تزریق دوز سوم کرونا به بیش از 37 درصد از جمعیت هدف در کوهستان سرخ / دوز سوم پیشگیری را افزایش می دهد و مرگ و میر را کاهش می دهد.


ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806821

شمسایی با بیان اینکه بیش از 37 درصد از جمعیت هدف در کوچ سورک نوبت سوم واکسن تاج را دریافت کردند، گفت: تکمیل جلسات واکسیناسیون به افزایش پیشگیری و همچنین کاهش مرگ و میر ناشی از طوقه کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در حاشیه شمسایی مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ وی گفت: وضعیت شهر کوچسرچ در حال حاضر نارنجی است و تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به طور قطع افزایش یافته است و این امکان وجود دارد که تا هفته آینده رنگ شهر تغییر کند.

وی گفت: در حال حاضر 87.56 درصد در نوبت اول، 72.98 درصد در نوبت دوم و 37.41 درصد در نوبت سوم دریافت می کنیم. میزان واکسیناسیون کاهش یافته است در حالی که در گروه سنی 12 سال به بالا تقریبا 95 درصد واکسیناسیون انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوه سرخ بر لزوم واکسیناسیون در نوبت سوم تاکید کرد و گفت: پیشگیری بهتر از درمان همیشه شعار ما در مراکز بهداشتی و درمانی و دانشگاه های علوم پزشکی است و وقتی واکسیناسیون تمام شد باید همیشه بحث پیشگیری را مطرح کنیم. تاج و مرگ را کاهش دهد.

وی گفت: از مردم می خواهم به سه نوبت واکسیناسیون خود توجه ویژه داشته باشند. مردم برای اطمینان از سلامت خود نباید شایعات برخی رسانه ها را نادیده بگیرند.»

شمسایی گفت: سه نوع واکسن پاستوکوک، سینوفارم و برکت در مراکز درمانی کوه سرخ وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان در زمینه تزریق واکسن کراون در تمام دوزها فعال هستند و همچنین مرکز سیار واکسیناسیون خدمات ارائه می کند، تصریح کرد: ششمین پیک آلودگی بالای 20 برابر پیک دلتا و درصد آزمون به همین دلیل نیز افزایش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوه سرخ با بیان اینکه تست تاج فقط توسط افرادی انجام می شود که علائم اولیه دارند، گفت: پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق دوز دوم و سوم باید در دستور کار مردم قرار گیرد زیرا آمار نشان می دهد 80 درصد مرگ و میر فعلی افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید