراین افراد باید نوبت سوم واکسن را دریافت کنند. واکسن و پیروی از پروتکل های بهداشتی تقویت سیستم ایمنی برای کمک به دولت برای کنترل وضعیت شدید سویه Omicron.

چه کسانی می توانند نوبت سوم واکسن را دریافت کنند؟

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در وزارت بهداشت، کمتر از 6 درصد مردم دوز تقویت کننده را تزریق کرده اند، زیرا با کاهش تعداد بیماران عروق کرونر بستری در سراسر کشور، مردم تمایل به تزریق دوز سوم دارند. آنها نمی کنند. تمام افراد بالای 18 سال که دو بار واکسینه شده اند باید واکسن سوم را دریافت کنند، زیرا واکسن هایی مانند سینوفارم، بهارات و برکات پس از 3 ماه نیاز به دوز تقویت کننده دارند. در سرتاسر جهان، همه افرادی که با پلت فرم ویروس غیرفعال واکسینه شده اند، باید با تزریق دوز تقویت کننده، ایمنی خود را در برابر ویروس و جهش های جدید آن تقویت کنند.

آیا می توان نوبت سوم واکسن کراون را به طور متفاوت تزریق کرد؟

افراد زیادی هستند که می خواهند واکسن دیگری را در نوبت سوم یا دوز تقویت کننده دریافت کنند. مجله آمریکایی مقالاتی در مورد تزریق دوزهای تقویت کننده منتشر کرده است که مجله تایم می گوید می تواند ناشی از تزریق واکسن متفاوت در نوبت سوم در افرادی باشد که نقص ایمنی ندارند. ایمنی را افزایش دهید باش. با این حال، سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیشنهاد کرده است که افراد سعی کنند تا حد امکان همان واکسنی را که در دوزهای قبلی دریافت کرده اند، دریافت کنند، با توجه به اینکه تحقیقات زیادی در مورد نحوه تزریق واکسن انجام نشده است.

برای نوبت سوم چه واکسنی بزنیم؟

بهترین انتخاب برای تزریق دوز سوم واکسن تاج

  • افرادی که برکت با تزریق در دوز اول و دوم، باید برای نوبت سوم واکسینه شوید آسترزنکا یا همان برکت دارم میگیرمش
  • افرادی که واکسن هندی را دریافت می کنند بهارات مصرف شده در دوز اول و دوم، برای دوز سوم باید واکسینه شود پاستو کوک پلاس یا همان بهارات دارم میگیرمش
  • افرادی که دو دوز مصرف می کنند آسترزنکا آنها باید همان واکسن را در نوبت سوم دریافت کنند.
  • افراد در دو دوز اول، واکسن روسی ماهواره می توان آن را در نوبت سوم یعنی واکسن تزریق کرد اسپوتنیک یا پاستور کوک پلاس دارم میگیرمش
  • افراد بهتری که سینوفرم، برکت یا بهارات آنها رسیدند حداکثر سه ماه پس از تزریق دوز دوم، در روز سوم مصرف شود.

با توجه به صحبت های دبیر انجمن متخصصان عفونی، بهتر است فقط افراد در مشاغل پرخطر در نوبت سوم، واکسن های قوی تر مانند آسترزنکا و پاستو کوک و سایر افرادی که سینوفارم را در دو نوبت قبلی تزریق کرده اند، برای نوبت سوم به همین صورت است. سینوفارم برای انتخاب.

وضعیت سومین دوز تزریق در جهان چگونه است؟

لازم است بدانید که تا اواسط نوامبر بیش از 1.7 میلیون نفر در سراسر جهان در کشورهایی مانند کانادا، برزیل، استرالیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، ترکیه، سنگاپور و امارات متحده عربی دوز تقویت کننده تزریق کردند. در کشور ما واکسیناسیون نوبت سوم برای افراد بالای 60 سال از اواسط پاییز آغاز شده است و افرادی که 3 تا 6 ماه بعد از نوبت دوم واکسینه شده اند می توانند واکسینه شوند. بیش از 18 سال بزرگسال باشید، برای دریافت دوز تقویت کننده به مرکز تزریق واکسن در منطقه خود بروید.

برای جلوگیری از ابتلا به ویروس جدید کرونا چه باید کرد؟

تزریق دوز سوم از واکسن بهترین راه برای کاهش خطر گونه های جدید است، اما تقویت سیستم ایمنی با مکمل های خوراکی و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنین بسیار مهم است. بهتر است تا ریشه کنی نهایی بیماری عروق کرونر قلب و واکسیناسیون بیش از 80 درصد جمعیت کشور از ازدحام، اماکن عمومی و مکان های شلوغ خودداری شود. تا حد امکان سعی کنید با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و سالم سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

نوشیدنی ها و تنقلات مفید برای پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب

یکی از بهترین غذاها برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب و کاهش عوارض مصرف نوبت سوم واکسن تاج قهوه گانودرما سوپریم Dr. بیز و- وجود عناصر و ترکیبات موثر و فعال در این نوشیدنی باعث می شود عملکرد لنفوسیت ها را بهبود می بخشد در بدن اتفاق می افتد. ترکیبات آلی و زیست فعال سلول های گانودرما می توانند به کاهش سرعت و تقویت سیستم ایمنی شما کمک کنند. مطالعات و تحقیقات اخیر در مورد خواص گانودرما نشان می دهد که مصرف یک تا دو فنجان قهوه گانودرما در روز می تواند به تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. برای مطالعه بیشتر و خرید قهوه گانودرما Dr. بیز اینجا را فشار دهید.

منبع: بیزما

دیدگاهتان را بنویسید